Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulovamman kanssa pärjää ihan hyvin elämässä

Vierailija
24.02.2021 |

Kaikkea ei tarvitse kuullakaan. Minulla on etenevä kuulonalenema. Tällä hetkellä en kuule normaalia puheääntä ilman kuulolaitteita. Jos joku huutaa, sen kyllä kuulen ja ovikellon äänen ja puhelimen soittoäänen kuulen toistaiseksi, vaikka kuulokojeer olisi pöydällä.. Kuulolaitteiden kanssa kuulen puheen. Heinäsirkan siritystä en kuule laitteella enkä ilman. On tässä hyvätkin puolet. Pystyn nukahtamaan helposti, kun ei ole häiritseviä ääniä. Ei pelota se, että jos kuulo heikkenee vielä. Olen melko sinut sen asian kanssa, että saatan jonakin päivänä olla kuuro. Äänien merkitys on minulle suht pieni ja olen huomannut jopa viihtyväni ilman kuulolaitteita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa voi ottaa sisäkorvaistutteet – tai ei niitä oteta vaan niitä suositellaan, minkä jälkeen leikataan ja asennetaan. Niistä on nykyään niin paljon apua, ettei sellaisesta voitu jokin aika sitten vielä edes haaveilla.

Vierailija
2/3 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaessa voi ottaa sisäkorvaistutteet – tai ei niitä oteta vaan niitä suositellaan, minkä jälkeen leikataan ja asennetaan. Niistä on nykyään niin paljon apua, ettei sellaisesta voitu jokin aika sitten vielä edes haaveilla.

Niitähän ei saa ihminen, joka tulee toimeen kuulokojeen avulla. Ne on ymmärtääkseni rajattu vain vaikean kuulorajoitteen kanssa eläville. Ehkä sitten joskus voin harkita, jos kuulolaitteista ei ole enää hyötyä kommunikoinnissa. Toisaalta myös nautin siitä, että kun otan kuulokojeet pois, alkaa hiljaisempi ja rauhallisempi äänimaailma. En ole melussa viihtyvää ihmistyyppiä ja varmaan siksi hiljaisempi äänimaailma tuntuu minusta mukavalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän huono vertaus, mut meillä on kuuro tai lähes kuuro koira ja se on ihan selkeesti elämäänsä tyytyväisempi nyt kuin nuorena ennen kuuroksi tuloa. Se oli nuorena ”sätky” äänille. Nyt kun se ei kuule rappukäytävästä tai kadulta ääniä, se on ihan rennosti kotona, eikä sillä oo enää sellaista arkuutta kuin nuorempana. Mä voisin itsekin joskus kokeilla jotain ”hiljaisuuden retriittiä” panemalla vaikka korvatulpat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi