Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarin juttu meikkityylistä ja persoonallisuudesta, mitä siin oli?

Vierailija
25.02.2021 |

Lukiko joku?
''meikkaustyyli kertoo ihmisen persoonallisuudesta ja se voi antaa etulyöntiaseman työmarkkinoilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. voi meikata joko piiloutuakseen tai tullakseen huomatuksi. Introvertti vs. ekstro-.

oli tosi pitkä juttu, en sitä tässä referoi. osta lehti.

Vierailija
2/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse oon ambivertti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

referoikaa joku muu. Kiinnostavaa! Itse meikkaan aika usein myös huomiotaherättävästi.

Vierailija
4/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa piiloutuakseni enkä tullakseni huomatuksi.

Vierailija
5/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta itse oon ambivertti

Ainoa rehellinen vaihtoehtosi on ehostaa toinen puoli kasvoistasi ulospäinsuuntautuneesti ja toinen introvertisti. Usko minua.

Myös ambi

Vierailija
6/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos meikkaa siksi etteivät lapset pelästyisi?

Vierailija
7/8 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että meikkaus parantaa hyvinvointia ja lisää itsevarmuutta ja voi sitäkautta parantaa kognitiivisia taitoja eli voi jopa onnistua tenteissä paremmin. Ja että ihmisillä on eri syitä meikata, jotkut peittävät esim iho-ongelmiaan ja tästä ei todettu olevan haittaa iholle vaan suositeltiin jopa miehiä toimimaan näin jos iho-ongelmat aiheuttavat ahdistusta.

Vierailija
8/8 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa ei ollut mitään kovin erityistä. Epävarma voi peittää ulkonäköään meikillä, itsevarma ja ekstrovertti korostaa. Muiden jo mainittujen asioiden lisäksi jaariteltiin pitkään halo-efektistä ja meikkaamisen luomista rituaaleista, mikä meni jutussa vähän koomisellekin tasolle. Meikin tarkistelu kesken työpäivän on kuulemma "pikkurituaali, joka auttaa valmistautumaan toiminnan muutokseen". Huulipunaindeksi mainittiin. Jossain ranskalaistutkijan tekemässä kokeessa miehet lähestyivät baarissa punaista huulipunaa käyttäviä naisia muita enemmän.

Kommenteissa taas kritisoidaan paljon joitain jutun esittämiä kuluneita näkemyksiä, kuten "meikki kertoo muiden arvostamisesta", mikä onkin aika pöljä näkökulma asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi