Saako kuntouttavassa työtoiminnassa korotettua työmarkkinatukea?
Kommentit (9)
Saattaa saada. Sitä ei voi itse hakea vaan Kela päättää asian. Itse sain sitä kuntouttavan aikana, kun takana oli jo pari vuotta työttömyyttä. Muistaakseni nosti työmarkkinatuen osuutta noin sadalla eurolla? plus sitten ne 9 e työtoimintapäiviltä.
Mitähän ne syyt on miten kela päättää kuka saa korotettua ja kuka ei saa?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa saada. Sitä ei voi itse hakea vaan Kela päättää asian. Itse sain sitä kuntouttavan aikana, kun takana oli jo pari vuotta työttömyyttä. Muistaakseni nosti työmarkkinatuen osuutta noin sadalla eurolla? plus sitten ne 9 e työtoimintapäiviltä.
Huomasin että tuo 9 e päivältä on jätetty maksamatta kahdelta kuukaudelta?
Ap.
Työmarkkinatuesta otetaan verona pois saman verran kuin saat sitä kulukorvausta kk. = +-0 Tavallaan saat siis työmarkkinatuen verottomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin että tuo 9 e päivältä on jätetty maksamatta kahdelta kuukaudelta?
Ap.
No, sitten soitat Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne syyt on miten kela päättää kuka saa korotettua ja kuka ei saa?
Ap.
En tiedä. Ainakin pitkä työttömyys. Se on jonkinlainen ekstrakannustin, että työtön lähtisi liikkeelle...?
Vastaaja nro 2
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta otetaan verona pois saman verran kuin saat sitä kulukorvausta kk. = +-0 Tavallaan saat siis työmarkkinatuen verottomana.
Tämä on ihan tieto. Turha alapeukuttaa totuutta. Parikymppiä tuli itselle aikoinaan käteen enemmän kuukaudessa.
Ei saa.