Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Varsinais-Suomessa, saanko nyt kutsua kylään 6 ihmistä vai 10 ihmistä? Miten nämä määräykset nyt menee?

Vierailija
27.02.2021 |

Jos järjestän nyt synttärit, niin kuinka monta ihmistä saan kutsua? Asun Turussa. Saanko kutsua nyt 6 vai 10?

Entä, jos järjestänkin kutsut serkkuni luona Vantaalla, saanko sitten kutsua 10 ihmistä?

Miten tämä nyt menee?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään kumpaakaan.

Vierailija
2/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suositus kaiketi on että oman kodin ulkopuolisia kontakteja rajoitetaan eli et kutsu ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ne kutsut jättää pitämättä seuraavien viikkojen aikana?

Vierailija
4/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 6 henkilöä, laske itsesi (perheesi jos on) mukaan. Kahden metrin välit huomioiden.

Vierailija
5/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään kumpaakaan.

Mitä kumpaakaan? Varsinais-Suomessa on tästä päivästä alkaen raja, että 6 ihmistä saa kerrallaan enintään kokoontua. Mitä tapahtuu ensi viikon yliopiston lähiopetukselle? Meillä oli vielä viime viikolla tilanne, että lähiopetuksessa oli 10 ihmistä kerrallaan.

Saako nyt Turussa kokoontua 6 ihmistä yhteen? Vai eikö saa kokoontua ollenkaan? Onko lähiopetus yliopistolla lähi- vai etäopetuksena? Kukaan opettaja ei vastaa lauantaina sähköposteihin.

Jos asuisinkin Vantaalla, niin olisiko 10 hengen lähiopetus yhä sallittua?

Voisiko joku ministeri, pääministeri tai viranomainen nyt kertoa MITÄ maanantaina tapahtuu?

Vierailija
6/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 on ollut rajoitus Turussa jo pitkään.

Vierailija
7/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 6 henkilöä, laske itsesi (perheesi jos on) mukaan. Kahden metrin välit huomioiden.

Meillä on yliopistolla ollut koko ajan lähiopetusta, opiskelijat jaettu eri huoneisiin 10 hengen ryhmiin. Opettaja kiertänyt eri ryhmien välillä. Sitten seuraavalla demotunnilla on saman aineen opiskelijat, mutta toisiin ryhmiin jaettuna taas 10 hengen ryhmissä toisen opettajan lähiopetuksessa.

Istutaan siis ilman turvavälejä osin ikkunattomissa tiloissa ja kahden tunnin välein vaihdetaan sitä porukkaa, jonka kesken istutaan.

Onko tätä opetusta nyt ylihuomenna vai ei?

Vierailija
8/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon tosissani että nämä typerät jankkaajat kuten ap saisivat itse sen koronan ja joutuisivat teholle. Siellä sitten saisivat miettiä että oliko pakko olla niin saakelin typerä.

Vierailija
9/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Talon omaa väkeä ei lasketa tuohon 6 hengen maksimiin, eihän kuntosaleissakaan lasketa henkilökuntaa.

Vierailija
10/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 on ollut rajoitus Turussa jo pitkään.

Ei ole. Astui voimaan tänä aamuna. Aiemmin oli ainakin yliopistolla hyväksytty lähiopetus 10 hengen ryhmissä. Ulkona opetettaessa ei tarvittu edes makseja.

Vierailija
11/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näin. Talon omaa väkeä ei lasketa tuohon 6 hengen maksimiin, eihän kuntosaleissakaan lasketa henkilökuntaa.

Eli kuntosalilla voi olla läsnä vaikka 50 ihmistä, jos heistä 40 on henkilökuntaa?

Vierailija
12/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon tosissani että nämä typerät jankkaajat kuten ap saisivat itse sen koronan ja joutuisivat teholle. Siellä sitten saisivat miettiä että oliko pakko olla niin saakelin typerä.

Mä haluaisin vaan tietää, mikä on se toimintatapa tällä hetkellä. Viranomaisten tiedotus on ollut niin typerää, että en pysy enää perässä.

Vierailija
13/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko ne kutsut jättää pitämättä seuraavien viikkojen aikana?

Entäs yliopisto-opetus? Läsnäolo pakollista, muuten ei valmistu. Onko Turun yliopistolla nyt maanantaina lukujärjestykseen merkittyä 10 hengen lähiopetusta vai eikö siellä ole?

Vierailija
14/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suositus kaiketi on että oman kodin ulkopuolisia kontakteja rajoitetaan eli et kutsu ketään.

Mulla on koko ajan kodin ulkopuolisia kontakteja, koska yliopistolla on lähiopetusta. Myös harjoitustunteja peruskoulussa.

Vierailija
15/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedotus on tosiaan hakoteillä, samoin joidenkin viranomaisten sooloilu.

Luulisi olevan päivänselvää, että täysin poikkeuksellisen pamdemian keskellä kuunneltaisiin valtion ylintä johtoa eli hallitusta, jonka ohjeita tukee presidenttikin.

Missä mättää?

Vierailija
16/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen sooloilun takia nyt on otsikoissa nuo järeämmät ja kauheat ulkonaliikkumiskiellot.

Vierailija
17/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tänne kirjoittajat ovat syyttömiä tähän surkuhupaisaan sirkukseen. Tästä puuttuu enää Vapaavuoren kaikki annetut ohjeet kumoava julistus. Jälleen kerran.

Vierailija
18/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä järkeäsi. Mitä useampi ihminen kokoontuu sisätiloihin pitkäksi aikaa, sitä isompi riski saada virus.

Itse päätät ketä kutsut. Itse en synttäreillesi osallistuisi kutsusta huolimatta.

Vierailija
19/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt järjestäkö pirskeitä, sekin on sanottu monta kertaa.

Vierailija
20/37 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedotus on tosiaan hakoteillä, samoin joidenkin viranomaisten sooloilu.

Luulisi olevan päivänselvää, että täysin poikkeuksellisen pamdemian keskellä kuunneltaisiin valtion ylintä johtoa eli hallitusta, jonka ohjeita tukee presidenttikin.

Missä mättää?

Mulle on ihan sama, mikä noiden pätijöiden marssijärjestys on. Kunhan nyt joku kertoisi, mitä teen ensi maanantaina, tiistaina, keskiviikkona, torstaina ja perjantaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän