Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun oma puoliso paappautuu / mummoutuu

Vierailija
28.02.2021 |

Ajatuksia tästä? Miltä tuntuu, kun se oma hehkeä mies tai vaimo alkaakin joku päivä puuskuttaa, ähistä ja puhista ja huokailla ihan eri tavoin kuin ennen. Puheääni ja jopa yskiminen ja aivastelu muuttuu "vanhan ihmisen" puheeksi, yskinnäksi ja aivasteluksi (mikä ihme tuonkin aiheuttaa?!?). Huonoimmassa tapauksessa terveys ja fysiikka reistailevat eivätkä arjen askareet ja tekemiset enää luonnistukaan samoin kuin ennen. Tukkaa lähtee, ehkä suihkussa käynti tai karvojen trimmaus sieltä täältä ei enää jaksa kiinnostaa. Vaatetukseenkaan ei välttämättä jaksa enää panostaa tai meikata / huolehtia hiustenlaitosta samoin kuin ennen. Ylipainoa saattaa tulla hivuttaen enemmän tai vähemmän. Aktiivisuus hiipuu ja sohva kutsuu useammin kuin joku harrastus. Mummon / paapan haju alkaa leijailla asunnossa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tapahtuu varmaan itsellekin samoihin aikoihin?

Ei välttämättä. Puolisoiden elintavat ja perimät voivat olla hyvin erilaiset ja vaikuttaa ikääntymiseen ja rappeutumiseen.

Tai sitten et huomaa omaa vanhenemista, mutta puolisosi vanhenemisen huomaat.

Puolisoasi saattaa ärsyttää sinussa näkyvät vanhenemisen merkit, jotka ovat todennäköisesti erilaisia kuin hänellä. Voi olla, että hänellä alkaa kroppa pettää, ja sinulla aivot rappeutuu, tai päinvastoin. Näitä pariskuntia on suvussani, että toisella toimii jalat, ja toisella aivot.

Samahan se on poliisipartiolla, toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa. Toisaalta Irwin osasi aikanaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen laulamalla, että kun jalat kestäis, mutta ei pää...

Vierailija
22/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun ymmärrät sitten, kun sinulla tulee ikää, että ikä ei merkitse mitään. Mitä ihmettä, kysyn vaan mitä aloittaja kuvittelee, kun ikää tulee. Elämä vain paranee, yhteiselo on ihanaa ja seksi huippua. Ikää nyt 50++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa puolisoa, jos ei halua ja rakasta häntä. Jos nyt rakastaa, rakastaa myös iäkkäänä. Mieti sitä.

Vierailija
24/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. 

Ehkä ap:n puolisoakin kauhistuttaa tuommoisten paappautuu-tyyppisten termien käyttö. Itseäni ainakin puistatti. 

Ikääntyminen on tavallista, eikä ainakaan omassa suvussa ole kenelläkään niin suuret ikäerot, että olisi jäätävän suurta eroa. Sitä paitsi omat sukulaiseni ovat ainakin säilyneet mieleltään virkeinä, ja siten osanneet pitää itsestään huolta, vaikka ikää on tullutkin, ja se on jossain näkynytkin. En siis ole itsestäni kovin huolissani. 

Vierailija
25/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katteleppa sinne peiliin, mitä näkyy? 18v. nuori? Niin, eipä taida sinunkaan nuoruus jäänyt kiinni sinuun. Elä hyvä ihminen tässä päivässä ja puhise, ähise eteenpäin... pappana tai mummuna, yhtä arvokkaina!

Vierailija
26/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin laittaa oitis toppatakit pesuun...... jos sais hetken vielä välteltyä ihan kukkeinta mumma-/paappa-aromia :o))).

Vierailija
27/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin nopeasti tapahdu etteikö kerkeäisi tottua. On ukollani jo tukka harmaantunut, painoa kertynyt ja askel lyhentynyt, enkä itsekään ole entiselläni. Mutta sellaista se elämä on, eikä se tunnu miltään sen kummemmalta kuin silloin 30 vuotta takaperin.

