Mulla on 200000 € tilillä, asun pienessä yksiössä, enkä keksi mitään erityistä ostettavaa.
Olen ikisinkku, palkka noin 4000, rahaa ei ole tullut perintönä eikä muualta. Kuukausittaiset menot ovat aika pienet.
Miten te muut saatte rahanne kulumaan?
Kommentit (23)
Harrastukset, sijoitukset, mökki, koti, piha&puutarha; rahaa menisi loputtomasti
Rakentaisin talon tuolla rahalla... Vaikka pienenkin yhden ihmisen kodin. Pihalle kunnon talli ja harrastustilat, savusauna ja poreallas. Mutta tee ainakin testamentti, ettei omaisuutesi mene valtiolle...
Osta tuolla summalla pari sijoitusasuntoja, jossa reipas yhtiölaina.
Tai Telia osakkeita 30 000 kpl = noin satatonnia. Saat tänä vuonna 30 000 x 0,2 e osinkoa, miinus verot.
saishan tuolla rahalla jo keskikokoisen veneen käytettynä
Nuorena köyhän opiskelijana ajatteli, että sitten kun on rahaa niin... mutta käytännössä ainoa juttu, mihin "tuhlasin" heti kun oli mahdollista oli tämän yksiön ostaminen mieleiseltä asuinalueelta. Mutta muuten tuntuu, että ei sillä rahalla ole oikeastaan mitään merkitystä.
ap
Ikisinkku? Miksi? Omasta tahdosta, vai sattumien summaa?
Paljon rahaa, ikisinkku ja asuu pikkukopissa, ei keksi rahalle kohdetta. Kuulostaa siltä että voisit olla masentunut?
Paikalliset lasten urheiluseurat ottaa enemmän kun mielellään vastaan lahjoituksia. Voithan sopia vaikka, että x summa menisi vähävaraisen perheen lapsen harrastamiseen (seuramaksu, vaatteet, vakuutukset). Kun itse olin aikuisopiskelija, minun lapsi ei olisi voinut jatkaa jalkapalloharrastusta, jos me ei oltaisi saatu juuri tuollaista lahjoitusavustusta. Se oli nimeton niin en tiedä mistä tuli.
Ihan siis vaan ajatuksena. Jos haluat käyttää rahaasi johonkin, mistä tulee sinullekin hyvä fiilis. Kun tiedät että se auttaa lapsia lähialueella.
Mulla on tuo rahamäärä metsissä kasvamassa lisää. Saan sieltä otettua vaikka heti 200 000 ja metsämaa silti jää omaksi kasvamaan uutta.
Hieno asia, olet varmaan löytyänyt merkityksellisyyttä ja mielenkiintoa elämääsi muista asioista kuin tavaroiden haalimisesta.
Itselllä vähän sama juttu, osakkeissa 120ke. En keksi mitään käyttötarkoitusta, joten olkoot siellä ja joka kuukausi kippaan niihin lisää rahaa.
Miten olisi vaikka oman elämäsi parantaminen? Vai tykkäätkö elää ahtaasti, ilman merkittäviä harrastuksia ja vielä sinkkuna. Jos et mitään halua elämälläsi tehdä, niin sitten kyllä kysyt aloituksessasi aivan vääriä kysymyksiä. Jos haluat jotain elämältäsi, niin tuo 200k on todella hyvä summa itsensä ja elämändä kehittämiseen. Se ei ole tarpeeksi, jotta juuri mitään saisi tehtyä isosti, mutta se on sen verran, että mitä tahansa haluat, se kyllä onnistunee.
Ei sun ole pakko tuhlata rahaa, jos et keksi mitään, mitä haluat. Mun mies on samanlainen kuin sinä. Hänelle materia ei vain ole niin tärkeää eikä hän tee nopeita päätöksiä. Parempi tuo on kuin oma tapani polttaa rahaa milloin mihinkin omituiseen projektiin, joista saan edes päätökseen jokun prosentin.
Anna mulle ne. Laitanko tilinumeron?
Mulla oli tollanen tuttu. Tosin sai vähän perintöä jolla maksoi asuntonsa velattomaksi. Kuulemma rahaa jäi joka kuukausi niin paljon, ettei vaan tiennyt mitä sillä olisi ostanut. Hänellä ei ollut mitään harrastuksia tms. mihin rahaa olisi kulunut. Ihmetteli miksi tuttavapiirissä monella oli rahasta tiukkaa ja miten niin ei jäänyt rahaa säästöön. Tuntui unohtavan, että a) kaikki eivät olleet perineet rahaa eli asuntolainaa oli ja paljon osalla sekä b) hänellä oli nettopalkka 1000-1500e/kk enemmän kuin muilla kyseisessä tuttavapiirissä. Oli todella rasittava ja jotenkin yksinkertainen kun aina jaksoi ihmetellä omaa erinomaisuuttaan. Jossain vaiheessa aika moni lopetti yhteydenpidon tyyppiin kokonaan, liian monelta paloi käpy tyhmyyteen yhdistettynä ilkeyteen.
Haluatko asua kaupungissa vai muuttaa maalle? Nykyään on paljon pieniä omakotitalomalleja, juuri sinkuille ja pariskunnille suunniteltu. Googlaile jos kiinnostaa.
En tiedä mistä sinä tykkäät, mutta itse sijoittaisin osan, säästäisin osan ja kolmanella osalla ostaisin itselleni jonkun kivan auton.
Osta itsellesi uusi, tilavampi asunto. Saat uutta ajateltavaa ja tilaa hengittää.
Rahallesi on kyllä käyttöä tulevaisuudessa, jos elät vanhaksi. Noilla tuloilla ja omaisuudella tiput auttamatta kunnallisen vanhustenhoidon ulkopuolelle tai saat maksaa täydet maksut kaikesta. Yksityispuolen hoidossa sinulla on ehkä jonkin aikaa varaa olla vähemmän paremmassa hoitokodissa, kunnes rahasi on menneet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo rahamäärä metsissä kasvamassa lisää. Saan sieltä otettua vaikka heti 200 000 ja metsämaa silti jää omaksi kasvamaan uutta.
kyllä pitää olla melko paljon hehtaareja jo tuon summa ottaa sieltä. Meilläkin metsää ja iso alue myytiin puita karsittavaksi eikä niistä saatu kuin 8000 e. Puun hinta ei kovin hyvä nykyään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä pitää olla melko paljon hehtaareja jo tuon summa ottaa sieltä. Meilläkin metsää ja iso alue myytiin puita karsittavaksi eikä niistä saatu kuin 8000 e. Puun hinta ei kovin hyvä nykyään ole.
Tietyillä alueilla maapohjat arvo on enintään nolla. Sen jälkeen kun puut hakattu. Ja tosiaan 200 te saamiseksi hakkuilla, siihen saa kyllä pistää metsää nurin.
Muuta kaksioon. Kun korona on ohi, matkustele.