Saako työkaverin syömistä kommentoida?
Mielipiteitä? Ei liity työhön niin eikö voi laskea kiusaamiseksi?
Kommentit (17)
No mitä on kommentoitu? Avaa vähän? Jos joku sanoo, että onpas hyvännäköinen lihapiirakka, niin ei taida olla kiusaamista.
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ole hiljaa.
Lihavien syömistä on hauska kytätä.
Ei, ellei työkaveri halua keskustella syömisestään.
Ei saa.
Itse sain aikoinaan aina kuittailua terveellisestä hedelmä-marja-myslilounaasta - sillä ei kuulemma elänyt ja näytti kauhealta.
Ruokani ei haissut, eikä valunut naapurin puolelle.
Itse en kertaaakaan maininnut työkaverin löyhkäävästä nuudelipussiannoksesta.
No, nykyisin moni muukin syö kevyemmin ja omani kaltaisia hedelmä-marja-annoksia on muillakin. Enää ei kuittailla, mutta ei voi sanoa mitään edelleenkään naapurin kammotussopasta :/
Vierailija kirjoitti:
Lihavien syömistä on hauska kytätä.
Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.
Miksi ei voi keskittyä siihen oman ruoka-annoksen popsimiseen?
Ei, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.
Jos haluat viritellä keskustelua lempiruoista ym. niin se on ihan ok. Jos taas haluat ilmaista että et itse söisi tai sinusta ruoan ravintoarvo ei ole hyvä, jätä väliin.
Mene nyt aloittaja huitsin kuuseen tehtailemasta näitä typeriä kysymyksiäsi! Eikö sulla oikeasti ole muuta tekemistä??
Ei ainakaan negatiiviseen sävyyn. Korkeintaan jotain "näyttääpä hyvältä, toivottavasti maistuu".
Samalla tavalla kuin hyviin tapoihin kuuluu olla arvostelematta toisen ulkonäköä tai varsinkaan painoa.
Omalla työpaikalla eräs työkaveri oli muutaman kuukauden saikulla. Kun palasi, sai aina kahvitauolla kuulla kehuvia kommentteja kun oli laihtunut reippaasti. Kunnes eräänä päivänä otti peruukin pois ja sanoi että "kemoterapia on muuten tosi tehokas laihdutuskeino". Jo loppui kommentit siihen!
Toisen ihmisen laihtumista olen kommentoinut vain ja ainoastaan sellaisissa tapauksissa, että kyseinen henkilö on itse ottanut asian puheeksi. On esim. kahvitauolla sanonut aloittaneensa kuntokuurin. Kun se sitten on tuottanut tulosta niin olen saattanut sanoa jotain tyyliin "kuntokuuri näköjään tepsii" tms.
On eri asia alkaa valistamaan jonkun ruoka-annoksen terveellisyydestä tai epäterveellisyydestä. Eihän se kenellekään ole mielekästä, paitsi varmaan sille valistajalle, joka pönkittää omaa egoaan. Toisen ruoan arvostelun voi tehdä myös epäsuorasti kehumalla sitä omaa kaurahiutale-chiansiemen-rahkalaastia, mutta joskus epäilen, että laastinsyöjien pitää koko ajan itselleenkin uskotella, että tämä on nyt sitä terveellisintä ja herkullisinta mitä maa päällään kantaa. Olen myös huomannut, että terveysintoilijat syövät hampaat irvessä jotain terveyspirtelöä ja sitten palkitsevat itseään herkuilla heti perään, esim. suklaavanukkaat, pullat ja karkit kelpaavat kyllä hyvin. Siinä jos erehdyt jotain peruskotiruokaa syömään vieressä, niin on heti merkitsevät katseet makaronilaatikkopahaisen suuntaan.
Jos kehut annosta niin siinä ei mitään pahaa. Jos aiot annkosesta kritiikkiä esittää niin kannattaa miettiä kahdesti.
No miksei saisi? Työkaveri sanoi kerran mansikkarahkaani kuukautisvalkovuodoksi, se oli hassua.
Ei. Mun ruokia kommentoidaan selän takana. Yritän laihduttaa ja olen saanukkin viiitisen kiloa pois mutta sitä ei varmaan huomaan koska vahditaan annoksia. Syön pelkkää salaattia ja kylkeen joku lihanpala tai pihvi. Itelle ei tulis mieleenkään kommentoida muiden ruokia tai puuroja johon tungetaan desi sokeria ja voi nokare.
Eniten huvittaa nämä tapaukset, joita sattui muutama vuosi sitten kun laihdutin reippaasti karppaamalla. Aina töissä joku kommentoi ensin, että sulla on kyllä niin hyvät ja terveellisen näköiset eväät, voi kun itsekin jaksaisi tuollaista valmistaa!
Sitten kun vastaa, että joo, tää on vähähiilihydraattinen ruokavalio, koska laihdutan, niin heti alkaa kauhistelu ja pullan sekä karkkien tyrkytys. Koska karppaaminenhan on epäterveellistä! :D
up