Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK olla avaamatta ovea ovikellon soidessa, jos on kotona?

Vierailija
28.02.2021 |

Kysymys otsikossa. Ootteko te jättänyt aukaisematta ovea, jos ette tiedä kuka oven takana on?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aukaise koskaan ovea, jos en odota vierailua.

Vierailija
2/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin vältellään vuosittain nuutipukkeja ja trulleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin soi ja avaan kyllä.

Vierailija
4/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä teen noin. En saa edes huonoa omatuntoa.

Vierailija
5/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se on ok. Tutut soittaaa ensin ja tuntemattomista ei ole väliä. Toki se voi olla naapuri, joka tuli kertomaan että autooni on jäänyt valot päälle.

Vierailija
6/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Joko siellä on kaupustelija, jehovalainen tai kutsumaton vieras.

Vierailija
7/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, ja olen jättänyt. En avaa ovea, ellen odota vieraita.

Vierailija
8/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään sovittuna eikä tulija soita, ei ole mikään pakko avata ovea. Itse katson ikkunasta, onko postin auto pihassa. Jos on, avaan oven. On vakavasti mietitty miehen kanssa, että voisi laittaa kameran ja ovipuhelimen ulko-ovelle. Voisi sitten keskustella oven avaamisen tarpeesta sen oven takana olijan kanssa.

Vierailija
9/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen mennyt oven avaamaan, kun kello on soinut. Yleensä siellä on ollut lasten kaveri, joka tulee pyytämään ulos. Pari kertaa on naapuri tullut kysymään jotain. Silloin tällöin tulee joku kapustelija ovelle, mutta niistä pääsee helposti eroon ja muksujen juttuja tuen kyllä mielelläni. 

Vierailija
10/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koko ovikelloa. Tulijoilla on puhelin ja osaavat sopia mihin aikaan tulevat.

Vierailija
11/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse avaa tuntemattomille, enkä edes tutuille jos ei ole sovittu(jos esim. oon nukkumas tai vähäpukeisena värjään hiuksia.) siskolle tai ystäville saatan avata oven yöpaidaskin. tuntemattomalta voi kysyä postilaatikon välityksel mitä asiaa,yleensä kiinteistöfirmat soittaa etukäteen ja tuntematon voi olla varaskin joka pyrkii asuntoon.eli turvaketju ja ovisilmä on hyvät olemas.

Vierailija
12/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. En itsekään avaa ovea, ellen odota esim. pakettitoimitusta, tai kyläilijää. Ei vaan jaksa niitä kaikenmaailman kaupustelijoita, Jehovan Todistajia, Mormoneja ym.

Vierailija
13/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa tuntemattomille!

Vierailija
14/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä liian vanhanaikainen, mutta jotenkin hassua kun nykyään ei vastata puhelimeen ja oveakaan ei mennä avaamaan. No kukin tyylillään.

Vierailija
15/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kun ne olikin mormoonit.

Vierailija
16/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa koskaan jollen odota ystävää ja tällöinkin näen hänet jo portilla videopuhelimesta, rapun alaovella toisen kerran. Jos ovipuhelin soi ilman että odotan vierasta en vaivaudu edes ovelle katsomaan kuka siellä rimputtaa.

Vierailija
17/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa jos en tiedä tulijaa. Äsken joku kävi koputtamassa asuntoni oveen, mutta en noteerannut sitä mitenkään. Summeri -ovikellossa on vaimennuskytkin, joten asialla oli joku naapuri - asun kerrostalossa.

Vierailija
18/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan ainoastaan jos tiedän että joku on tulossa käymään. Suurin helpotus oli se kun rapun alaovea alettiin pitämään lukossa kellon ympäri ni ei käy mitkään jehovat ja muut hörhöt pimpottelemassa enää.

Vierailija
19/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei onneksi ystävät tai sukulaiset oo tulleet yllättäen, koska en halua vieraita ainakaan valmistautumatta. Joten jos olen hereillä ja pukeissa eikä ole vaikka Halloween, niin avaan.

Keväällä tuli väärään osoitteeseen paketti ja noutoruoka, niin että onneksi ehdin hätiin ja sanomaan, että älkää tähän jättäkö. Pakettikuski tuli aamulla aikaisin ja olin lomautuspäivänä unten mailla, mutta rimputti niin monta kertaa, että pakko oli mennä katsomaan.

Nyt viimeksi tuli kukkapuska naapuriin ja oli pakkasta, joten otin sen eteiseen naapurin kotiinpaluuseen asti.

Jossain Lapin lomalla olen kyllä könynnyt sängystä avaamaan tai avannut myöhään illallakin, koska ei voi tietää, jos on jokin hätä, kun naapuriapua kummempaa ei ole lähellä.

Vierailija
20/81 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avannut ovea edes poliisille, joka kävi kolkuttelemassa ovellani muutama vuosi sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä