Päivä 5 menossa Helsingin hammashoidon ajanvarausjonossa
Maanantaina soitin ja numeroni tallentui takaisinsoittopalveluun. Uudelleen soittaminenhan ei auta kun automaatti vain ilmoittaa "numerosi on jo tallentunut".
Entäpä jos en onnistu vastaamaan sitten kun soittavat, eihän kukaan päiväkaupalla voi olla tavoitettavissa....joutuukohan sitten jonon hännille...
Enkä ole edes varaamassa aikaa vaan haluan sen pirun palvelusetelin, miksei tätä ole automatisoitu niin että sen voisi "tilata" sähköisestä järjestelmästä....
...ihan hieman paukkuu hoitotakuurajat...
"Perusterveydenhuollossa kunnan on järjestettävä hoito siten, että arkipäivinä virka-aikana potilas saa välittömästi yhteyden terveyskeskukseen tai muuhun vastaavaan toimintayksikköön. Hoidon tarpeen arviointi on tehtävä viimeistään kolmantena arkipäivänä siitä, kun potilas otti yhteyden terveyskeskukseen, jos sitä ei voida tehdä aikaisemmin."
Kommentit (2)
Ei näitä pidä hyväksyä edes poikkeuksellisen ajan vuoksi, yksiselitteisesti lain vastaista.
Näiden jonojen syntyminen on ollut tiedossa jo viime keväästä lähtien ja mitään ei siltikään ilmeisesti ole tehty. Ja hoitojonothan on olleet ruuhkautuneet jo vuosia, niitäkään ei ole vielä saatu purettua.
Tästä on uutisoitu, että on nyt pahasti ruuhkautunut. Minulle tarjottiin palvelusetelin lisäksi myös ostopalvelua, johon päädyin. Ajan sain seuraavalle viikolle ja puhelimessa vielä selitettiin, missä hammaslääkäriasema tarkalleen sijaitsee.
Päivää aiemmin tuli tekstiviestimuistutus ja paikka oli eri, mitä puhelimessa oltiin sanottu. Lisätietoja varten oli vain tuo ajanvarausnumero eikä sieltä tietenkään soitettu takaisin. Ei auttanut kuin soittaa hammaslääkäriasemalla ja vahvistaa, oliko aikani heille vai sille toiselle asemalle.