FM on kyllä kaikkein pilipalein tutkinto.
Sen voi suorittaa kuka tahansa, vaikka aivoton apina.
Kommentit (12)
Ihanko oikeasti väität että 180 ov maisterintutkinto on kaikkein helpoin tutkinto vrt vaikka ammattikoulun tutkinnot?
t: ei FM
Kyllä sä vielä pääset yliopistoon. Harmittaahan se, kun jää rannalle.
eikä hyviä sosiaalisia taitoja. Työtä se kuitenkin vaatii, joltain enemmän joltain vähemmän. Aivottomiksi apinoiksi en kuitenkaan haukkuisi.
Ja FM-tutkinnon voi suorittaa niin monelta tieteenalalta, etten lähtisi tutkintonimikettä niputtamaan yhteen - enkä myöskään luomaan ennakkokäsityksiä muutaman tuttavapiirin esimerkin avulla.
Ystävällisin terveisin FM
FM ei liity filosofiaan usein millään tavalla. Parturi-kampaajanhan se saattaa olla joskus vaikea käsittää näitä termejä...
tai Einsteinin laajempaa suhteellisuusteoriaa.
Itse en ole FM mutta ystäväni on ja on monesti valitellut työnhakuvaiheessa miten merkillinen tutkinto tuo FM on. Etenkin jos on rakentanut itselleen vähän erikoisemman aiheyhdistelmän niin saakin olla selittämässä että mitä sitä oikeastaan onkaan lukenut. Monet työnantajat eivät ole olleet pätkääkään kiinnostuneita hänen FM-papereistaan... :(
mutta kyllä se on ihan opiskelijasta itsestään kiinni millaisen tutkinnon rakentaa.
Jos tekee huonoja aineyhdistelmiä niin siitä on turha syyttää itse tutkintoa. Ne sivuaineet kun voi itse valita ja siten vaikuttaa oman tutkinnon sisältöön ja työnsaantiin.
mutta se juontuu Antiikin Kreikasta, jossa filosofiaan sisältyi niin fysiikkaa kuin runousoppiakin. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, mikä on ap:n mielestä " pilipalioppiaine" ? Kielet? Kemia? Historia? Tietojenkäsittelytiede? Biologia? FM on voinut opiskella melkein mitä tahansa matemaattis-luonnontieteellistä tai humanistista alaa.
T: Pilipalimaisteri ;-)
Eipä taida tietää...Siellä se merkonomi vaan paasaa...