Vierailija
28/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hyvältä kun takana on rakkaudentäyteinen yhteinen elämä ja saa edelleen nukahtaa joka ilta toinen toisemme ryppyjä silitellen.

Vierailija
29/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu hyvältä kun takana on rakkaudentäyteinen yhteinen elämä ja saa edelleen nukahtaa joka ilta toinen toisemme ryppyjä silitellen.

Ai... minua ällöttää liika läheisyys ellei ole just tultu freshinä suihkusta ja miehellä hampaat pestynä ja parta ajettuna. En kestä yhtään mitään ummehtunutta ihon tai hengityksen hajua tai parran pistelyä. Tällöin pidän mielummin hajurakoa. Nukumme eri huoneissa ja hyvin menee. Seksiä on myös harrastettu jo aikoinaan kymmenien vuosien ajan sen verran, että nyt ei enää tarvitse.

Vierailija
30/50 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäät vanhuutta? :)

En vanhuutta, vaan tietynlaista "luovuttamista" eli sitä, että ei enää välitä itsestään, hyvinvoinnistaan, hygieniastaan, siisteydestä jne. Vanhuus ei haittaa, kunhan pysyvät koti ja oma habitus siisteinä ja huoliteltuina. Jotenkin haluan uskoa, että vanhuus ei tarkoita sotkua ja haisemista.

Vierailija
31/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Minusta on surku katsella, kun kolmikymppiset ylipainoiset pariskunnat lyllertävät ja vaappuvat marketeissa kuin eläkeiän kynnyksellä olisivat. Isännän kalju kumottaa. Turhan aikaista rappeutumista.

Vierailija
32/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehet kyllä tuossa tilanteessa heittää sen vanhenevan vaimonsa pellolle ja ottaa tilanne nuoremman ja kauniimman naisen.

Vierailija
33/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin nopeasti tapahdu etteikö kerkeäisi tottua. On ukollani jo tukka harmaantunut, painoa kertynyt ja askel lyhentynyt, enkä itsekään ole entiselläni. Mutta sellaista se elämä on, eikä se tunnu miltään sen kummemmalta kuin silloin 30 vuotta takaperin.

Voi tapahtua. Itsellä tapahtui joku hormonaalinen äkillinen mummottuminen vähän alle 40 v ja yhteen vuoteen meni ulkonäkö, voimat ja se haju tosiaan tuli.. Ja tuntui kauhealta kun pää toimi entiseen malliin ja yhtäkkiä koko kroppa vaan antoi periksi. Onneksi tuon seurauksena ahdistuksen takia alkanut pääkin pehmitä. Toivottavasti lähtee seuraavana hajuaisti, mieheltäni varsinkin niin ei tarvitse tätä mummokatkua sietää :(

Vierailija
34/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mummoutuminen alkaa jo 3kymppisenä.

Vierailija
35/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tapahtua. Itsellä tapahtui joku hormonaalinen äkillinen mummottuminen vähän alle 40 v ja yhteen vuoteen meni ulkonäkö, voimat ja se haju tosiaan tuli.. Ja tuntui kauhealta kun pää toimi entiseen malliin ja yhtäkkiä koko kroppa vaan antoi periksi. Onneksi tuon seurauksena ahdistuksen takia alkanut pääkin pehmitä. Toivottavasti lähtee seuraavana hajuaisti, mieheltäni varsinkin niin ei tarvitse tätä mummokatkua sietää :(

Mulla tuli myös tosi äkkiä 42 v iässä, samaan aikaan alkoi esivaihdevuosioireet kuten menkkakierron vaihtelut, kuumat aallot ja mielialavaihtelut.

Vierailija
36/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen mummoutuminen alkaa jo 3kymppisenä.

Näin saattaa olla. Ei kuitenkaan kaikilla.

Sama miehillä, jotkut kolmikymppiset ovat jo puolikaljuja, pöhöttyneitä ja turvonneita lyllerislyllerispaappoja. Ja toiset  miehet porskuttavat tukka päässä ja kroppa kuosissa vielä kuuskymppisinä.

Tasan eivät käy onnen lahjat kummallakaan sukupuolella.

Vierailija
37/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilu on oikeastaan aika nastaa, kun siihen asti pääsee. Keski-ikä sen sijaan on perseestä.

