Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysytelkää kotona ensi viikko- koronaepidemian pahin vaihe meneillään

Vierailija
28.02.2021 |

Nyt jos koskaan on suurin mahdollisuus saada korona koskaan koronaepidemian aikana. Pysytelkää kotona ja jos ette pysty niin käyttäkää kahta maskia päällekkäin. Välttäkää ruokakauppoja ja harrastuksia. Ruoat voi tilata kotiinkin ja kotiinkuljetusmaksu on pieni hinta terveydestä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sitä on töihin mennä. Esimies ei varmaan kauheasti tykkäis kun sanoisin, että "av-mamma kehotti pysymään kotona, kun on kuulemma joku flunssa voimistumassa koko maassa, enkö mä voisi etänä siivota?"

Ja en käytä edes yhtä maskia, en ole koskaan käyttänyt. 

Ai teillä ei työnantaja vaadi maskin käyttöä? Meillä kyllä vaatii. Mutta en tiedä jaksaisinko tuplamaskin kanssa siivota, en ole kokeillut. Yhdellä kirurginmaskilla menee ihan hyvin ja suojaa samalla vähän pölyltäkin.

Ei vaadi, suositus on. Esimies on sanonut, ettei hän voi pakottaa ketään maskin käyttöön. Työpaikallani puolet käyttää ja puolet ei. Työpaikallani kukaan ei (vielä) ole sairastanut koronaa. Työntekijöitä noin 50 + satunnaiset muut kävijät.

Vierailija
22/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kenkää jos en mene töihin ja etätyömahdollisuuksia meillä raksalla ei ole. Meidät voidaan hyvin uhrata taudille kunhan vaan pukupellet on turvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään ehdoin tahdoin lähde, mutta kyllä minä asiat hoidan ihan tavallisesti.

Vierailija
24/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun haluan saada koronan jotta saan sairaslomaa.

Sama. Olen jo vuoden yrittänyt sitä saada, mutta ei tartu sitten millään ja asun kaikenlisäksi Itä-Vantaalla. Ellei sitten ole ollut hyvin hyvin oireeton, mutta taas olen koko ajan tavannut vanhempiani ja aikuisia lapsiani viikottain ja käynyt töissä normaalisti, eikä kukaan ole sairastunut, joten tuskin on ollut oireettomana. 

Yli vuoteen ei ole ollut yhtään saikkupäivää töistä. Ihmeen terve olen ollut.

Vierailija
25/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun haluan saada koronan jotta saan sairaslomaa.

Jos saan koronaviruksen, lähden torille myymään tartuntoja 100 e/laaki. Sinä saat 2 viikkoa palkallista saikkua ja hyödymme molemmat.

Vierailija
26/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viime viikon kotona. Eikö se kelpais?

Vierailija
27/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole muuten hullumpi vinkki, että käyttää kahta maskia päällekkäin.

Tosin en tiedä kirjoittiko ap tuon vitsiksi?

Mutta sitä on aivan suositeltukin, että noin tehtäisiin joissakin artikkeleissa.

Itse ainon niin tehdäkin, jos oikein pahaksi tartunnat menee,'.

Silloin on myös pakko hankkia FFP2 ja FFP3 maskeja muutamia, tiettyjä tilanteita varten.

En heittänyt vitsillä tuota tuplamaskia, vaan sen on todettu suojaavan tehokkaammin kuin yksi maski. Itse teen ensimmäisestä maskista kupin tekemällä solmun aivan maskin sisäreunaan jolloin korvien ympärille tulee lenkit, käännän maskin poskien reunat sisäänpäin kasvoja kohti ja laitan toisen maskin peitoksi päälle. Itselleni ei ole tullut minkäänlaisia hengitysvaikeuksia. Helsingissä näkee nyt myös ihan kaasunaamareita käytössä ihmisillä.

https://yle.fi/uutiset/3-11785762

"Yhdysvaltain tautikeskus CDC (Centers for Disease Control and Prevention) on tutkinut asiaa, joka ehkä vaikuttaa itsestäänselvyydeltä: vaara saada koronavirus vähenee huomattavasti, jos käyttää hyvin kasvoille istuvaa maskia tai kirurgisen nenä- ja suusuojaimen lisäksi kangasmaskia sen päällä."

Vierailija
28/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä pysyttelisin kotona?

Vierailija
29/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi hiihtoloma, lähdetään tottakai Lappiin rälläämään. Eikun joo, se olikin etelän urpojen hommaa.

Vierailija
30/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkoi hiihtoloma, lähdetään tottakai Lappiin rälläämään. Eikun joo, se olikin etelän urpojen hommaa.

Te pohjoisen hinttapulithan siellä rälläätte joka päivä. Juotte viinaa ja panette poroja.

Vierailija
31/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kenkää jos en mene töihin ja etätyömahdollisuuksia meillä raksalla ei ole. Meidät voidaan hyvin uhrata taudille kunhan vaan pukupellet on turvassa.

Teistä ja telakkaväestähän on nyt koko valtakunta huolissaan.

Vierailija
32/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole muuten hullumpi vinkki, että käyttää kahta maskia päällekkäin.

Tosin en tiedä kirjoittiko ap tuon vitsiksi?

Mutta sitä on aivan suositeltukin, että noin tehtäisiin joissakin artikkeleissa.

Itse ainon niin tehdäkin, jos oikein pahaksi tartunnat menee,'.

Silloin on myös pakko hankkia FFP2 ja FFP3 maskeja muutamia, tiettyjä tilanteita varten.

Oikeesti... kuin hulluja sitä voi olla, kyllä on tainnut hapenpuute pahempi tulla yhdestäkin maskista....

Vierailija
33/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teistä ja telakkaväestähän on nyt koko valtakunta huolissaan.

Syyllistetään ja väitetään taudinlevittäjiksi. Pistäkää telakat ja raksat kiinni ja korvatkaa meille ansionmenetykset niin ei tarvitse rutista.

Vierailija
34/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on/olsii  aika huono palkinto vuoden maskeilusta. Ei houkuta kumpikaan, naamakuppi eikä rokote. Topista olen käytellyt varmaan 2h yhteensä, toista en aio koekilla kertaakaan

Vierailija
35/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sitä on töihin mennä. Esimies ei varmaan kauheasti tykkäis kun sanoisin, että "av-mamma kehotti pysymään kotona, kun on kuulemma joku flunssa voimistumassa koko maassa, enkö mä voisi etänä siivota?"

Ja en käytä edes yhtä maskia, en ole koskaan käyttänyt. 

Kyllä pitää ihmisen olla kovapäinen juntti!

Vierailija
36/36 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo9yu8po kirjoitti:

Rokote on/olsii  aika huono palkinto vuoden maskeilusta. Ei houkuta kumpikaan, naamakuppi eikä rokote. Topista olen käytellyt varmaan 2h yhteensä, toista en aio koekilla kertaakaan

Parempi, että pysyttelet pois ihmisten ilmoilta, jos et suostu käyttämään maskia. Olet potentiaalinen supertartuttaja ja vaaraksi muille. Herää ihminen ja kanna vastuusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän