Yhteisöllinen kiusaaminen aikuisten kesken
Miten sellaiselta voi suojautua ja pelastautua, jos on luonteeltaan ujo? Eli siis jos joutuu ilkeämielisten ja valheellisten juorujen kohteeksi ym.?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi noin ja otin yhteyttä juristiin, joka lupasi tehdä puolestani rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Otin yhteyttä myös lapsen koulun rehtoriin ( juoruilu ja loanheitto tapahtui luokan vanhempien wa-ryhmässä). Lopulta rikosilmoitusta ei tehty, yksi napakka wilmaviesti rehtorilta lopetti p*skapuheet kuin seinään.
Opetus on: vaikka olisit kuinka ujo, yksin sun ei tarvitse pärjätä ilkeilyjä vastaan. Aina löytyy joka, jonka leveämmät hartiat riittää tukkimaan juoruilijoiden suut.
Hienoa, että sait tilanteen hallintaasi noin hyvin. Nykyään on täysin armoton lynkkauskulttuuri jostain syystä.
https://areena.yle.fi/1-356671
perinteet?
Vierailija kirjoitti:
Eipä se tavatonta ole, että WA;ssa tai Facessa on ryhmiä, joissa haukutaan jotain tiettyä ihmistä, yhdistystä tai useampaa ihmistä. Näissä vaan on se ikävä piirre, että niistä joku aina vuotaa. En usko, että täysin salaisia salaseuroja on olemassakaan. Yleensä nämä perustaa joku, joka on suuttunut. Yhdessä tapauksessa perustaja käänsi huomion pois itsestään rikottuaan ensin lakia. Mutta - ryhmässä oli "vasikka".
Itse olin tuore äiti, ja tutustuin muihin äiteihin. Yksi Sanna oli/on pahimman luokan kiusaaja. Hän perusti toisen ryhmän, ja alkoi siellä viestiä muiden kanssa jättäen yhden ulkopuolelle, kun tämä oli jossain vaiheessa terveysongelmissa, eikä päässyt osallistumaan. Ketään ei yht äkkiä enää kiinnostanutkaan tuon perheen pieni lapsi, ja mitä hänelle kuuluu. Aivan sairasta, mutta tälläisiä ihmisiä todella on 2021 Suomessa. Aikuisia kiusaajia. Näiden lapset pian menee sitten tarhaan ja kouluun... että tsemppiä vaan rehtorille ym muille.
Itse olen tosi tyytyväinen ettei tarvi olla enää missään tekemisissä vastaavien sannojen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Saako lumppua sanoa lumpuksi?
Etkö yhtään osaa käyttäytyä?
Aikuinen ihminen jonka suusta vaan tulee asioita täysin hallitsemattomasti. Pitäisikö siitäkin keksiä joku haukkumasana?
Nuoko on niitä asioita joita sinä ENSISIJAISESTI muissa näet? Kertoo vain sinusta itsestäsi.
Naapureissa on tuollaisia yhteisökiusaajia. Porukalla ollaan jotain mieltä unohtaen kokonaan naapurikohteliaisuuden.
Naapurit eivät ole välttämättä ja useinkaan mitään sen kummempia kavereita.
Jotkut saavat tuollaisesta voimaa, vaikka sitä on ns normaalin vaikea käsittää.
Melkein voisi sanoa, että naapurit on pahimpia. Ne on tarpeeksi tuntemattomia tietääkseen oikeasti mitään, mutta tarpeeksi lähellä, että lynkkauksen jälkeen inhottaa kohdata. Uskomatonta mitä ”johtopäätöksiä” ja suorastaan valheita keksitään ihmisistä, joiden kanssa on ainoastaan tervehtinyt postilaatikolla.
Ei silti, en ole halunnutkaan ystävyyssuhteita naapureideni kanssa, mutta pakko sanoa että motivaatio on täysi 0 alkaa suunnittelemaan näiden pahantahtoisten ihmishirviöiden kanssa mitään tonttiemme raja-aitojen istuttelua. Ehkä skippaan istuttelut ja meinaan touhuta pihalla koko kesän kuin ei naapureita olisi olemassakaan.
5Moos. 32:35 Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen. > Siirry
Ps. 94:1 Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa. > Siirry
Sananl. 24:29 Älä sano: "Niinkuin hän teki minulle, niin teen minä hänelle, minä kostan miehelle hänen tekojensa mukaan." > Siirry
Luuk. 6:29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta vaipan, älä häneltä kiellä ihokastasikaan. > Siirry
2Tess. 1:6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat, > Siirry
Hebr. 10:30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa." > Siirry
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse olla edes ihmeempiä juoruja. Riittää että paikan kuningatar ei pidä sinusta, ja saa koko muun lammaslauman taakseen. Aikuisten keskuudessa varmin tapa kiusata on jättää ulkopuoliseksi. Ja se osataan ainakin naisvaltaisilla aloilla.
Aikuisten keskuudessa varmin tapa kiusata on jättää ulkopuoliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tarvitse olla edes ihmeempiä juoruja. Riittää että paikan kuningatar ei pidä sinusta, ja saa koko muun lammaslauman taakseen. Aikuisten keskuudessa varmin tapa kiusata on jättää ulkopuoliseksi. Ja se osataan ainakin naisvaltaisilla aloilla.
Aikuisten keskuudessa varmin tapa kiusata on jättää ulkopuoliseksi.
Paitsi silloin kun ulkopuoliseksi jätetty viihtyy ulkopuolisena. Itse en introverttina välitä ihmisistä, joten kiusaajien seuraava siirto oli alkaa nimittelemään ja juoruamaan valheita ihan päin naamaa.
Älykäs ihminen ei koskaan lähde mukaan kiusaamiseen. Hän itse pyrkii sovintoon kaikkien kanssa. Koska älykäs ymmärtää, että minkä teet toiselle teet sen myös itsellesi.
Jos joku kiusaa kannattaa esim. kysyä onko kiusaajalla aina ollut naamakarvat tai ryppykaula.
Noin pienestä sellainen on usein kiinni ettei joku paikan kuningatar tykkää ja lähtee siitä. Ei tarvitse tehdä mitään konkreettista. Etenkään naiset eivät toimi vastoin queenin mielipidettä.
Ketkä ovat niin suuria julkimoita kenestä voi juoruta? Maksaako liittyminen jotain?