Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaaksi 40-vuotiaana?

Vierailija
26.02.2021 |

Olen kärsinyt sosiaalisesta lapsettomuudesta - en ole löytänyt lapsia haluavaa miestä. Vaihtoehtona on lapsi yksin tai kumppanuusvanhemmuus. Kunpa olisin tiennyt kumppanuusvanhemmuudesta vuosia sitten, olin ryhtynyt heti hommiin. En ole koskaan halunnut yksinhuoltajaksi.

Onko mahdollista tulla raskaaksi näin vanhana? Mitkä ovat tilastolliset todennäköisyydet, että sikiöllä on kromosomipoikkeama?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain tilastossa oli, että downin syndrooman todennäköisyys 40-vuotiaalla on 2 %. Toisin sanoen 98 % sikiöstä ei ole downin syndroomaa. Toivoa siis on :) 

Vierailija
2/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ..surkeeta haluta kakara 40vuotiaana. Itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nuorimman lapseni tuon ikäisenä. Joku naapurin lapsista tosin ihmetteli, olenko äiti vai mummo :)

Vierailija
4/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) En ole koskaan ollut raskaana, koska en ole saanut tilaisuutta edes yrittää. En siis tiedä yhtään, kuinka hedelmällinen olen. AMH on testattu ja se oli normaali. 

Ap

Vierailija
5/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista. Etenkin klinikalla. Onnea tulevaan!

Vierailija
6/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yksityistä klinikkaa. Nyt jahkailuun ei ole aikaa, joten pistä hösseliksi. Mitään kumppaneita et ehdi järjestelemään.

Vierailija
7/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutullani oli sama tilanne. Hän löysi miehen ja tuli 40-v raskaaksi kertalaakista. Ei siis mikään mahdottomuus, jos olet hedelmällinen. Se on niin tuurista kiinni. Toiset ei saa lapsia edes kaksikymppisenä...

Vierailija
8/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonottanut 8 kk julkiselle hedelmällisyysklinikalle. Mitähän siellä tehdään? 

Ap

Vierailija
9/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ainokaiseni 42 -vuotiaana. Terve tyttö, helppo raskaus. Anna palaa vaan.

Vierailija
10/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisusta! Onnistuitko tulemaan raskaaksi 42-vuotiaana täysin luomusti ilman mitään hoitoja? Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? 

Ap

Vierailija
11/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta! Onnistuitko tulemaan raskaaksi 42-vuotiaana täysin luomusti ilman mitään hoitoja? Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? 

Ap

Ihan luomusti.

Vierailija
12/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jonottanut 8 kk julkiselle hedelmällisyysklinikalle. Mitähän siellä tehdään? 

Ap

Eihän julkisella enää anneta hoitoja yli 40-vuotiaalle?

Vierailija
13/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Täytän tänä vuonna 40.

Ap

Vierailija
14/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä itse voisi vielä yhden tehdä. Lapset jo 17v ja 14v. Kuitenkin tosi täyspäysiä niistä tuli ja eipä tässä nyt mitään estettä ole, iso talo, raha asiat hyvällä mallilla terveys super hyvä ja muutkin asiat.

Vierailija
15/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti Yksityiselle puolelle! Julkisella kupeksitaan ja vitkutellaan, yksityisellä tapahtuu sata kertaa nopeammin.

T. Lapset 42 ja 44v iässä

Vierailija
16/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä hedelmällisyyshoidoissa tehdään? Aloitetaanko kevyistä hoidoista? Paljonko maksaa? Olen kuullut, että joillain on mennyt useita tuhansia euroja yksityiselle. 

Vierailija
17/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti Yksityiselle puolelle! Julkisella kupeksitaan ja vitkutellaan, yksityisellä tapahtuu sata kertaa nopeammin.

T. Lapset 42 ja 44v iässä

Jos rahat riittää yksityiselle puolelle, niin suosittelen myös menemään sinne. Julkinen on paljon edullisempi, mutta todella hidas.

Vierailija
18/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä yksityiselle niin hoidot voidaan aloittaa heti. Tsemppiä matkaan!

Vierailija
19/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin käyttäisin säästöni lapsen elämiseen kuin yksityisen hedelmällisyyshoitoihin...

Vierailija
20/28 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä hedelmällisyyshoidoissa tehdään? Aloitetaanko kevyistä hoidoista? Paljonko maksaa? Olen kuullut, että joillain on mennyt useita tuhansia euroja yksityiselle. 

Noin vanhalla mennään suoraan ivf hoitoihin jos halutaan tuloksia. Kevyemmillä ehkä koittavat jos rahaa ei muuhun ole. Mulla meni 15 000e jossa 2 ivf kierrosta. 2 tuoresiirtoa ja 5 pakastesiirtoa. 1 keskenmeno ja 1 raskaus. Tossa summassa lääkkeet jo mukana.