Miksi elätät ja hyyssäät kumppaniasi?
Mikä järki tuhlata rahoja johonkin kumppaniin/puolisoon? En voi ymmärtää tuollaista. Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää senttiäkään jonkun kumppanin elättämiseen. Jos ei aikuinen ihminen pysty itse töissä käymään niin voivoi, ei ole minun ongelma. On mahdollista että olen itsekäs mutta mitäs sitten? Kukaan ei pysty hyväksikäyttämään minua kun pidän tarkasti huolta siitä että minun rahani menevät vain minun menoihin. En ole ikinä ostanut mitään lahjaa yhdellekään kumppanilleni koska miksi minä sellaiseen rahojani tuhlaisin? Eihän sellaisessa ole mitään järkeä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Trollaamista, mutta sanon silti aidon mielipiteeni :
pihi mies rakkaalleen on vastenmielistä. pidän avarasydämisyydestä, olen itse pienituloinen mutta katson aina budjetin sisältä hyvät lahjat ja tykkään antaa (ei puns) ja ilahduttaa ihmisiä, en voi sietää miestä joka olisi itsekäs kusipää ja etenkin jos on varaa.
ja en ole pinnallinen, mutta tämä on näin. Kiinalaisessa astrologiassa menee homma kohilleen osaltani.
Jos treffeille, niin mies maksaa kahvit, mies on enemmän tarjoaja/provider. Mutta ei hyväksikäyttöä tietenkään. Suhtautuisin samoin jos olisin mies.
Miksi miehen pitää olla enemmän tarjoaja? Tätä en kyllä ymmärrä laisinkaan. Samalla lailla nainen voisi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä elämme minun tuloillani ja puolisoni saa sairauspäivärahaa, koska loukkaantui pahasti. Ei ole tiedossa, kuinka kauan paraneminen kestää, jos paranee ikinä täysin. :(
No miksi sä hänelle jotain rahaa annat? Todella säälittävää elättää aikuista ihmistä. Jos hän ei halua töitä tehdä niin oma on ongelmansa.
Sairaspäivärahahan on ansiosidonnaista, kyllä sillä 1 ihminen tilapäisesti syö ja asuu, puoliso voi sitten hyysätä siihen extraa ja ottaa vetovastuun mahdollisten lasten kuluista. Se ei mun mielestä vielä ole loisen elättämistä. Toki jos tilanne pitkittyy on syytä laittaa suu säkkiä myöden, joko perheenä tai sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
En elätä enkä hyysää. Mies tekee niin. Se on hänestä mukavaa ja hän haluaa itse vapaaehtoisesti tehdä niin.
Ah, olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pihi mies rakkaalleen on vastenmielistä. pidän avarasydämisyydestä, olen itse pienituloinen mutta katson aina budjetin sisältä hyvät lahjat ja tykkään antaa (ei puns) ja ilahduttaa ihmisiä, en voi sietää miestä joka olisi itsekäs kusipää ja etenkin jos on varaa.
ja en ole pinnallinen, mutta tämä on näin. Kiinalaisessa astrologiassa menee homma kohilleen osaltani.
Jos treffeille, niin mies maksaa kahvit, mies on enemmän tarjoaja/provider. Mutta ei hyväksikäyttöä tietenkään. Suhtautuisin samoin jos olisin mies.
Ai mies ei saa olla pihi mutta nainen saa? Ootpas sinä seksistinen ihminen. Miksi jonkun miehen pitäisi sulle maksaa jotkut kahvit? Mitä sä itse annat hänelle? Maksatko sä seuraavat kahvit hänelle vai mitä hittoa?
Käytöstavat ja seksismi ja halukkuus. Kuten sanoin, tekisin itse samoin miehenä. Kahvien maksaminen ensitreffeillä kuuluu hommaan minun kohdallani. Kyse ei ole prostituutiosta, joten maksamalla ei saa mitään palveluksia.
Kyse on siitä, miten käsitetään se, että ollaan herrasmiehiä ja etenkin jos kiinnostusta löytyy naiseen.
Mutta ei sinun tarvitse tätä käsittää, jatka vain linjallasi. Mutta sellaisen vinkin haluan sinulle antaa, että jos joskus kohtaat aidosti sinua henkisesti ja fyysisesti sykäyttävän naisen, joka näyttää sinulle vihreää valoa hieman takaisin, niin älä hyvä mies mokaa hommaa. Silloin : all in. Mutta järki päässä, se vaan, että ota sydämes mukaan.
Olen naimisissa oleva nainen. Avioliittolaissa on määriteltynä selvästi yhtenä osana kumppanin elatus. Avioliittolain perusajatus on se, että kun hynttyyt on lyöty yhteen niin sitten huolehditaan myös siitä toisesta kykyjen mukaan. Elämän tarjoamien mukavien tilaisuuksien perusteella minulla on isommat tulot kuin miehelläni. Katson, että se on asia, josta me molemmat puolisot ja koko perheemme voivat nauttia. Rakkaus, kumppanuus, perhe ja tämä yhteinen elämä ovat katsopas yhteinen ponnistus, jossa tehdään sitä, mitä osataan.
Aha. Sinä et elätä. Jotkut muut voivat tehdä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitää olla enemmän tarjoaja? Tätä en kyllä ymmärrä laisinkaan. Samalla lailla nainen voisi tarjota.
Kukin tekee miten haluaa, puhuin omalla kohdallani, ja avasin vastausta enemmän edellisessä vastauksessa.
Jos te haluatte itsellenne naisen, joka tarjoaa teille enemmän, heitäkin varmasti on. Sinne vaan. Jne.
Ei ole onkelmaa, palikat ja mutterit ja sitä rataa. Tärkeintä rakkaus. Myös yksin voi olla ja ostaa itselleen kaiken.
Ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Ex-mies jäi työttömäksi ja tietysti silloin kannoin enemmän vastuuta taloudesta, olihan hänkin kantanut vastuun kun opiskelin. Mutta ex hänestä tuli, koska hän ei hakenut töitä, ei halunnut opiskelemaan, ei suostunut terapiaan (epäilin masennusta) vaan viihtyi hyvin sohvalla kaljaa juoden. Katselin 2 vuotta ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tekee miten haluaa, puhuin omalla kohdallani, ja avasin vastausta enemmän edellisessä vastauksessa.
Jos te haluatte itsellenne naisen, joka tarjoaa teille enemmän, heitäkin varmasti on. Sinne vaan. Jne.
Ei ole onkelmaa, palikat ja mutterit ja sitä rataa. Tärkeintä rakkaus. >b<Myös yksin voi olla ja ostaa itselleen kaiken.</b>
Ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Sanoisin, että silloin, kun pää työskentelee vain tuon itselle tavaran ostamisen kanssa, niin ei edes ole kypsä pitkäaikaiseen suhteeseen. Ostaminen kun ei ole se juttu elämässä. Jos taas haluaa vaurastua, säästäminen on se juttu. Ja se sitten toteutuu mukavasti samanmielisen puolison kanssa
Ai mies ei saa olla pihi mutta nainen saa? Ootpas sinä seksistinen ihminen. Miksi jonkun miehen pitäisi sulle maksaa jotkut kahvit? Mitä sä itse annat hänelle? Maksatko sä seuraavat kahvit hänelle vai mitä hittoa?