Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savuttomuus ja paino

Vierailija
28.02.2021 |

Hei! Vuosi sitten lopetin tupakoinnin. Poltin vähintään 25 savuketta päivässä, pahimmillaan meni 40 savuketta/vrk. No, nyt syön edelleen nikotiinipurkkaa mutta syön sitten näköjään ruokaakin... Vuodessa on paino noussu 15kg. Ongelmana on että syön nyt silkasta syömisen ilosta. Otan lisää vaikka ei olisi edes nälkä ja pari tuntia ruokailun jälkeen voisin syödä taas lisää.
Onko muilla ent.sauhuttelijoilla antaa hyviä näkemyksiä/vinkkejä/neuvoja että kauanko tätä syömisvimmaa oikein kestää (hakeutuuko keho johonkin tasapainotilaan) vai pitääkö tässä alkaa ihan aktiivisesti laihduttamaan? Ennen en lihonut enkä oikein kokenut nälkääkään kun "elin" kahvilla ja tupakalla joten painon kanssa kamppailu on ihan uus juttu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle tullut tuollaista. Lopetin polttamisen kesällä 2019 ja sen jälkeen painoa on tippunut 17 kiloa. En usko näillä tosin olevan mitään yhteyttä toisiinsa.

Varmaan tosiaan vain korvaat tupakoinnin jättämää tyhjiötä syömisellä. Tietoisesti vähennät tai pienennät annoksia. Tylsyyteen voit tehdä jotain muuta, virkkaa tai mene lenkille.

Vierailija
2/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle tullut tuollaista. Lopetin polttamisen kesällä 2019 ja sen jälkeen painoa on tippunut 17 kiloa. En usko näillä tosin olevan mitään yhteyttä toisiinsa.

Varmaan tosiaan vain korvaat tupakoinnin jättämää tyhjiötä syömisellä. Tietoisesti vähennät tai pienennät annoksia. Tylsyyteen voit tehdä jotain muuta, virkkaa tai mene lenkille.

Vitsit, tosi hienosti onnistuit. Mä olin kyllä varautunu että vähän paino voi nousta mutta tällaista en arvannu tapahtuvan. Ennen jouduin muistamaan että syön edes jotain päivän aikana, nyt syön ihan koko ajan. Varmaan osittain tylsistymistä. Ennen menin savulle jos oli vaikka mainoskatko, nyt jääkaapille. Ruoka myös maistuu paremmalle. Erikoisesti mulla jäi kahvi pois. Ennen join helposti kaks pannullista päivässä, nyt vain aamulla kupillisen kun ei vain maistu enää hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, montako tupakoinnin lopettanutta tiedät, joka on laihtunut? Kiloja tulee väkisinkin. 

The dirty little secret that anti-smoking medical pros don't wanna admit is that smoking does indeed increase your caloric burn rate.

"Smoking elevates heart rate. Elevated HR burns calories. In fact, the only way to burn fat and lose weight is to elevate your HR. Its called cardio.

If you elevate your HR from 75 to 120 by smoking a cig the effect will last about 15 minutes.

A pack a day smoker will thus see an elevated HR for about five hours daily.

This could burn an extra 100-200 calories. Bodyweight is of course a factor in this equation.

The bad news is that it ain't even close to being worth it. The many deleritorious effects of smoking far outweigh a measly 200 calorie burn.

You can burn 200 cals with a 45 minute walk. Or cut 200 by eliminating a cookie or candy bar or coke.

So no…the cal burn cannot justify smoking."

mies53v

Vierailija
4/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä uudestaan nyt sauhuttelua meinannut aloittaa. Melkein 20vuotta ehdin keuhkoja turmella enkä kaipaa tupakkayskää yhtään. Hämmästyin vain tätä ruokahalun kasvua ja mietin, tasoittuuko se koskaan omalla painollaan. Odotin että paino nousis ehkä joku 5-7kg. 15kg nousu vei mut entisestä hoikasta lievän ylipainon puolelle. Ärsyttävää ja hämmentävää.

Vierailija
5/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko minkä ikäinen? Nimittäin, jos 30 kieppeillä, ettei vain olisi tullut vastaan se ikä kun jokainen pulla ja karkki jää vyötärölle. Itselleni tuo ikä oli jossain 27 kieppeillä.

Mulla itsellä hieman erilainen tilanne - 18 vuoden sauhuttelu (10-20/pv) loppui positiiviseen raskaustestiin 1,5 vuotta sitten ja olen pysynyt savuttomana synnytyksen jälkeen, enkä todellakaan aio palata entiseen, missään nimessä. Mulla on aina ollut jäätävä ruokahalu ja raskauden myötä se vielä kasvoi ja lisäksi herkuttelen ihan joka päivä, syön varmaan enemmän herkkuja ja epäterveellisempiä ruokia kuin mitään terveellistä (vrt. pasta/risotto/pihvi/perunamuussi - kana/salaatti/kasvikset)... Että en voi suoraan sanoa et tupakoinnin lopettamisestako vai nyt vauva-arjen väsymyksestäkö johtuu tää sikailu ja kertyneet kilot...

Vierailija
6/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40:iä lähestyn kovaa vauhtia. Vielä vuos sitten sain ennemmin varoa ettei paino laske koska en kokenut nälkää ja kun silloin muistin syödä, vedin kerralla ison aterian esim.kokonaisen pitsan. Nyt syön jatkuvasti ja paljon. En ole aiemmin tällaista ruokahalua kokenut ja jotenkin kuvittelin että ruokahalu asettuisi järkevälle tasolle esim.6kk jälkeen mutta ei. Joulukuustakin on nyt 4kg tullut lisää.

Vierailija
7/7 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tupakoi jonkin verran vielä 8 v sitten, en osaa sanoa paljonko tarkemmin muttei ihan koko ajan rampannut parvekkeella, ehkä 1,5-2h välein päivällä? Ja joskus harvemmin. Nykyään käyttää noita nikotiinipusseja, jotka on vähän kuin "nuuskaa". Paino on pysynyt aika samana koko ajan, käsittääkseni tupakoinnin lopetus ei ole vaikuttanut. Mies haluaisi saada 5-jopa 10 kiloa lisää painoa ja silloin kun on kokonaan ilman nikotiinivalmisteita niin saa pari kiloa lisää. On kyllä leveät hartiat ja jäntevä, ettei mun mielestä pahalta näytä vaikka on laihempi, on myös hyvin kasvokomea <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi