Miten ottaa "omaa aikaa" jos mihinkään ei saa mennä?
*Ei väittelyä tuleeko kiellot voimaan vaan pohdiskelua oman tilan ottamisesta jos niin käy*
Miten omaa tilaa ja aikaa voi ottaa, jos mies ja minä ollaan etätöissä eikä pääse minnekään?
Kommentit (19)
Ulkona kävely/ lenkkeily on ainakin toistaiseksi sallittu. Sisätiloissa kuulokkeet päähän ja uppoudu johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vessaan tunniksi.
sitten suihkuta ilmanraikastajaa päälle vaikkei mitään ois tullutkaan.
Mä otan omaa aikaa joka viikko useampana päivänä ja ei mun tarvi edes lähteä pois kotoa.
Ota viikoksi airbnb. Se on sallittua, kunhan pysyt yksinäsi siellä kämpässä, teet töitäsi jne ja laitat itse ruokasi.
Vierailija kirjoitti:
Ota viikoksi airbnb. Se on sallittua, kunhan pysyt yksinäsi siellä kämpässä, teet töitäsi jne ja laitat itse ruokasi.
Jos siinä on mua ennen majoittunut joku koronaan sairastunut karanteenissa?
Vierailija kirjoitti:
Mä otan omaa aikaa joka viikko useampana päivänä ja ei mun tarvi edes lähteä pois kotoa.
Miten?
Lukkiudu vessaan tunniksi. Siinä sulle omaa aikaa.
Saunominen, kävelyt, yksin kaupassa käynti ja ihan vain sopimus puolison kanssa että emme tule toistemme "työhuoneisiin" etätyöpäivän aikana on toimineet mulla, mutta onhan tämä haaste. Mieheni ottaa omaa aikaa valvomalla myöhään iltaisin kun me muut nukumme.
Meitä on neljä aikuista ihmistä kerrostaloneliössä, minä ja mies etätöissä, lukiota ja amista käyvät kaksi lasta etäopetuksessa. Tiedän mistä puhut...
Onhan se oman tilan ottaminen vähän vaikeaa. Käyn yksin kävelyllä, luen tai katson välillä elokuvia yksin olohuoneessa, muut omissa makkareissaan. Joskus vaan tarvitsee sitä, ettei kukaan tule selittämään mitään tai pyydä mitään, että saa aivot levätä! Onneksi muilla perheenjäsenillä on sama tarve, niin kaikki meistä ottaa välillä vähän etäisyyttä mahdollisuuksien mukaan.
Kohta on onneksi kesä ja sitten on helpompi paeta puutarhanhoitoon ja mökille...
Koiralenkille, on lapsille (teineille) kotityö mutta mulle omaa aikaa 😊 Omaa aikaa on myös illalla kun lapset nukkuu ja mies iltavuorossa töissä.
Kun alan imuroida, muut häipyvät.
Täh, kyllä sitä voi mennä mihin tahansa,mä ymmärrä,eikö lähiössä asujat keksi mitään muuta tekemistä??
Ovi kiinni ja peiton alla omaa kivaa
Mielikuvitus, sulje silmät ja korvat.
Suomen perustuslain 7§ on edelleen voimassa. Kukaan ei voi kieltää sinua lähtemästä kotoa mihin tahansa.
Se on sitten toinen juttu, jos sinä et keksi yhtään muuta menopaikkaa kuin ne baarit, jotka suljetaan liian aikaisin tai harrastukset, jotka on nyt keskeytetty. On aivan eri asia kieltää sinua ja monia muita tulemasta johonkin kuin kieltää menemästä.
Minne haluaisitte päästä? Kyllä minä ainakin olen kulkenut missä olen halunnut.