Jauhis. Miten paistan sen uunissa? (lihan korvike)
Meille tuli ruokalähetyksen mukaan 2 pakettia jauhista. Miten paistan sitä uunissa.
Olin tilannut jauhelihaa 4 pakettia. Lisäksi tuli nuo.
Yleensä: laitan jauhelihaa uunipellille ja siihen mausteita. Sitten uuniin..
Voinko laittaa jauhiksenkin noin? Vai tarviiko se jotain muuta joukkoon.
Kommentit (15)
Juu, paistan jauhelihan yleensä uunissa. Helpompi tehdä isompi satsi niin.
Onko kellään tietoa, voinko paistaa jauhiksen saman tapaan kuin jauhelihan uunissa?
Ei taida olla ketään vegaania paikalla?
Olisin ollut kiinnostunut. Ap
Mifu- jauhis kypsennetään pikaisesti pannulla, kaiketi siis toimii uuniinkin.
Jos siis ei ole joku muu tuote. Samankaltaisella nimellä monta
No mausteita tarvitaan kuten jauhelihaan. En ole kokeillut uunissa mutta veikkaan että kuivuu, kun siinä ei ole rasvaa.
Tää on HK vihreät Jauhis herneitä ja härkäpapuja.
Laitan nyt sitten uuniin.
Ai kuivuu. Laitanko joukkoon vettä tai voita tai kermaviiliä. Auttaisiko ne. Muuta ei oo.
Ap
Itse tekisin jonkin vuokaruoan, enkä laittaisi jauhista uuniin sellaisenaan. Vaikka makaronilaatikko tai tortillavuoka.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin jonkin vuokaruoan, enkä laittaisi jauhista uuniin sellaisenaan. Vaikka makaronilaatikko tai tortillavuoka.
Varmaan esim jauhisperunavuoka voisi olla hyvää, mutta haluisin nyt selvitä mahdollisimman vähin töin. Tää tuli yllätyksenä nyt tää jauhis, mutta kasvisruokiin on kiinnostusta mulla ja tyttärellä. En vaan ole kokeillut ennen.
Laitanko rasvattomuuden vuoksi voita joukkoon? Muuta rasvaa ei nyt ole.
Paistoin sen jauhiksen eilen uunissa. Laitoin voita joukkoon, kun joku neuvoi, että rasvattomuuden vuoksi voi kuivua liikaa.
Nyt lämmitän sitä kohta ja tarjoan perheellekin. Jännää.
Eilen en maistanut ollenkaan, kun uunista tuleva haju kuvotti. Halusin antaa sille tänään täyden mahdollisuuden.
Kasvisruoka kiehtoo kyllä sinänsä ja harmittaa lihan tehotuotanto.
Eilen mulla oli ongelma kypsyydestä. Onko se tarkoitus kypsentää kunnolla kuin jauheliha. Milloin tietää, että se on kypsää?
Se ei eilen ruskistunut pinnaltaan kunnolla ennen kuin otin sen ulos. Kyllä pidin silti sitä kauan uunissa.
Nyt söin sitä annoksen. Olin ki paistanut liian kauan, kun se voista huolimatta oli turhan kovaa.
Kamalaa hajua ei enää tänään kovin paljoa tuntunut.
Maistui lähinnä pahvilta ja jotenkin ällöttävältä. Mitenköhän sitä olisi pitänyt maustaa? Ehkä suolaa lisää?
Olisin halunnut sen maistuvan hyvälle, että olisin voinut jatkossa syödä toisinaan ekologisemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paistoin sen jauhiksen eilen uunissa. Laitoin voita joukkoon, kun joku neuvoi, että rasvattomuuden vuoksi voi kuivua liikaa.
Nyt lämmitän sitä kohta ja tarjoan perheellekin. Jännää.
Eilen en maistanut ollenkaan, kun uunista tuleva haju kuvotti. Halusin antaa sille tänään täyden mahdollisuuden.
Kasvisruoka kiehtoo kyllä sinänsä ja harmittaa lihan tehotuotanto.
Eilen mulla oli ongelma kypsyydestä. Onko se tarkoitus kypsentää kunnolla kuin jauheliha. Milloin tietää, että se on kypsää?
Se ei eilen ruskistunut pinnaltaan kunnolla ennen kuin otin sen ulos. Kyllä pidin silti sitä kauan uunissa.
Miksi paistoit eilen jo?
Mikään ruoka ei sillä tavalla parane.
Paistat jauhelihan uunissa? Paistinpannusta ikinä kuullut?