Hajoaako kokoomus?
Onko vanhanaikaisen porvaripuolueen aika ohi kun sitä repii kahtia liberaali/konservatiivi ajattelu?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ei hajoa. Häkkänen yhdistää puolueen ja Kaleva loikkaa persuihin.
Arveletko että Atte on ainoa konservatiivisempi kokkari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte on selvästi väärässä puolueessa.
Hajoamista edeltäisi loikkausten aalto. Sellaista ei vielä näy.
Kyllä hajoaa. Se on vain ajan kysymys.
Häkkänen ei ole Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte on selvästi väärässä puolueessa.
No Orposta taas ei tiedä missä puolueessa se on missäkin kuussa. Marraskuussa paasasi tphakijoiden määrän minimoinnin tärkeydestä, eilen taas kuinka kokoomuksen tulee olla suvaitsevainen ja välittäväinen.
Vierailija kirjoitti:
Hajoamista edeltäisi loikkausten aalto. Sellaista ei vielä näy.
Edelsikö 2017 kesää persujen loikkausten aalto?
Kokoomus on ollut liikaa kallellaan vihervasemmistoon ja on siksi hajoamispisteessä.
Atte on oikeassa puolueessa, Piha ei.
Toivottavasti. Kokoomus on Suomen pahin tuhoaja.
Voi olla. Itse espoolaisena en enää äänestä kokoomusta, koska en halua tulla näihin light-persuihin yhdistetyksi tai heitä tukea millään tavalla. Äänestän jatkossa vihreitä.
Vierailija kirjoitti:
Atte on oikeassa puolueessa, Piha ei.
Näin minäkin sen näen vaikka en ole kokkari. Mitä järkeä olisi kokoomuksella laittaa ehdokkaaksi käytännössä Anni Sinnemäen kloonia?
YesSir kirjoitti:
Toivottavasti. Kokoomus on Suomen pahin tuhoaja.
Paskat. Vihreät tuhoaa ja mädättää kaiken mihin koskevat.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Itse espoolaisena en enää äänestä kokoomusta, koska en halua tulla näihin light-persuihin yhdistetyksi tai heitä tukea millään tavalla. Äänestän jatkossa vihreitä.
Helsinkiläisenä vihreänä olin juuri kääntynyt kokoomuksen kannattajaksi, koska olen kyllästynyt hyysäämiseen, mutta persu wanna -be -meininki käännytti takaisin. Taitaa kadota pääosa Sari sairaanhoitajistakin, ei ne Atteja äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hajoaminen selkeiksi liberaali- ja konservatiivipuolueiksi selkeyttäisi jakolinjoja. Perinteinnen porvari/työläinen jako alkaa olla mennyttä aikaa.
Todennäköisesti iso osa "vihreistä" kokkareista liittyisi myös vihreisiin, sinnehän Kirsi Pihakin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja samalla ammut itseäsi jalkaan kun vihreät tappaa suomen liikenteen ja tuottaa puolet afrikan kansasta tänne.
Tämä olisi erittäin toivottavaa.
Suomessa on jo aivan riittävästi kommunistipuolueita.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi erittäin toivottavaa.
Suomessa on jo aivan riittävästi kommunistipuolueita.
Ja tätä esimerkiksi kepu ei tunnu ymmärtävän ollenkaan. Saarikon johdolla kepu koettaa intopiukassa esittää mahdollisimman vihervassarimaista keskustaa ajatuksena kosiskella kaupunkilaisia äänestäjiä.
Sitten aidosti ihmettelevät kun kannatus syöksykierteessä. Kaupunkilaisäänestäjillä on jo aivan tarpeeksi vanhoja vihervassaripuolueita mistä valita ja perinteiselle maalaiskepulaiselle vihervassarihörhöilyt ovat myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hajoaminen selkeiksi liberaali- ja konservatiivipuolueiksi selkeyttäisi jakolinjoja. Perinteinnen porvari/työläinen jako alkaa olla mennyttä aikaa.
Todennäköisesti iso osa "vihreistä" kokkareista liittyisi myös vihreisiin, sinnehän Kirsi Pihakin kuuluisi.
Kokoomuksen ”ongelmahan” tässä on juuri se, että näitä sinivihreitä ei ole oikeastaan muualla kuin pk-seudulla ja Turussa. Eli wannabe-persumeininki toimii muualla paitsi näillä Kokoomuksen normaaleilla isoilla kannatusalueilla. Ovat yrittäneet tasapainotella jossain välissä, mutta helposti lähtee erityisesti näiden kaupunkialueiden hyvin koulutetut naisäänestäjät vihreiden kelkkaan tälläkin taktiikalla, koska kokevat, että heitä ei enää puolueeseen haluta.