Mies elää täysin eri rytmissä kuin muu perhe
On alkanut valvoa iltaisin pidempään ja nukkuu pidempään, viikonloppuisin helposti 3-4 tuntia myöhempään kuin muut. Ei syö muiden kanssa samaan aikaan, eikä voida ulkoilla perheenä.
Meillä on vuoroaamut viikonloppuisin lasten kanssa heräämiseen. Jossain vaiheessa mies alkoi mennä takaisin nukkumaan heti kun minä nousin. En muutenkaan nuku yli yhdeksään.
Eikä kivaa sekään, että kaikki yösyömisten sotkut odottaa mua aamulla. Eli alamäki alkanut?
Kommentit (24)
Meillä sama ja se on kyllä todella raivostuttavaa paskaa.
Ja ette tietenkään ole keskustelleet asiasta?
Eikös tuohon ole se ratkaisu, että lasten hereilläoloaika jaetaan? Eli sinä aikana molemmilla on yhtä paljon omaa aikaa ja yhtä paljon kotitöitä. Omalla ajallaan voi toki nukkua, mutta sitten ei ole jäljellä enää muuta laiskotteluaikaa. Ja tietenkin lasten rytmiä ja ruoka-aikoja on vanhempien noudatettava. Jos sen lisäksi jaksaa yönsä valvoa, niin oma valinta.
--> jos mies menee päivällä nukkumaan, niin sen jälkeen sinulla on omaa aikaa yhtä monta tuntia. Sama juttu jos herää myöhemmin. Eli hän vie lapset ulos ja hoitaa lounaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt = mies kokee nalkuttamisena. Kai sitä nyt saa viikonloppuna nukkua, jos haluaa.
Ap
Meillä eletään aina eri rytmissä , minä teen vuorotyötä ja mies on yrittäjä. Hyvin pärjätään.
Meilläkin eli, lopulta niin, ettemme enää katselleet yhdessä edes telkkaria, vaan kun hän saapui olkkariin niin mä pakenin makkariin. Hänellä oli omat menot ja mulla+lapsilla omat. Yritin vaikka millä järjestää lapsille ja miehelle yhteistä tekemistä, mutta ei vaan kiinnostanut. Nykyään asumme eri osoitteissa ja hän ihmettelee, etteivät aikuiset lapset pidä yhteyttä. No ihme.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuohon ole se ratkaisu, että lasten hereilläoloaika jaetaan? Eli sinä aikana molemmilla on yhtä paljon omaa aikaa ja yhtä paljon kotitöitä. Omalla ajallaan voi toki nukkua, mutta sitten ei ole jäljellä enää muuta laiskotteluaikaa. Ja tietenkin lasten rytmiä ja ruoka-aikoja on vanhempien noudatettava. Jos sen lisäksi jaksaa yönsä valvoa, niin oma valinta.
--> jos mies menee päivällä nukkumaan, niin sen jälkeen sinulla on omaa aikaa yhtä monta tuntia. Sama juttu jos herää myöhemmin. Eli hän vie lapset ulos ja hoitaa lounaan tms.
Tuo kuulostaa yhteishuoltajuudelta. Entäs yhteinen aika perheenä?
Minkä ikäiset lapset, tarvitseeko he jatkuvaa huolenpitoa, jos näin niin herätä mies hoitoavuksi, muuten en näe mitään syytä vihoitella jos miehen rytmi on hieman erilainen kuin omasi, on perheitä joissa toinen puolisko tekee yö vuoroa ja toinen päivää, hekin saavat elämän toimimaan.
En ikinä kaivannut mitään perheaikoja, haluan paljon aikaa yksin, mutta se että toinen jättäisi jotkut iltapalakamansa pitkin poikin eikä muutenkaan siivoaisi jälkiään olisi aivan ehdoton ei.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset, tarvitseeko he jatkuvaa huolenpitoa, jos näin niin herätä mies hoitoavuksi, muuten en näe mitään syytä vihoitella jos miehen rytmi on hieman erilainen kuin omasi, on perheitä joissa toinen puolisko tekee yö vuoroa ja toinen päivää, hekin saavat elämän toimimaan.
On eri asia töiden takia elää eri rytmissä kuin se ettei osallistu perhe-elämään vaan elää kuin teini samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kaivannut mitään perheaikoja, haluan paljon aikaa yksin, mutta se että toinen jättäisi jotkut iltapalakamansa pitkin poikin eikä muutenkaan siivoaisi jälkiään olisi aivan ehdoton ei.
Eli kuka teillä sitten on lasten kanssa, vie ulos, hoitaa ruokailut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt = mies kokee nalkuttamisena. Kai sitä nyt saa viikonloppuna nukkua, jos haluaa.
Ap
Jos vetoaa nalkuttamiseen, tietää se lähes aina lopun alkua.
Jos äiti tekis noin, olis kyllä kelvoton hulttio, isälle pitää sallia valvominen ja pitkään nukkuminen.
Mun ukko menee nukkumaan 20:30 ja nousee viideltä. Normi etätyö 8-16.
Hoida sinä lapset päivän alkupuolisko ja mies hoitaa sitten iltapuoliskon.
Vierailija kirjoitti:
Hoida sinä lapset päivän alkupuolisko ja mies hoitaa sitten iltapuoliskon.
Enemmin viikko-viikko
Minkä ikäiset lapset? Meillä 5v ja 2v ja sovittu niin että la nukun minä niin pitkään kuin haluan ja su mies. Kumpikin käy lisäksi vkloppuisin omassa harrastuksessa ja loppuaika ollaan porukalla. Pystyisittekö sopimaan vaikka noin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monessa perheessä keskustellaan jatkuvasti tästä samasta asiasta, mutta mikään ei muutu tai jos muuttuu, niin vain hetkeksi. Ollaan jouduttu oravanpyörään, mistä ei ole ulospääsyä.
Huiii kauheeta.