Kivuton kysta alapäässä? Hoitaako kunnallinen?
Niin jos otan yhteyttä kunnalliseen terveydenhoitoon hoitaake ne sen pois kun on täysin kivuton kuitenkin?
Kommentit (22)
Miks et tökkää siihen neulalla ja purista mätää pois? Itsellä oli viinirypäleen kokoinen ja tuikkasin siihen desifioidulla parsinneulalla. tuli 2 teelusikallista haisevaa mönjää.
En ole lääkäri mutta voinhan vilkaista... laita kuva
Vierailija kirjoitti:
Miks et tökkää siihen neulalla ja purista mätää pois? Itsellä oli viinirypäleen kokoinen ja tuikkasin siihen desifioidulla parsinneulalla. tuli 2 teelusikallista haisevaa mönjää.
Kammoan neuloja joten en itse pystyisi ja pelkäisin että saisin tulehdun tai jotain...lisäksi eikö se iho ole paksua siinä? Hyi kauhistus..
Vierailija kirjoitti:
On isompi kuin viinirypäle, ainakin puolikas kananmuna
Mistä tiedät että on kysta? Voihan se olla mikä vain kasvain, kivuttomiahan nekin ovat.
No hoitaa tietenkin, soita heti, mitä edes odottelet, kasvuako?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on kysta? Voihan se olla mikä vain kasvain, kivuttomiahan nekin ovat.
Mulla on ollut tää sama aikaisemin pari kertaa, silloin oli niin paljon kipua että ne puhkas sen heti
Vierailija kirjoitti:
No hoitaa tietenkin, soita heti, mitä edes odottelet, kasvuako?
Mietin kauan joutuu oottaa kun siinä ei oo kipua
Vierailija kirjoitti:
Sitten se ei ollut kysta vaan paise.
Miten sinä tiesit mihin kohtaan tökkiä?
Eräs kokenut, mutta vanha ja nykyään edesmennyt gyne, sanoi että ne poistunee itsestään. Ja ellei poistu, alkaa oireilemaan ja sitten vasta toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä tiesit mihin kohtaan tökkiä?
Eräs kokenut, mutta vanha ja nykyään edesmennyt gyne, sanoi että ne poistunee itsestään. Ja ellei poistu, alkaa oireilemaan ja sitten vasta toimenpiteet.
Mulla poistui ennen mutt tää on näköjään jämähtynyt ja haluaisin siit eroon...
Pahanlaatuinen kasvainkaan ei välttämättä ole kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Pahanlaatuinen kasvainkaan ei välttämättä ole kipeä.
minulla on ollut tämä aiakisemmin jo pari kertaa ja se on puhkaistu,,
Ei parane kunnolla noin iso kysta ilman laajempaa avausta. Tarvitsee kunnon puudutuksen ja veitsiavauksen. Muuten uusii vain ennen pitkää ja kotikonsteilla iso riski saada siihen kunnon tulehdus, jolloin sitten vietetäänkin vähintään muutama päivä osastolla antibioottitipassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei parane kunnolla noin iso kysta ilman laajempaa avausta. Tarvitsee kunnon puudutuksen ja veitsiavauksen. Muuten uusii vain ennen pitkää ja kotikonsteilla iso riski saada siihen kunnon tulehdus, jolloin sitten vietetäänkin vähintään muutama päivä osastolla antibioottitipassa.
Niin ajattelinkin mutta miten nopeasti pääsee jos se on kivuton?
Minulla oli sama ja yksityinen gynekologi teki lähetteen kunnalliselle. Naistentautien poliklinikalla poistettiin puudutuksessa. Sain viikon sairauslomaa, jonka aikana piti suihkutella aluetta usein ja istumaan ei pystynyt. Oli lääkärin mukaan hyvä poistaa. Otse en neulalla tökiisi, kuten joku ehdotti, ihan infektiovaarankin vuoksi. Tosin itselläni kysta oli limakalvon puolella, ei ihon.
Eli varaa aika lääkäriin.
Kunnallinen terveydenhoito ei hoida kystia.
Etenkään, jos ne ovat alapäässä.
Emma K. kirjoitti:
Kunnallinen terveydenhoito ei hoida kystia.
Etenkään, jos ne ovat alapäässä.
Mulla hoidettu aikaisemmin mutta silloin oli kipua
Niin ja kysta on varmaan puolen kannmunan kokoinen muttta en tunne sitä mitenkään