Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valvon joka yö klo 3-5 ja nukun puoleen päivään. Mitä haittaa tästä muka on?

Vierailija
28.02.2021 |

Tuo rytmi sopii minulle paremmin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, jos sopii työaikoihin tai muuhun elämään. 

Vierailija
2/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole haittaa. Jatka samaan malliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Paskapuhetta, että nukkuminen häirintyy. Ei taatusti muutamalla tunnilla häiriinny. Ap vain nukkuu sitä sikeää unta vasta aamulla, jota muut nukkuvat aamuyöstä. Siinä kaikki!

Vierailija
4/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvattavasti et ole aamulla klo 8:00 missään sorvin ääressä töissä mitä varten sinun on pitänyt nousta ylös noin 6:30 että ehdin tehdä tarvittavat aamurutiinit ja työmatkan työpaikalle.

Vierailija
5/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Toiset on luonnostaan tässä rytmissä. Nykymaailma pakottaa kaikki ihmiset aamuvirkkujen rytmiin. Olen itse aamuvirkku ja tulisin hulluksi jos pakotettaisiin sopeutumaan iltavirkkujen rytmiin.

Vierailija
6/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet opettanut itsesi luonnottomaan rytmiin. Luonnollinen ihmisellä on päivän kierto eli nukkua pimeällä ja olla valveilla valoisalla. 

Luontainen hormonituotanto on aktiivisimmillaan klo 10 - 02 välisenä aikana, ja kostautuu terveyshaittoina, mm. lihoamisena, matala-asteisena tulehduksena jne.

Voit opetella nukkumaan aikaisemmin, jos haluat.

Vierailija
7/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10 vuotta kun vedät tuota settiä niin tuut kyllä huomaamaan että ei ole mikään voittajien päivärytmi. Ja sitten on todennäköisesti liian myöhäistä jo

Vierailija
8/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet opettanut itsesi luonnottomaan rytmiin. Luonnollinen ihmisellä on päivän kierto eli nukkua pimeällä ja olla valveilla valoisalla. 

Luontainen hormonituotanto on aktiivisimmillaan klo 10 - 02 välisenä aikana, ja kostautuu terveyshaittoina, mm. lihoamisena, matala-asteisena tulehduksena jne.

Joillekin tämä on "luonnollinen" rytmi.

Vierailija
9/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihomisena, ei lihoamisena!!

Vierailija
10/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat riittävästi unta suhteessa esim. työvelvoitteisiin ja olo on normaali niin siitä vaan, antaa mennä. Itsellä menee sekä mieliala että energiatasot ja elämänhallinta heti täysin pois radaltaan, jos unirytmi kääntyy ilta-11 pidemmälle. Tää on niin yksilöllistä. Varaudu toki siihen, että jos sanottu työ tai opiskelu vaatii toisenlaista unirytmiä, niin käännä se ajoissa. Tärkeintä on, että menee joka päivä suunnilleen samaan aikaan nukkumaan.

Vierailija
11/12 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rakas, sinäkö siellä? Ei vaan, sulla on sama rytmi kuin miehelläni 45 v. Meillä on erilaiset rytmit ja täytyy sanoa, että varsinkin pikkulapsiaikana tuli riideltyä aiheesta, mutta nyt olen jo hyväksynyt asian. Korona-aikana hän on päässyt toteuttamaan rytmiään entistä paremmin, tosin Teams-kokouksiin joutuu raukka joskus heräämään jo 8-9 aikoihin.... varmasti kyse on ensisijaisesti kronotyypistä, mutta väitän, että on tuossa myös paljon opittua ja itse vahvistettua käytöstä.

Vierailija
12/12 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieni ongelma jos työt alkaa 08.

Mulla oli aikoinaan työkaveri joka ihan pokkana tuli töihin klo 11 lounasaikaan kun hänelle ei sopinut aikaisemmin herääminen. Sitten "teki töitä" 18 saakka, tosin asiakkaansa lopettivat 16 joten en tiedä viilailiko kynsiä sen 2h vai mitä:D Eikä kukaan tietenkään ollut tarkistamassa oliko hän todella niin pitkään töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan