Laitatko rieskoihin leivinjauhetta tai hiivaa?
En saa onnistumaan. Niistä tulee kovia ja mietin pitäiskö laittaa sekaan leivinjauhetta tai hiivaa?
Kommentit (6)
Ei kumpaakaan. Sinulla on todennäköisesti liikaa jauhoja. Rieskataikinan kuuluu olla löysää. Itse tiputan lusikalla kökköjä pellille ja ripotan siihen reilusti jauhoja päälle ja taputtelen littanoiksi. Ylimääräisen jauhon voi sitten pyyhkäistä pois paiatetun rieskan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Kuivahiivaa käytän.
Ohjeissa ei koskaan ole mainintaa hiivasta. Eikö muilla tule kovia ilman?
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpaakaan. Sinulla on todennäköisesti liikaa jauhoja. Rieskataikinan kuuluu olla löysää. Itse tiputan lusikalla kökköjä pellille ja ripotan siihen reilusti jauhoja päälle ja taputtelen littanoiksi. Ylimääräisen jauhon voi sitten pyyhkäistä pois paiatetun rieskan päältä.
Olen kokeillut jättää taikinan löysäksi, ei vain onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut jättää taikinan löysäksi, ei vain onnistu.
Millaisella ohjeella sitten teet rieskasi? Paistatko niitä liian viileässä uunissa liian kauan?
Laitoin nyt pikkuhyppysen kuivahiivaa joukkoon ja nyt tuli ihanan pehmeitä! Ap
Kuivahiivaa käytän.