Miksi täysikuu valvottaa?
Kommentit (24)
Syytä en tiedä, mutta todistan todeksi täysikuun vaikutuksen joihinkin yksilöihin. Kerrostalossa naapurissa asui mielenterveyspotilas ja hänen levottomuutensa (äänekkyys, alkoholin käyttö) lisääntyi säännöllisesti muutama päivä ennen täysikuuta.
Itse veikkaisin että sillä on yhteys metsästykseen, kalastukseen kuin myös sotimiseen ja ryöstelyyn, tokihan kuutamon valoa on kannattanut hyödyntää, ja koska sitä on tehty kaiketi miljoonia vuosia, on se jäänyt tavallaan päälle meille sisäsyntyisenä ominaisuutena, että valoisina öinä pysytään ainakin normaalia suurempi osa laumasta hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiedä koko kuusta mitään, niin eiköhän sitä nuku miten nukkuu täysin siitä riippumatta. Kyseessä lienee vähän sama juttu kuin joku sähköallergia, kun tietää että lähellä on joku sähköhärpäke niin johan tuntuu sairaalta.
Itse en mitenkään seuraa koska on täysikuu. Usein käy niin että huonosti nukutun yön jälkeen tarkistan asian, ja on ollut täysikuu. Valo ei selitä asiaa. Mulla on kesät talvet pimennysverhot öisin ja täydellinen pimeys yöllä.
Kuu vaikuttaa maapalloon ja vuorovesiinkin. mieti mitä se oikeesti tekee ihmisille. joka on osa luontoa vaikka todella vieraantunut siitä.