Onko elämänne "alkanut uudestaan" jossain vaiheessa?
Minulla alkoi uudestaan, kun sain lapsen. Kaikki muuttui, melkein kaikki entinen pyyhkiytyi pois.
Kommentit (17)
Kahta asiaa en tässä nyt tajua enkä saa niistä oikein selvää. Yksi: mitä Ap yrittää tällä aloituksellaan tarkoittaa? Ja kaksi: mitä agendaa Ap tällä aloituksella yrittää nyt ajaa?
Ei elämä kai uudestaan ala, se vain muuttuu ajoittain.
Sairastuin. Jäi harrastukset ja kaverit karsiutui. Miehestä sukeutui paras tukija, parisuhde muuttui parempaan suuntaan ja olemme nyt ylivoimainen kaksikko. Arvomaailma muuttui, työ ja tienaaminen ei ole enää niin tärkeää vaan elämästä nauttiminen kun siihen pystyy.
Olen kokenut melko voimakkaan renessanssin. Muutin uudelle paikkakunnalle ja pääsin eroon ihmisistä jotka olisivat yrittäneet lytätä minua hamaan tappiin asti. Uudessa työpaikassa minua arvostetaan. Uusi suhde on parempi kuin koskaan ennen.
Mulle valtava asia oli kun muutin kroppani ulkonäköä. On kivaa olla hyvännäköinen.
En vaihtaisi takaisin.
Useamman kerran elämäni aikana: esim. uusien työpaikkojen, uusien kavereiden, uusien paikkakuntien ja alanvaihdon yhteydessä.
Oon huomannut, että vaikka olisi kuinka kurjaa, niin kaikki voi uudessa ympäristössä muuttua täysin ihan hetkessä. Hylkiöstä voi tulla pidetty, kyynistynyt voi yhtäkkiä hehkua intoa jne.
On. Avioeron jälkeen nollasin elämäni, lähdin muutamaksi vuodeksi ulkomaille ja aloitin alusta. Edellistä elämääni en muistele.
Ei varsinaisesti yhdellä kerralla, mutta paljon muuttui niiden vuosien aikana kun vaihdoin paikkakuntaa, erosin exästä ja nyt kun pääsin huumeista irti koronakevään aikana.
1.6.2002, kun sain työkyvyttömyyseläkkeen aika lievän masennuksen takia, ja 23.12.20 eli 2 kk sitten, kun lopetin alkoholinkäytön.
Sama homma, tosin tuntuu että mikään ei ole alkanut, loppunut vaan. Ihan kuin kuolemaa tässä vaan odottelisi.
Avioeron jälkeen tuli uusi elämä. Ei se vanha tosin mihinkään pyyhkiytynyt, mutta oma ajattelumalli piti laittaa uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kahta asiaa en tässä nyt tajua enkä saa niistä oikein selvää. Yksi: mitä Ap yrittää tällä aloituksellaan tarkoittaa? Ja kaksi: mitä agendaa Ap tällä aloituksella yrittää nyt ajaa?
Sulle ei ilmeisesti ole koskaan näin käynyt kun et tiedä mistä on kysymys. Hyvä kai niin?
Joo kun lapsi muutti pois kotoa :D :D
En tiedä, voiko sanoa, että elämä olisi alkanut uudestaan, mutta muuttunut se on monta kertaa.
Yksi iso muutos oli tietysti 1. lapsen saaminen. Muut isot muutokset ovat olleet lukuisat muutot maasta toiseen, suurimpana niistäkin 1. muutto pois Suomesta. Nämä muutokset ovat olleet pelkästään positiivisia, enkä kaipaa takaisin Suomeen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, voiko sanoa, että elämä olisi alkanut uudestaan, mutta muuttunut se on monta kertaa.
Yksi iso muutos oli tietysti 1. lapsen saaminen. Muut isot muutokset ovat olleet lukuisat muutot maasta toiseen, suurimpana niistäkin 1. muutto pois Suomesta. Nämä muutokset ovat olleet pelkästään positiivisia, enkä kaipaa takaisin Suomeen ollenkaan.
Ehkä se 1. Lapsi muutti jotain pysyvästi, mutta minä en määrittele työkomennuksiamme elämän uudelleen alkamiseksi, koska palasin aina takaisin Suomeen. Eli silloin palattiin vanhaan, elämä,oli vain tilapäisesti ollut erilaista.
Sen sijaan avioero 20 vuoden jälkeen muutti kaiken pysyvästi. Se oli käännekohta.
Muutin uuteen maahan, jonka kielen jouduin opettelemaan ja samalla melkein kaikki ihmissuhteet jäivät taka-alalle ja jatkavat edelleen hiipumistaan nyt kun tulee vähemmän käytyä Suomessa. Siinä samalla kun kaikki tuntui muutenkin menevän uusiksi, päätin aloittaa opiskelut täysin uudelle alalle, joten oikeastaan kaikki kielestä lähtien on mennyt uusiksi. Vain mies on pysynyt.
On, kun sain lääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan. En ollut tiennyt sairastavani. Olin käsitykseni mukaan ollut vain saamaton.
Oli hämmentävää kokea, millaista muiden elämä ilmeisesti onkin. Työpäivän jälkeen ei tullutkaan parin tunnin koomaa, yhden asiakastapaamisen jälkeen ei tarvinnut levätä kahta tuntia. Ylipäänsä asioihin ryhtyminen oli ihan helppoa, ei jumalattoman ponnistuksen takana.
Aivojen tsunamin eli psykoosin ja sitä seuranneen masennuksen jälkeen.