SOSIONOMI! Mitä työtä teet?
Itse haluaisin työskennellä nuorten parissa. Etsivä nuorisotyössä, työpajoissa jne.
Minulla on yksi AMK-tutkinto (ei sos alaa) pohjalla ja nyt mietin onko sosionomi hyvä ratkaisu vai mennäänkö eteenpäin ammattitutkinnolla?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olen sosiaalityöntekijänä lastensuojelussa.
Millä pätevyydellä?
Miksi sosionomi, joka on koulutuksessaan leikkinyt ja laulanut olisi pätevä palvelujärjestelmän tuntija?
En mitään. Työtön Sosionomi olen uudelta maalta. Vaikea työllistyä vastavalmistuneena. Pk-seudulla sosionomeja on jo paljon. Töitä ei saa, jos ei ole työkokemusta,jos oikeasti alalle haluat, eikä paska palkka tai epävarma työlliyys tilanne haittaa, niin kannattaa valita harkka paikat sillä silmällä, että sieltä voisi työpaikka tulevaisuudessa irrota.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin olet, kun et edes ymmärrä sosiaalityöntekijän ja sosionomin eroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sosionomi, joka on koulutuksessaan leikkinyt ja laulanut olisi pätevä palvelujärjestelmän tuntija?
Jännä, ei ollut minun koulutuksessani kyllä yhtään leikkiä ja laulua.
Sen sijaan mm. aikuissosiaalityötä.
Ja aikuisten kanssa tehtävää työtä olen tehnyt valmistumisesta alkaen.
Kuten joku jo mainitsi, sen ensimmäisen työpaikan saaminen tuntui olevan haastavaa. Mutta siksi suosittelen alan keikkatöitä jo opintojen aikana.
Sosiaaliohjaajana vammaispalveluissa.
Hetkeäkään en ole ollut työtön, mutta nykyään tuntuu olevan kovasti hakijoita esim juurikin sosiaaliohjaajan töihin.
Ja joo, eipä meilläkään mitään leikkiä tai laulua koulutuksessa ollut, mutta työkenttä on niin laaja, että koulutuksessa saa vain pintaraapaisun kaikesta. Valitsemalla harjoittelupaikat huolellisesti ja pitkänäköisesti pystyy helpottamaan omaa työllistymistään tulevaisuudessa ja jo opintojen aikana.
Työpajoissa ja etsivässä työssä on juurikin sosionomeja, että jos sellainen kiinnostaa, niin ilman muuta opiskelemaan.
Teen lähärin työtä kotipalvelussa ja nyt pari vuotta opintojen jälkeen opiskelen samalla varhaiskasvatusta. Lisäksi joskus keikkailen vammaispalveluissa. Vaikea saada hyvää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Teen lähärin työtä kotipalvelussa ja nyt pari vuotta opintojen jälkeen opiskelen samalla varhaiskasvatusta. Lisäksi joskus keikkailen vammaispalveluissa. Vaikea saada hyvää työtä.
Miten päädyit tuohon työhön?
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Työtön Sosionomi olen uudelta maalta. Vaikea työllistyä vastavalmistuneena. Pk-seudulla sosionomeja on jo paljon. Töitä ei saa, jos ei ole työkokemusta,jos oikeasti alalle haluat, eikä paska palkka tai epävarma työlliyys tilanne haittaa, niin kannattaa valita harkka paikat sillä silmällä, että sieltä voisi työpaikka tulevaisuudessa irrota.
Mielenkiinnosta, mihin suuntauduit opinnoissa ja mihin kaikkialle olet yrittänyt hakea?