Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsitykseni Jaajon moraalista

Vierailija
23.02.2021 |

on alkanut muuttua. Sitä enemmän, mitä enemmän olen Aamulypsyä kuunnellut. Joulun alla puhuivat joulukuusien varastamisesta. Järkytyin, kun Jaajosta sellainen oli jotenkin siistiä. Henkilökohtaisesti minun on vaikeaa ymmärtää, kuinka joku voi viettää Kristuksen syntymäjuhlaa varastetun kuusen ympärillä. Tai edes hyväksyä jonkun toisen tekemänä.
Seuraavan kerran hämmästyin, kun Jaajo kertoi -samaisessa ohjelmassa- että olivat nuorina miehinä kaverinsa kanssa käyneet leikkelemässä jotkut tietyt tarjouskupongit kaikista kerrostalokämppänsä alakertaan toimitetuista puhelinluetteloista. Luettelot oli siis tarkoitettu kaikille sen rapun asukkaille. Jotenkin ymmärtäisin, jos tuo olisi sattunut murrosikäiselle lapselle, mutta ymmärtääkseni Jaajo kavereineen oli jo reippasti yli parikymppinen, omillaan asuva nuori mies.
Olen alkanut epäillä, että aika on ajanut ohitseni ja yleiset moraalikäsitykset sekä oikean ja väärän raja on muuttunut tässä maailmassa/yhteiskunnassa niin paljon, etten oikein enää ymmärrä nykyihmisiä. Olenko ainut?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla