Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fysioterapia murtuman jälkeen?

Vierailija
25.02.2021 |

Oliko tarpeellista ja hyödyllistä? Ei huvittaisi tässä koronatilanteessa käydä turhan takia fysioterapeutin luona ja altistaa itseään koronalle. Jos saisin jonkun monisteen harjoituksista, niin voisin varmasti tehdä harjoituksia itsekseni kotona.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ainakin se yksi kerta, että teet liikkeet oikein. Kyllä se fyssari sitten kertoo, onko välttämätöntä ottaa vaikka etäkontaktia myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkästi jää fyssaritreenit vajaiksi, jos itsenäisesti vain kuntouttaa. Kivun takia välttelee ihan luonnostaan ja huomaamattaankin kipua tuottavia harjoituksia.

Itse käyn joka viikko fysioterapiassa. Kyllä siellä uskaltaa käydä.

Vierailija
4/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalijärkinen osaa tehdä harjoitteita itsenäisesti. Menetkö yksityiselle fysioterapeutille vai julkiselle? Varaudu siihen että yksityinen fysioterapeutti painostaa käymään useamman kerran, asiakkailtahan heidän palkkansa tulee. Saattaa jopa pelotella, että ilman käyntejä et parane.

Vierailija
5/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt fysioterapia hoidossa koronan aikana, nyt tämän vuoden puolella.

Fysioterapeutilla on maski kasvoillaan, ja asiakkaiden vastaanotolle tulo on porrastettu siten, että tapaa mahdollisiman vähän ketään.

Tartuntaa en saanut ja hoidosta oli apua.

Vierailija
6/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa käydä. Itse opin väärän kävelymallin nilkan murtuman jälkeen. 10krt kävin fyssarilla, että ongelma helpottu

Vierailija
7/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa käydä. Itse opin väärän kävelymallin nilkan murtuman jälkeen. 10krt kävin fyssarilla, että ongelma helpottu

Paljonko maksoi?

Vierailija
8/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siellä sanoa, että en halua, että hän koskee minuun? Ja voinko pyytää, että pysyy kahden metrin päässä?

Vierailija
9/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä kannattaa käydä, että opit tekemään liikkeet oikein etkä tee itsellesi enempää tuhoa. Itsellänikin murtunut käsi tällä hetkellä ja fysioterapiaan menossa. Lisäksi laskin, että olen käynyt yli 20 kertaa lääkärissä, hoidoissa ja tutkimuksissa 12 kuukauden aikana kroonisen sairauden takia. Turvallisempaa siellä on kuin kaupassa. Koronapotilaat ovat eri paikassa, ja henkilökunta huolehtii hygieniasta. Korona ei ole syy jättää terveyttään hoitamatta.

Vierailija
10/12 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä. Liikkeiden neuvomisen lisäksi fysioterapeutti mm. mittaa liikeradat, jolloin nähdään, tapahtuuko kuntoutuminen tavoitteiden mukaisesti. Itselläni parhaillaan vastaava kuntoutus menossa.

Vierailija
11/12 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta pitää käydä fysioterapiassa, vaadi lähete! Muuten vakiinnuttaa vääriä liikeratoja. Itse luulin jalkani vihoittelun ja turpoamisen johtuvan vääristä kengistä ja murtuneista luista, mutta kas, kun onnekseni pääsin hyvälle fysioterapeutille ensin tuskissani tallattuani, hän veivasi jalkaa surutta (ei kipuja) ja sitten kuului naksahdus. Väärään asentoon jumittunut luu aukesi lukostaan, ja siihen loppuivat kivut ja turvotus! Harjoitteitakin sain.

Lienet kuitenkin jo toivottavasti parantunut, ellet, fysioterapeutille mars!

Vierailija
12/12 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut 1,5 vuotta kotieristyksessä? Miksi fysioterapia olisi erityisen koronariskialtispaikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä