Apua! En saa kuoharipulloa auki.
Oon yrittänyt pitää korkista kiinni ja kääntää pohjasta, ei auta. Onko toi voinut jotenkin turvota kiinni, vai onko mulla näin huonot käsivoimat? Korkkiruuviakaan ei ole, olisko mitään muita niksejä?
Kommentit (13)
Ota seinältä sapeli ja avaa kuten helsinkiläisessä ravintola Saslikissa!
Nahkahanskat kätösiin ja saat otteen korkista paremmin.
Ota pyyhe, kumihanskat tms., millä saat otteeseen pitoa. Pidä korkki lujasti peukalonhaarassa ja käännä pulloa pohjasta kiinni pitäen, samalla hieman vetäen korkkia. Tällä tekniikalla pitäisi pikkuhiljaa lähteä. Ja kun tunnet, että korkki on melkein irti, niin avaa edelleen varovasti kallistaen korkkia niin, että se pihauttaa liiat kaasut nätisti pois eikä ampaise juomaa roiskuttaen kattoon, eikä varsinkaan kenenkään silmään.
Jos näillä neuvoilla ei avaudu, kutsu minut paikalle. Mutta varoitan, kuoharit saattaa sitten hävitä sulta aika nopeasti parempiin suihin ;)
Olisin halunnut kuulla aukesko pullo?
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut kuulla aukesko pullo?
Aukesi! Ja vielä oikein sievästi. Pyyhe ei toiminut, mutta suosittelen villahanskoja ja seiskan kertomaa tekniikkaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki mies.
Mulla on jo nainen. Se meillä kyllä yleensä avaa kaikki kannet ja korkit, nyt halusin etukäteen valmistella kuoharia ja kakkua yllätykseksi. Kivasti meni.
Ota metallihelyt pois ja lyö lihaveitsellä kaulaa myöten.
Yleensä aukeaa helposti, mutta joskus on juuttunut kunnolla kiinni. Semmosella työpihdeillä olen saanut helposti auki.
Ota siitä pullon kaulasta kiinni toisella kädellä. Tarvittaessa pidä vaikka pyyhkeellä kiinni. Ja muista osoittaa ihmisistä pois päin.