Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö itseäsi älykkäämpänä, kuin muita täällä kommentoivia?

Vierailija
01.03.2021 |

Itse tunnen olevani suorastaan Mensan jäsen, kun palstan kommentteja lukee. Oikeasti olen ihan tavallinen maisteriksi saakka kouluttautunut henkilö keskivertosuorituksella. Sairauslomalla on ollut aikaa tutustua tämän palstan tarjontaan. On täällä hyviä ja hauskojakin keskusteluja, mutta iso osa on ihan uskomattoman onnetonta tajunnanvirtaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi tajuttomuuden loiskintaa.

Vierailija
2/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytken älyn pois päältä jos olen täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne viitsi mitään järkevää kirjoittaa, kun mode poistaa puolet ketjuista.

Vierailija
4/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Ei täällä pärjää, jos käyttää aivojaan. Kaikki älyvapaimmat ajatukset on hyvä päästää täällä ilmoille. Voi olla, että muutkin tekee samaa, eli en välttämättä ole muita älykkäämpi.

Vierailija
5/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

maisteristason ihminen vääntää täällä röllien kanssa ja pitää itseään fiksuna :)

Vierailija
6/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selvästi muita tyhmempi joten on vaikeuksia seurata välillä tätä älykästä keskustelua mitä täällä harrastetaan.

Vierailija
7/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, tiedän että olen.

Vierailija
8/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä, tiedän että olen.

Kiva, että saatiin sultakin kommentti. Arvostan niitä aina kovasti, kun olet meitä muita selkeästi fiksumpi.

Vierailija
9/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pelkästään tunne olevani Mensan jäsen, vaan olen. Useimmissa kirjoituksissa täällä, jotka ovat hyvin vaikeita käsittää, ongelma ei usein ole älykkyydessä. Ongelma on tunteissa. Koronan ja maskien kieltäjät toimivat pelon ajamina, ongelma kiellettään. Yksinäiset ihmiset purkavat katkeruuttaan, kun kontaktit toiseen sukupuoleen eivät toimi heidän itsensä asettamien speksien mukaan. Sähköautoja vastustetaan, koska itse omistetaan polttomoottoriauto ja pelätään sen arvonlaskua ja uutta vierastetaan. 

Hyvin usein mielipidettä perustellaan jostain aikoinaan opitulla asialla, ja otetaan uutta tietoa vastaan vain mikäli se sopii omaan mielipiteeseen. Tämä on se ydinongelma. Kun hyväksytään vain omaan maailmankuvaan sopivaa tietoa, kaikki polarisoituu. 

Mutta toki täällä myös näkee, mitä syrjäseutujen rajoittuneet sosiaaliset kontaktit ja heikko koulutus saavat aikaan. Tosin pelkkä koulutus ei ole tae mihinkään, jos ei ole asennetta opiskella asioita oman kentän ulkopuolelta ja päivittää jatkuvasti tietojaan ja vaihtaa mielipidettä jos faktat osoittavat sen olevan väärä. 

Vierailija
10/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyydestä puhuminen tämän foorumin yhteydessä on vähän sama kuin etsisi neitsyttä bordellista, mutta jos täällä hengailu luo tuntemuksia älykkyydestä niin sittenhän tämä käy terapiasta myös siinä muodossa. Tämä on aivotonta viihdettä parhaimmillaan, jotain, jonne voi lapioida aivoissaan olevan kuonan ja purkaa patoutumiaan.

Vierailija
11/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen aika monta maisteria joiden jutut saavat itseni tuntemaan lähinnä, että siinä on koulutus mennyt ihan haaskuun. Täällä olen nöyrempi enkä kuvittele mitään viihdyn ja kulutan aikaani.

Vierailija
12/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tunnen ja välillä en. Onhan täällä ihan fiksujakin kirjoituksia. Trollit on kyllä ihan hauskojakin usein, tosin välillä se sama jankuttaminen meinaa mennä hermoihin.

Vierailija
13/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tosin pelkkä koulutus ei ole tae mihinkään, jos ei ole asennetta opiskella asioita oman kentän ulkopuolelta ja päivittää jatkuvasti tietojaan ja vaihtaa mielipidettä jos faktat osoittavat sen olevan väärä."

Totta. Koulutus antaa muodollisen pätevyyden ja osoittaa, että opiskelija on läpäissyt tutkinnon/kurssin yms hyväksytysti ja osoittanut siinä vaadittavat asiat, mutta se ei kerro hänestä vielä mitään muuta ihmisenä. Ei esimerkiksi sitä, kuinka hyvin hän tulee toisten ihmisten kanssa toimeen eikä sitä kuinka hän ilmaisee itseään ja mielipiteitään. Ihminen voi olla hyvinkin fiksu, mutta jos hän ei osaa ilmaista ajatuksiaan siten, että tulee ymmärretyksi tai hän ilmaisee niin, että hän samalla painaa kuulijaansa alaspäin niin niiden ajatusten vaikuttavuusarvo ei ole optimaalinen.

Vierailija
14/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maisteristason ihminen vääntää täällä röllien kanssa ja pitää itseään fiksuna :)

En pidä kommenttiasi älykkäänä. -Ei ap

Vierailija
15/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, itse asiassa.

Pari vuotta sitten kirjoitin aloituksenkin asiasta. Ihmettelin, että Aihe vapaalle tuntuu kirjoittelevan aika älykästä ja ihmeellisen kirjoitustaitoista jengiä.

Sain hyviä vastauksia ja jonkin verran komppausta. Itseään älykkäänä pitävät ja selvästi ulkopuolisenkin mielestä hyvin kirjoittavat perustelivat hakeutumistaan keskustelupalstalle, ja tulin entistä varmemmaksi siitä, että Aihe vapaan ”mammojen” keskimääräistä älykkyysosamäärää nostavat nämä jotkut, jotka eivät ole eksyneet palstalle, vaan ovat osanneet etsiä sen.

Pidän itseäni joskus palstalla aika tampiona, vaikka olen ihan fiksu. En mitään Mensan tasoa, vähän vajaaksi varmasti jäisi virallisessakin testissä. Usein tänne kuitenkin suolletaan sen verran sivistynyttä ja pohtivaa tekstiä, että jätän vastaamatta ja tyydyn vain nyökyttelemään tai pudistelemaan päätäni hiljaa, koska jäisin taatusti kakkoseksi.

Tai kuulostaisin bimbolta cheerleadirilta.

Ehkä vain luen nämä kommentit, joillaisista puhun, eivätkä rimanalitukset edes rekisteröidy.

Mutta näin palstasta saakin eniten irti, suosittelen! Eikun erottelemaan jyvät akanoista!

Vierailija
16/16 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tempussasi, tuskin älystäsi leikkautuu kummoistakaan siivua jemmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän