Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaatko sinä lukea Torin myynti-ilmoituksen

Miksi näin?
01.03.2021 |

Muutamia kauppoja viimeaikoina Torin palvelussa tehneenä olen alkanut ihmettelemään, osaako ihmiset enää lukea ilmoituksen sisältöä? Olen laittanut ilmoituksiin selkeästi näkyviin että "nouto ei ole mahdollista korona-ajasta johtuen", postitan pakettiautomaatin kautta". Maksu tilille, tuote lähtee postiin.

Ja kun kauppoja aletaan tekemään niin heti kysytään että "mistä mä voin tulla noutamaan" ja "maksan Mobile Paylla".

Ja kun tämä ei edelleenkään käy niin suututaan. Ihan oikeasti: Jo ilmoituksessa lukee että:

- Ei noutoa
- Ostaja maksaa tuotteen + postituksen kulut, ilmoitan aina jo ilmoituksessa myös postituksen kulut
- Maksu tilille

Eli
- Älä tule paikalle. Saat tuotteen postissa
- Maksat tuotteen ja postituksen kulut. Ne näkyvät ilmoituksessa
- Maksu tilille. Ei siis käteistä, ei kuitteja maksuista, ei Mobile Pay:ta
- Jos huijarit pelottaa niin kovasti niin kannattaisiko silloin ostaa tuotteet kaupasta, kaupan hinnoilla toki

Mikä tässä on niin vaikeaa? Onko ihmiset niin ylimielisiä että kuvittelevat että myyjä on aina rahapulassa ja suostuu mihin vaan? Mistä ilmestyy keltaista nestettä näiden tyyppien aamumuroihin joka päivä?

Toivon tähän asiallisia näkökantoja kysymykseen: Miksi ostaja ei pääsääntöisesti välitä yhtään myynti-ilmoituksessa olevista kaupan ehdoista? Sisälukutaitoiset varmaan pysyvät aiheessa ja osaasvat ottaa kantaa, kiitos ;)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran voi vaihtaa pihalla. En koskaan kutsu tori-ostajaa kynnystä pidemmälle.

Pihallako se korona ei sitten tartu? Sinänsä huvittaa ihmiset, jotka hysteerisenä eivät päästä ketään kotiinsa eivätkä myöskään vieraile muualla koska korona, mutta pihalla kyllä voidaan olla toisten seurassa vaikka aamusta iltaan.

Siis minä en päästä vierasta kotiini muista turvallisuussyistä, mutta totta kai koronakin tarttuu ulkona huonommin. Sisällä se hengitetty koronailma jää huoneeseen uudelleen hengitettäväksi. Ulkona ilma ympärillä vaihtuu koko ajan.

Vierailija
22/25 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ei ole. Minä sain koronatartunnan kun yksi nainen tuli hakemaan tavaraa kotoani.Kun lähti sanoi että oli sairastanut koronan pari viikkoa sitten. 

Itse olin sairaana 4 viikkoa ja vieläkin jälkioireita. 

Ihan v itun varmasti.:D

From a single cough, a person with a high viral load in respiratory fluid (2.35 × 109 copies per ml) may generate as many as 1.23 × 105 copies of viruses that can remain airborne after 10 seconds, compared to 386 copies of a normal patient (7.00 × 106 copies per ml).

People remain infectious for up to ten days after the onset of symptoms in moderate cases and up to 20 days in severe cases.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin vaikeata laittaa se tuote ulkoooven eteen kun se on maksettu? Tai voit viedä sen metsään ja paljastaa koordinaatit maksun jälkeen jos nyt olet niin vainoharhainen ettet haluu koronaviirus mikroobeja sun pihalle.

Mutta sitähãn et tee koska olet huijari joka on piiloutunut prepaidin ja väärillä papereilla avatun tilin taakse.

Ostajat tulevat milloin tulevat, eli tuote pihalle ja sitten kun tulet rimputtamaan ovikelloa niin mä sanon että siellä pihalla se on ja jos ei ollut niin otit sen jo ja huijaat. Ihan yhtä fiksua. Vainoharhaista on pitää jokaista myyjää huijarina. Ps. Minulla on ihan normi puhelinnumero ja suomalaisen pankin tili.  Huomioi myös että ostaja voi olla kaukanakin tuotteen myyntipaikasta. Eli he nyt eivät sitten myöskään voi ostaa tuotetta sen takia koska sinusta kaikki postitse myyvät tyypit ovat huijareita. Montako kertaa sinua on huijattu?

Vierailija
24/25 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, aivan niin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hel?:D

Jos sun lähellä asuva henkilö ois ostamassa tuotetta niin postitat silti? Luuletko tosiaan että siinä minuutin aikana kun vaihdat ulkona tuotteen rahaksi ehdit saada koronan?:D

Mistäs minä tiedän missä asut jos vaan alat tivaamaan että "mistä mä noudan"?  Edelleen sama kysymys: Jos ilmoituksessa lukee "EI NOUTOA" niin miksi kuvittelet että myyjä on valmis noutoon kun asutkin jossain lähellä? Tämä on nyt aivan huippuesimerkki alkuperäiseen kysymykseen liittyen. Ja ehdit näköjään myös suuttua. :D

En tiedä mutta ihan vi tun vammaiselta vaikutat

Heh heh, sinä puolestaan vaikutat tosi sivistyneeltä. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Kaikesta vouhotuksesta huolimatta tämä kaveri ei osaa kertoa, miksi silti vastailee Torin ilmoitukseen vaikka se jo ensilukemalta ei passaa omaan ajatusmalliin ja huijaus pyörii mielessä.... XD

Vierailija
25/25 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaran voi vaihtaa pihalla. En koskaan kutsu tori-ostajaa kynnystä pidemmälle.

Pihallako se korona ei sitten tartu? Sinänsä huvittaa ihmiset, jotka hysteerisenä eivät päästä ketään kotiinsa eivätkä myöskään vieraile muualla koska korona, mutta pihalla kyllä voidaan olla toisten seurassa vaikka aamusta iltaan.

En ole päästänyt tori-ostajia kotiini koskaan ja kauppoja olen siellä tehnyt 7 vuotta. Sillä ei ole koronan kanssa mitään tekemistä. Minua ei mikään feikkiflunssa pelota. Ja sekin tarttuu ulkona huonommin. Ä ä l iö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi