Mistä kiskalta ostit pienenä karkkeja sanomalla 50 pennillä noita, markalla noita... ja myyjä laski niitä lusikalla pussiin
Minä muistan ostaneeni ainakin Tapiolasta sellaisesta lasitunnelista, joka lähti Stockan takaa. Hirveät jonot aina muodostui tuollaisten kiskojen luo, kun lapset yhdessä olivat karkkiostoksilla.
Kommentit (648)
Tikkurilan Kielotiella oli kiska siina missa nyt on jotakuinkin Valkoisenlahteen tie. Kiva pikku puinen hokkeli. Se oli meidan vakio. Merkkarit oli suosikit. Samainen Valkoisenlahteen tie on syonyt sen Orvokkitien Ala-asteen parakin jossa kavin ekan ja tokan luokan. Tikkurila on niin muttunut ja oli tosi ihana ja idyllinen kun olin lapsi siella 70 luvulla.
Mikon kiskalla Pitskussa, ah ihanat irtokarkit ja blackpete😋
Hilman kioskilta, puukioskilta ja kolmannelta joka sijaitsi lähellä vanhaa sairaalaa. Pirkon kaupasta hain välillä avaruusrahoja voipaperitötteröön.
Makkosenmäen kioskilta ja Tiilitörmän kioskilta Sotkamossa.
Emula, Voionmaankatu. Ja kuka tunnistaa kaupungin? :)
Viherlaakson Kymppi-kiska!!!
Aivan yliveto paikka. Sieltä tuli lukemattomat merkkarit sun muut ostettua. Vieläkin muistan ihanan rouvan, joka oli usein siellä myymässä irtonamuja 😊
R-kioski ja se oli nimenomaan luukku seinässä. Lähikaupungin karkkikauppa ja uimahallin kahvio.
Vierailija kirjoitti:
Emula, Voionmaankatu. Ja kuka tunnistaa kaupungin? :)
Tampere?
Vierailija kirjoitti:
Tikkurilan Kielotiella oli kiska siina missa nyt on jotakuinkin Valkoisenlahteen tie. Kiva pikku puinen hokkeli. Se oli meidan vakio. Merkkarit oli suosikit. Samainen Valkoisenlahteen tie on syonyt sen Orvokkitien Ala-asteen parakin jossa kavin ekan ja tokan luokan. Tikkurila on niin muttunut ja oli tosi ihana ja idyllinen kun olin lapsi siella 70 luvulla.
Tikkurilassa myös olen kasvanut (90 luvulla tosin) ja orvokkitien ala-asteen käynyt. Ihana paikka oli kasvaa! Itse en muista Kielotien puista kioskia, mutta siinä aseman vieressä oli kirjaston ja nykyisen Lauren välissö kuja ja siellä pieni kiska mihin pääsi sisään. Sieltä ostettiin namuja ja syötiin kirjastossa tai siinä kirjaston puistossa :)
Tampereelta Kissanmaankadun kioskilta. En muista nimeä.
Mummon kioskilta eli mummarilta
Nakkilan Onnipekan yhteydessä oli sellainen kahvio, muistaakseni sen nimi oli Kahveli tai Kaffeli. En tiedä onko vielä samanniminen, ei oo tullut käytyä moneen kymmeneen vuoteen. Muistan elävästi sen tunteen, kun niitä valkattiin siinä ja täti annosteli pussiin. Mun suosikkeja oli sellaiset pienet pisaranmuotoiset kovat salmiakit. 😍
Uimassa kun käytiin, niin uimahallin kahviosta myytiin muistaakseni ihan kappaleittain isoja merenneitokarkkeja.
Kyllä ennen oli kaikki paremmin 😁
Huopalahden aseman vieressä olleesta kioskista 80-luvulla. (Kioskinpitäjä oli saanut surm ansa ryöstössä, mutta siitä en muista mitään, vaikka niihin aikoihin siellä aloinkin käydä. ) Aluksi/joskus kun ei uskallettu esittää noita toiveita, ostettiin vaan "vitosen pussi".
Pohjois-Helsingissä Suutarilan yläasteen edessä olleelta haamukiskalta. Ja töyrynummessa tms oli ruokapiste niminen kioski/kauppa mihin tuli myös viikkorahat laitettua
Pikkukunnan grillilkioskilta inkkariraha ja avaruusraha irttareita
Vierailija kirjoitti:
Katriinan sairaalan kanttiinista.
Minäkin ostin täältä koulun jälkeen. 😊
Kippari-kioski Matinkylä/Espoo ❤️
Tuulitukan kioskilta. Tietäjät tietää.