Saanko koskaan toista lasta?
Laitoin tämän synnytys-puolellekin, mutta katsotaan tulisiko täältä mitään kokemuksia...
Jouduin ponnistamaan esikoisemme maailmaan kovalla kiireellä sydänäänten romahtamisen takia ja lapsiveden vihreyden takia. Ponnistusvaihe kesti 6 minuuttia. Vauva syntyi aivan elottomana ja näytti kuolleelta. Ja aika kauan meni ennen kuin virkosi. Tapahtuma oli minulle todella järkyttävä ja pelästyin aivan valtavasti.
Nyt on ollut miehen kanssa puhetta toisen lapsen yrittämisestä, mutta minulla on edelleen hurja pelko tuosta esikon ponnistusvaiheesta. En haluaisi enää koskaan joutua kokemaan vastaavaa ja pelkään todella paljon ponnistamista. Toisen lapsen haluaisin..kestän supistukset ja kaiken muun, mutta en uskalla ponnistaa.
Onko mitään toiveita enää toista lasta saada?
Kommentit (5)
Voisi auttaa jos pääsisit puhumaan asiasta jonkun kanssa. Siellä myös voidaan miettiä eri vaihtoehtoja (halutessasi myös sitä sektiota).
saa tuntumaan siltä, ettei enää uskalla yrittää. Oletko puhunut neuvolassa tuosta, että jos tulisit raskaaksi niin pääsisit pelkopolille juttelemaan edellisestä synnytyksestäsi. Synnytykset ovat erilaisia. Minulla ollut kolme synnytystä, kaikki erilaisia. Toinen synnytys oli vaikea ja tuskainen mutta kolmas olikin sitten super helppo ja nopea:)
Kiitos kaikille vastauksista! Soitan tänään neuvolaan ja pyydän päästä juttelemaan sinne tästä tunteesta. Tuntuu vaan niin oudolta että pelkästään ponnistus pelottaa. Monillahan on se koko synnytys mikä pelottaa. Mutta en vaan voi tälle pelolle mitään.
Kun saisi pään kuntoon, voisi taas lähteä hoitoruljanssiin..Siinäkin on oma jaksamisensa. Ja silloin kun niitä käy läpi, olisi ihanaa että yksi pelko olisi vähemmän.
-ap
Eli puhun yrittämisestä, koska sitähän ne hoidotkin ovat..Hurjasti voimia sinulle!!
-ap
se ei ole itsestään selvyys se raskautuminenkaan. Nyt " tiukat av-mammat" raivostuu, mutta sanon nyt kuitenkin että onhan olemassa section mahdollisuus..