Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka isoja pullataikinoita teette?

Vierailija
25.02.2021 |

Minä teen yleensä vain puolesta litrasta maitoa. Nyt tein poikkeuksena litrasta ja saapä nähdä, jaksanko leipoa pullat.
Nyt leipomaan!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta litrasta. Sitä isommat on mahdottomia mun vaivata.

Vierailija
2/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokan kotitaloustunnilla olen tainut viimeksi pullaa tehdä ja se oli vuonna 1990. Olisikohan litran taikina tehty? Muistaako kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 desistä tai puolesta litrasta. Meillä ei ole montaa syöjää, vaikka pulla maistuu. Laitan sitten pakkaseen osan. 

Vierailija
4/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä riippuu, mut 60-100 kiloo tulee yleensä tehtyä kerralla.

Vierailija
5/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä riippuu, mut 60-100 kiloo tulee yleensä tehtyä kerralla.

Taidat olla leipuri. Nyt on pullat paistamista vaille valmiita. Ei siinä lopulta kauan mennyt, kun pyöritteli pikkupulliksi.

Vierailija
6/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 dl taikina tulee kätevästi yleiskoneella. Nytkin on pullataikina kohoamassa.

Vierailija
7/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5dl maitoa.

Tästä saa ehkä n. 14 pikkupullaa, joista laitan ison osan pakkaseen. Yksineläjänä riittää pitkäksi aikaa kahvin kanssa herkuteltavaa, ja on helppo vaivata kun niin pieni taikina. :)

Vierailija
8/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra maitoa on hyvä. Paketillinen tuorehiivaa, ei ikinä kuivahiivaa. Näin tulee paras taikina. Tulee pullaa muutama pellillinen, pakkaseen laitan osan.

Salilla treenaavana äijänä jaksan kyllä vaivata isommatkin taikinat eikä pullansyönti näy vyötäröllä.

Vierailija
9/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 2.5 dl:n maitopohjaan taikinan. Juuri sopiva määrä yhdelle pellille, itse syön pullaa aika vähän. Miesystävä taas rakastaa tuoretta pullaa ja kylmää maitoa, joten hän saa herkutella kohta. Loput sitten pakkaseen parin pullan pusseissa.

Vierailija
10/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli korvapuustit uunista. Puolen litran taikina. En leivo usein. Yleensä teen litran taikinan, mutta nyt ei ollut hiivaa kuin 1 pkt.

Vierailija
11/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan maukasta pullareseptiä ja toimivaa ohjetta.

Vierailija
12/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen litran taikinan teen aina. Luulen, että jos isomman, niin pullien maku ei enää olekaan niin hyvä.

Vierailija
13/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspullataikinahan on aina sama.

Itse voi sitten maustaa sitä vaikka kardemummalla, rusinoilla jne.

Taikinasta voi tehdä vaikka millaisia hillopullia, bostonkakkua, korvapuusteja, voisilmäpullia, rahkapullia marjapullia  ja vaikka mitä.

Pullan onnistuminen riippuu taikinan kohoamisesta ja uunista, ainakin näistä.

Kuivahiivaa ei kannata käyttää kuin hätätilassa, ja rasvaksi kannattaisi aina valita voi, antaa hyvää makua pullaan.

Tää kommentti on siis viestijälle numero 11.

Netti on pullollaan ohjeita.  Kokeilemalla löytyy se oma herkkupulla resepti.

Vierailija
14/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspullataikinahan on aina sama.

Itse voi sitten maustaa sitä vaikka kardemummalla, rusinoilla jne.

Taikinasta voi tehdä vaikka millaisia hillopullia, bostonkakkua, korvapuusteja, voisilmäpullia, rahkapullia marjapullia  ja vaikka mitä.

Pullan onnistuminen riippuu taikinan kohoamisesta ja uunista, ainakin näistä.

Kuivahiivaa ei kannata käyttää kuin hätätilassa, ja rasvaksi kannattaisi aina valita voi, antaa hyvää makua pullaan.

Tää kommentti on siis viestijälle numero 11.

Netti on pullollaan ohjeita.  Kokeilemalla löytyy se oma herkkupulla resepti.

Täytyy ruveta vaan etsimään ja kyselemään toimivaa reseptiä, kun aina tahtoo vaan epäonnistumaan jostain syystä.

Kokeilu alkaa jo kyllästyttämään.

15/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen litran.

Leivon pullaa vain kerran vuodessa eli pääsiäiseksi rahkapullia, joiden sisällä on myös kerros appelsiinimarmeladia. Niitä tulee parikymmentä puolen litran taikinasta.

Vierailija
16/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötäpä sitten niitä pulleja kullillesi!

Vierailija
17/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen litran taikina on sopiva minun yleiskoneelle. Niistä tulee sopivasti kaksi pellillistä korvapuusteja.

Vierailija
18/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puolesta litrasta. Viimeksi tein 2.5 dl taikinan. Tein nyhtöpullaa ja se sopi hyvin vajaan kahden litran kakkuvuokaan.

Vierailija
19/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että alkoi tehdä mieli pullaa! Pakko leipoa huomenna 1/2 litran taikinasta korvapuusteja, kanelia, mantelijauhoa, voita! Nam😋

Vierailija
20/25 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puolen litran, kun en oikein jaksa hyvin alustaa käsin litran taikinaa... Tai on iso urakka saada se taikina tosi hyvin alustetuksi.

Keksin nyt ( 💪 ), että miehen etenkin siltä väliltä, siis 8 DL taikinan... En oo niin pilkun tarkka mitoista, paitsi nämä : maito, rasva, sokeri ja hiiva, ne teen 8dl ( 1,5* annos siis), mitoilla.

Kyllähän litran kun taikinan vaivaa kun on aikaa siihen.