Vierailija
38/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on jo 57 v. Ei liiku. Tupakoi. Juo alkoholia joka viikonloppu. Syö epäterveellisesti. Liikalihava 3-40 kg. Ei enää seiso, koska verenpaine, kakkostyypin diabetes, tupakka, liikkumattomuus, ja liikakilot.

Minä olen 12 v nuorempi vaimo. Liikun 5 kertaa viikossa, juoksen 10 km lenkkejä, käyn kuntosalilla. Olen ihan testatusti hyvässä kunnossa. Harjoittelen PT:n opastuksella. Syön terveellisesti, olen hoikka, rasvaprosentti 23%. Seksiä tekee mieli joka päivä. Pidän itsestäni muutoinkin huolta. Mm käyn kampaajalla, kynnet on aina lakattu ja hoidettu. Pitkä tukka ja naisellinen pukeutuminen. Iho hehkuu koska syön ravintorikkaasti. DD-kupin rinnat on vielä kiinteät. Elämme miehen kanssa ihan erilaista elämää. Kyllä. Olen nukkunut jo neljä vuotta eri huoneessa, koska kärsin miehen hoitamattomasta uniapneasta. Ei suostu lääkäriin. Kyllä, mietin joka päivä miehen jättämistä! Mutta pelkään, että se tappaa itsensä luisumalla mm juomaan enemmän jos jätän... Minä edes vähän katson että syö välillä vihanneksia, ja pakotan kävelylenkille, silloin harvoin kun suostuu sinne. Tuntuu kyllä pahalta nähdä kun toinen jatkaa tupakan polttoa ja roskaruoan mättämistä. Seksiä ei ole ollut vuosiin. Mies rakastaa roskaruokaa ja kaljaa enemmän kuin vaimoaan, näemmä.

Vierailija
39/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina inhonnut sitä, jos joku - kuka tahansa - hengittää äänekkäästi. On varmaan avioeron paikka, jos mies rupeaa hengittämään huohottaen ja raskaasti :o/.

Ööö...  oletko mielestäsi täydellinen? Minusta et.

Vierailija
40/50 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on jo 57 v. Ei liiku. Tupakoi. Juo alkoholia joka viikonloppu. Syö epäterveellisesti. Liikalihava 3-40 kg. Ei enää seiso, koska verenpaine, kakkostyypin diabetes, tupakka, liikkumattomuus, ja liikakilot.

Minä olen 12 v nuorempi vaimo. Liikun 5 kertaa viikossa, juoksen 10 km lenkkejä, käyn kuntosalilla. Olen ihan testatusti hyvässä kunnossa. Harjoittelen PT:n opastuksella. Syön terveellisesti, olen hoikka, rasvaprosentti 23%. Seksiä tekee mieli joka päivä. Pidän itsestäni muutoinkin huolta. Mm käyn kampaajalla, kynnet on aina lakattu ja hoidettu. Pitkä tukka ja naisellinen pukeutuminen. Iho hehkuu koska syön ravintorikkaasti. DD-kupin rinnat on vielä kiinteät. Elämme miehen kanssa ihan erilaista elämää. Kyllä. Olen nukkunut jo neljä vuotta eri huoneessa, koska kärsin miehen hoitamattomasta uniapneasta. Ei suostu lääkäriin. Kyllä, mietin joka päivä miehen jättämistä! Mutta pelkään, että se tappaa itsensä luisumalla mm juomaan enemmän jos jätän... Minä edes vähän katson että syö välillä vihanneksia, ja pakotan kävelylenkille, silloin harvoin kun suostuu sinne. Tuntuu kyllä pahalta nähdä kun toinen jatkaa tupakan polttoa ja roskaruoan mättämistä. Seksiä ei ole ollut vuosiin. Mies rakastaa roskaruokaa ja kaljaa enemmän kuin vaimoaan, näemmä.

Otit noin paljon vanhemman miehen, ja yllätyit siitä että hänestä tuli vanhus ennen kuin sinusta?

Onnittelut, Miss Marple, miten meni noin niin kuin omasta mielestä?