Inhimillisyyden katoaminen
Lausuipa eräs anonyymi, että lihavuus ja laittautumattomuus oikeuttaa vihaan ko. ihmistä kohtaan.
Lievemmässä muodossahan tämä on näkynyt "vaatimuksina" siitä miltä toisten pitäisi näyttää, että täyttäisivät katsojan asettaman normin.
Jäävätkö ihmiset nykyään seiskaluokan tasolle, eivätkä kehity enää henkisesti siitä ylöspäin vai mistä luulette, että ilmiö johtuu?
Haluavatko ihmiset todellakin valita tällaisen suunnan maailmassa itselleen ja lapsilleen?
Ihminen ei merkitse, vain ulkonälö merkitsee? Miksi haluat elää sellaisessa maailmassa?
Kommentit (8)
Useimmiten ne ovat toisia naisia, jotka arvostelevat naisia, joko siitä, ettei joku laittaudu tarpeeksi, tai siitä että laittautuu liikaa. Koskaan ei ole sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Tältähän se on näyttänyt jo 30 vuotta sitten.
Mä kuulun niihin naisiin, jotka meikkaavat vain isompia juhlia varten täyställingin ja arkisin yleensä joko naturalina, tai kevyellä silmämeikillä.. Aivan sama, mitä muut ihmiset musta ajattelevat laittamattomuuden vuoksi, kun hiukset ja vaatteet ovat siistit ja puhtaat kun poistun kotoani. Silti tämä taitaa olla monelle miehelle kauhun asia, kun kaikki naiset eivät laittaudukaan HEITÄ varten. Olen todennut, että ulkonäköni ja sen ilmiintymismuoto ovat ihan oma asiani.
Ei ollut 30 vuotta sitten. Minulle opetettiin, että ihmistä pitää katsoa sisältä, ei ulkoa päin. Ulkokuori ei merkitse mitään, vain sisältö merkitsee. Näin minulle opetettiin. Olen pitänyt sitä hienona suomalaisena arvona. Tämä viesti tuli niin vanhemmilta, muilta aikuisilta kuin opettajiltakin. Seiskalla toki suurin osa oli olevinaan, mutta alkoivat sitten kasvaa aikuisiksi kuka hitaammin ja kuka nopeammin. Lyhyt vaihe oli tuo ulkomuoto -vaihe.
Vanhemmilta ihmisiltä kuulee vieläkin tuota sisin on tärkein -hokemaa. Kuitenkin hyvännäköiset on aina olleet suosittuja kumppaneita ja rocktähdet, näyttelijät, mallit jne jne ovat KAUTTA AIKAIN olleet kulloisenkin ihanteen mukaan kauniita ja komeita. Se vanha ajattelu on siinä mielessä kaksinaismoralismia ja silmien sulkemista, että ulkonäöllä on aina ollut väliä. Toisaalta ennen ihmiset ajatteli, että ne esillä olevat ovat ihan eri lajia kuin tavalliset ihmiset. Nyt ero on paljon pienempi kun melkein jokainen on esillä ja arvosteltavana somessa.
Amerikassa on hyvin yleistä vedota muitten ihmisten kunnioittamiseen. Pukeudu parhaisiisi, jotta kunnioitat muita ihmisiä... Aika kieroutunut ajatus, mutta on näkynyt toimivan hyvin ja bisness kukoistaa. On lähtökohtaisesti hullu ajatus, että on yhteisö ja yksilö laitetaan keikistellen kerjäämään yhteisön hyväksyntää. Kiusaajayhteisö voi sitten sanoa "tanssi nopeammin" ja ampua jalkoihin mikäli tanssi ei miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on hyvin yleistä vedota muitten ihmisten kunnioittamiseen. Pukeudu parhaisiisi, jotta kunnioitat muita ihmisiä... Aika kieroutunut ajatus, mutta on näkynyt toimivan hyvin ja bisness kukoistaa. On lähtökohtaisesti hullu ajatus, että on yhteisö ja yksilö laitetaan keikistellen kerjäämään yhteisön hyväksyntää. Kiusaajayhteisö voi sitten sanoa "tanssi nopeammin" ja ampua jalkoihin mikäli tanssi ei miellytä.
Kyllähän ennenkin kirkkoon piti pukeutua tietyllä lailla
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmilta ihmisiltä kuulee vieläkin tuota sisin on tärkein -hokemaa. Kuitenkin hyvännäköiset on aina olleet suosittuja kumppaneita ja rocktähdet, näyttelijät, mallit jne jne ovat KAUTTA AIKAIN olleet kulloisenkin ihanteen mukaan kauniita ja komeita. Se vanha ajattelu on siinä mielessä kaksinaismoralismia ja silmien sulkemista, että ulkonäöllä on aina ollut väliä. Toisaalta ennen ihmiset ajatteli, että ne esillä olevat ovat ihan eri lajia kuin tavalliset ihmiset. Nyt ero on paljon pienempi kun melkein jokainen on esillä ja arvosteltavana somessa.
Mikäli pysytään Suomessa... Onko Juice Leskinen tai Pate Mustajärvi sinusta "ihanteen" mukaisen kauniita ja komeita? Entä Vesa-Matti Loiri? Spede? Suomessa erittäin menestyneitä ja muutama pitkän uran tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos armeijaan valittaisiin vain kasvoiltaan parhaimman näköiset, niin miten luulet, että kävisi? Entäpä muissa työpaikoissa? Paraneeko työn laatu ulkonäön mukaan? Täyttävätkö kaikki nerot ihanteen mukaiset ulkonäkövaatimukset? Ovatko parhaat keksijät komeita tai kauniita?
Tältähän se on näyttänyt jo 30 vuotta sitten.
Mä kuulun niihin naisiin, jotka meikkaavat vain isompia juhlia varten täyställingin ja arkisin yleensä joko naturalina, tai kevyellä silmämeikillä.. Aivan sama, mitä muut ihmiset musta ajattelevat laittamattomuuden vuoksi, kun hiukset ja vaatteet ovat siistit ja puhtaat kun poistun kotoani. Silti tämä taitaa olla monelle miehelle kauhun asia, kun kaikki naiset eivät laittaudukaan HEITÄ varten. Olen todennut, että ulkonäköni ja sen ilmiintymismuoto ovat ihan oma asiani.