Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HAAVE VAUVASTA, MIES EI VIELÄ TÄYSIN TIETOINEN TOIVEESTA!?

08.08.2006 |

Kohtalotovereita??

Haaveissa olisi siis ensimmäinen lapsi! Tiedän, että avomieheni ei halua ainakaan tällä hetkellä vauvoja, ja ehkä juuri siitä johtuen en ole oikein uskaltanut asiaa ottaa puheeksi. En nimittäin haluaisi millään lailla painostaa!! Molemmat olemme töissä ja taloudellinen tilanne siis on suht. hyvä. Ikää meillä on 28 ja 27 vuotta, ja yhdessä on oltu kohta 2 vuotta.

Kuinka olette omaa " käännytystaktiikkaa" lähteneet työstämään? ;) Ja minkälaisin tuloksin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä on siltikin tarkat suunnitelmat että koska haluaa lapsia vaikka ei vielä haluaisikaan. Yritä pohjustaa kertomalla että olisit valmis itse hankkimaan sitten kun vain miehesi olisi mukana ja siitä kun mies tietää ajatuksesi niin voipi olla että hänellekkin tulisi jossain vaiheessa vauva kuume.

Minä itste rupesin juttelemaan täytettyäni 28 vuotta että nyt olisi jo korkea aika hankkia lapsia jos ei halua että riskit kasvavat. Mieheni itse otti selvää kaikista lapsivesipunktioista ym ja tulimme lopulta siihen tulokseen että kyllä me ne lapset halutaan hankkia mieleummin nuorina kun venhempina jolloin kaikki synnyttämiseen ym sikiön vammautumisriski suurenee.

toivotaan että saat miehellei vauvakuumeen aikaiseksi.

Vierailija
2/4 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli ensimmäisenä mieleen, että kysyisi, koska miehen mielestä olisi hyvä aika. Ajattelemme helposti, että sitten kun... ja sitten kun... Loppupeleissä joka kerta puntarissa on jotain, minkä vuoksi asiaa voisi siirtää. Ehkä miehesi ei ole tätä aivan loppuun asti miettinyt?

Olen esim. huomannut ympärilläni että

- oma talo pitäisi olla -> sitten pitääkin olla kaksi maksamassa lainoja

- hyvä työpaikka pitäisi ehtiä saada -> eihän sieltä heti voi jäädä äitiyslomalle

- kyllä meidän siellä Karibialla pitää keretä käydä vielä kahdestaan -> pitäähän sinne lomalle päästä ensi vuonnakin

Lapsensaanti ei koskaan ole oikein järkevää, joten miehille sen perustelu on joskus vähän vaikeaa... Se on vain tunne! Itse sanoin tämän kolmannen kohdalla, että " minusta vain nyt tuntuu, että nyt on sen aika" . Se riitti, vaikka meillä on todellakin taloudellisesti vähän tiukkaa, emme ole kumpikaan vielä valmistuneita ja kaksi pientä pyörii ympärillä. Tietty nyt jo tietää itsekin, mitä kaikkea lapsi tuo tullessaan:)

Rohkeutta ja ymmärrystä molemmin puolin! Ettei tule katkeruuksia tms. myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi kohtalotoveri sillä erotuksella, että avomieheni on ilmoittanut, ettei todennäköisesti koskaan halua lapsia. Itse olen varma siitä, että joskus haluan tenavia. Ei välttämättä nyt. Mutta joskus.

Kaikkein inhottavinta on se, että vastaus on aina " En tiedä, haluanko" , ei esimerkiksi " En halua" , joka helpottaisi mun tilannetta, eli voisin hankkia sellaisen kumppanin, joka lapsia haluaa.

Olemme olleet yhdessä 6 vuotta. Suhteen katkaiseminen ei olisi helppoa, mutta olisin sen valmis tekemään, koska olen varma, että haluan joskus lapsen, tai useampia.

Nyt en tiedä, mitä pitäisi tehdä. Ihan hirveän kauan ei ole aikaa odottaa, että mies muuttaisi mielensä. Ja liekö se edes mahdollista, että mies haluamalla alkaisi haluta lapsia?

Vierailija
4/4 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi kauhea kuume jo noin vuosi sitten, kun luulin(!), että me molemmat haluamme tulevaisuudelta samoja asioita. Halu saada vauva oli niin voimakas, etten kestänyt kuulla yhtään kieltäviä mielipiteitä. Sen jälkeen onkin parisuhde mennyt tosi huonoon kuntoon, koska näkymät tulevaisuudesta on niin erilaiset :(

Miehellä on omat mielipiteensä, että vauvaa voisi yrittää " sitten kun" .... Itse en vaan usko tuohon " sitten kun" -ajatteluun, koska sitä hetkeä ei välttämättä koskaan tule! Mutta onpahan oma vauvakuumekin laantunut, kun ei ole kumppania, joka olisi samaa mieltä. Nyt pohditaankin tosissaan, kannattaako meidän " tuhlata" toistemme aikaa enää kauempaa :(