Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koloskopia pelottaa

Vierailija
25.02.2021 |

Kaipaisin kokemuksia koloskopiasta. Oli hpv testissä korkean riskin virusta ja papassa asc-h muutosta ja nyt pitäisi mennä tuohon koepalojen ottoon. Olen löytänyt vaan paljon (ihan liikaa) kommentteja että sattuu järkyttävän paljon. Nyt en pysty oikein nukkumaan ja illat on kurjia asiaa pelätessä, vähän huono homma kun toimenpidettä pitää odottaa vielä 1-2kk :D
Onkohan mahdollista saada mitään rentouttavaa esilääkitystä?

Muutenkin pelottaa mitä tutkimuksessa löytyy. Ja vielä enemmän hirvittää, että saankohan todennäköisesti jossain vaiheessa myös nielun- ja/tai peräaukon syövän kun korkean riskin virus jo on kehossani ja googletuksen perusteella aiheuttaa myös näitä... Pää on ihan sekaisin ja kuolemanpelko valtava :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän se miellyttävä kokemus ollut. Mutta ensimmäinen kerta oli siedettävä. Ota särkylääkettä ennen. Minulle on tehty myös sähkösilmukkahoito (LOOP). Näissä olen käynyt kolme kertaa. Viimeisimmällä kerralla sattui eniten, eka kerralla vähiten. Kyllä sen kestää. Aika nopeasti ohi. Ja nykyään ei ole enää ollut mitään muutoksia.

Vierailija
2/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kolposkopiassa kahdesti, se ei ollut juuri papakoetta kummempi tutkimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kolposkopia. Minulla se oli melko lailla kivuton. Otin etukäteen särkylääkettä.

Vierailija
4/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeinta siinä on se litkun juominen etukäteen, jolla suoli tyhjennetään etukäteen.

Aikoinaan oli niin pahanmakuista, että pystyin jiomaan vain jääkylpänä, jääkaappilämpötila ei riittänyt.

Eihän se tutkimus miellyttävä ole, mutta kun on itseä dildottanut, niin eipä tule yllätyksenä.

M42

Vierailija
5/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, eihän se miellyttävä kokemus ollut. Mutta ensimmäinen kerta oli siedettävä. Ota särkylääkettä ennen. Minulle on tehty myös sähkösilmukkahoito (LOOP). Näissä olen käynyt kolme kertaa. Viimeisimmällä kerralla sattui eniten, eka kerralla vähiten. Kyllä sen kestää. Aika nopeasti ohi. Ja nykyään ei ole enää ollut mitään muutoksia.

Sanoisin ettei se varsinaisesti ole edes epämiellyttävä, paremminkin vain outo kun poikkeaa aika lailla kaikista jokapäiväiseen elämänmenoon liittyvistä tuntemuksista. Toisaalta hyvinkin kiinnostavaa kun sai ruudusta seurata millaista omissa sisuksissa on. Toivotaan ettei löydy mitään kovin ongelmallista.

Itselle on tehty sekä gastroskopia että kolonoskopia ja noista kyllä ensin mainittu on hankalampi kun pitää kaiken aikaa taistella oksennusrefleksiä vastaan.

Vierailija
6/6 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kolposkopia. Minulla se oli melko lailla kivuton. Otin etukäteen särkylääkettä.

Oho, niinhän se näkyykin olevan, olen jostain syystä aina lukenut ko.sanan väärin.

Mutta jos en muuta lääkitystä onnistu metsästämään, niin tarvitsee sitten ainakin Buranaa vetää reilumpi setti.

Papa-kokeet eivät käytännössä ikinä ole sattuneet, mutta se ei taida juurikaan ennustaa tuleeko tämä toimenpide sattumaan.

Ap