Kuuluuko tämän matchan maistua näin hirveälle?
Ekaa kertaa juon. Pitäisi olla huippulaatua, mutta maku on aivan kammottava.
Kommentit (19)
Todennäköisesti kuuluu. Maku vaatii totuttelua, jollet ole ennen juonut.
Matcha on aika pahaa. Sitten kun sitä perinteisesti vielä juodaan sellaisella metallipillillä, joka on liian kuuma, koska juoma on liian kuumaa... Ällöttävä kokonaisuus. Olen sitä Brasiliassa tai Argentiinassa juonut.
Oikea hyvälaatuinen matcha on puhtaan kirkkaan vihreää ja pehmeän makuista. Ei kitkerää. En ole saanut suomesta aitoa, hyvälaatuista Japanilaista matchaa. Vain kitkerää ja tunkkaista, suolaiseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Matcha on aika pahaa. Sitten kun sitä perinteisesti vielä juodaan sellaisella metallipillillä, joka on liian kuuma, koska juoma on liian kuumaa... Ällöttävä kokonaisuus. Olen sitä Brasiliassa tai Argentiinassa juonut.
Tarkoitat matea etkä matchaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sulla on kyllä maat ja teet sekaisin. Tarkastapa tietosi.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin juonut matea siellä. Matcha on ihan eri juoma.
Vierailija kirjoitti:
Oikea hyvälaatuinen matcha on puhtaan kirkkaan vihreää ja pehmeän makuista. Ei kitkerää. En ole saanut suomesta aitoa, hyvälaatuista Japanilaista matchaa. Vain kitkerää ja tunkkaista, suolaiseen hintaan.
Japanilaista matchaa tämä on, ja kallista ainakin omalla mittapuulla. Pitää varmaan keksiä jotain muuta käyttöä. Olisiko vinkkejä?
Matchaa ei pidä koskaan sekoittaa kiehuvaan veteen, vaan veden pitäisi olla noin 65 asteista.
Vierailija kirjoitti:
Matchaa ei pidä koskaan sekoittaa kiehuvaan veteen, vaan veden pitäisi olla noin 65 asteista.
Ja siis kiehuva vesi tekee juuri sitä kitkerää makua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat matea etkä matchaa.
Voi ei, niin tarkoitan. Anteeksi, siitä on niin kauan.
Mikäli ei sellaisenaan maistu, kokeile vaikka heittää smoothien joukkoon tai vääntää
"latte" kuumentamalla jauhetta maidon kanssa ja lisäämällä hiukan sokeria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaista matchaa tämä on, ja kallista ainakin omalla mittapuulla. Pitää varmaan keksiä jotain muuta käyttöä. Olisiko vinkkejä?
Yksi vaihtoehto on mathcajäätelö, mutta siihen en tuhlaisi kallista ja hyvälaatuista matchaa. Toisaalta siihen ei myöskään tarvitse paljoa matchaa. Helpoin versio on antaa vaniljajäätelön hiukan pehmetä ja sekoittaa sen joukkoon matchajauhetta.
Mä laitan sitä cashewmaitoon ja pikkasen xylitolia tai vaniljasokeria. Ja jäitä ja vähän vettä, eli smoothie siis. Laitan aika vähän sitä jauhetta.
ÄLKÄÄ IKINÄ TESTATKO JA KÄYTTÄKÖ TEIJÖ RAHOI TOLLASEE PASKAA MUL MENI 5€ tohon pinaattikeiton makusee matcha paskaan
Maistuuko samalle kuin tavallinen vihreä tee? Se on ainakin hyvää kaikessa levämäisyyydessään.
Kokeile lisätä kookos maitoa ja sen sekaan vielä reilusti vaniljasiirappia
Matcha on vihreää teetä, jonka teossa on tärkeää oikean lämpöinen vesi. Kiehuvaa vettä ei missään nimessä kannata käyttää. Jos vesi on liian kuumaa, vihreä tee "palaa" ja muuttuu kitkerän heinän makuiseksi. Hyvä lämpötila on 80-90 astetta, itse tykkään vieläkin haaleammasta. Hyvä sekoitus ja eikun nauttimaan.
Matchasta voi tehdä kaikenlaisia trendijuomia myös, niihin olisi tarpeellista hankkia matchasekoitin.
Maistuuko kalalle?