Tarvitaanko Teamsia varten kuulokemikrofoni?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta ei ole aiempaa kokemusta ko. ohjelmasta.
Kommentit (37)
No mielellään, jollet halua läppärin kaiuttimien ja mikrofonin varassa olla.
Ei mutta mä tykkään osallistua kuulokkeet päässä. Työnantaja maksoi ne.
Ei, mutta jos olet työhaastattelussa tai vastaavassa tärkeässä jutussa, kannattaa ihan ehdottomasti käyttää.
Ja muissakin tilanteissa, kuulostaa paremmalta sekä itselle että kumppaneille.
Ihan tavalliset nappikuulokkeet, joissa mikrofoni, käy. Ei maksa paljoa.
Sitä voi käyttää myös puhelimen kautta. Mutta jos tietsikalla, niin mikki ja kaiuttimet pitää olla.
Läppäreissä on kamera, mikrofoni, kuulokepistoke ja kaiutin. Samoin kännyköissä ja tableteissa, mutta ei välttämättä pöytäkoneissa.
Ei tarvita, läppärin mikrofoni riittää lyhyessä palaverissa ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi käyttää myös puhelimen kautta. Mutta jos tietsikalla, niin mikki ja kaiuttimet pitää olla.
Eikä tarvii jos pöytäkone.
Ei tarvitse. Mutta Teams kyllä muokkaa äänimaailmaa. Osallistuin itse juuri kulttuurialan koulutukseen ja meidän äänitiedostot kuuluivat miten sattuu Teamsissa. Mutta jos on ihan perus keskustelu, ei hätää.
Mä käytän kotona läppärin omaa mikkiä ja kaiutinta.
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneessa ei ole noista kuin liitännät. Kaiutin on yleensä pelkkä piippari tai aika onneton kuitenkin. Ei mikrofonia, ei kameraa.
Mulla ainakin läppärin mikki ja kaiuttimet on riittäneet ihan hyvin kokoustamiseen ja webinaareihin työpajoineen.
Tässä aika moni ehdottelee pelkkää läppärin kaiutinta ja mikrofonia. Varmaan toimii, jollei taloudessa ole samaan aikaan muita eikä naapuri päätä ryhtyä piikkaamaan seinään reikää. Suosittelen laadukkaita vastamelukuulokkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneessa ei ole noista kuin liitännät. Kaiutin on yleensä pelkkä piippari tai aika onneton kuitenkin. Ei mikrofonia, ei kameraa.
Jollei ne ole integroitu näyttöön.
Ei tarvitse. Mä olen vuoden ollut lähes kaikki palaverit, vetänyt koulutuksia yms. läppärin kaiuttimella ja mikillä. Hyvin toimii äänet molempiin suuntiin, jos taustalla ei ole melua.
Täällä ap. Kyseessä siis läppäri, jolla on omat kaiuttimet ja oma mikrofoni, mutta en toki tiedä kuinka tehokkaita ovat. No mutta hyvä tietää että ei aivan pakko hankkia, toisaalta joitain kuulokemikrofoneja näyttää saavan alle 10 eurolla, eli mistään huikeasta summasta ei puhuta.
Kiitos kaikille vastauksista.
Bluetooth-kuulokemikrofoni ei toimi kovin hyvin kaksisuuntaisessa yhteydessä, äänenlaatu on aika huono.
Koneiden mikkien ja kajarien laatu vaihtelee. Joissakin on surkeat ja toisissa hyvät. Isot erot yrityskoneissakin.
Mäkeissä on oman kokemuksen mukaan parhaat, niissä kiertämistä ei tapahdu käytännössä koskaan sisäisillä mikeillä ja kajareilla. Korvanappeja tai kuulokkeita tarvitsee lähinnä jos on melua ympärillä, joko on paikassa jossa ei halua muiden kuuntelevan tai äänet häiritsevät muita.
Muissa kun mäkeissä USB tai BT sankaluurit pelastaa jos koneen oma audio on huonosti tehty. Ainoa ongelma niiden kanssa on, että Teams välillä sekoilee käynnistysten välillä ja vaihtaa sisäisille niin pitää käydä profiilissa vaihtamassa erilliset uudestaan.
Muuten Teams on aika toimiva, chatin kun vielä saisi säikeiseksi niin se parantaisi sitä olennaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Bluetooth-kuulokemikrofoni ei toimi kovin hyvin kaksisuuntaisessa yhteydessä, äänenlaatu on aika huono.
Kyllä toimii.
Ei