Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puoliso voi tukea mustasukkaisuuden iskiessä?

Vierailija
23.02.2021 |

Kyseessä siis turha tunne, siihen ei oikeasti ole aihetta, mutta yllättää minut välillä. Koskee yhtä tiettyä naista. Olen pyytänyt mieheltäni jonkinlaista tukea ja myötätuntoa, kun tämä tunne ottaa vallan. Hän ei sitä kuitenkaan tee. Hälle tulee ahdistus ja hermostuu. Katsoo mua hyvin tunteettomasti ja näin latistaa minut vielä alemmas. Onko tämä normaali tapa mieheltä toimia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä että esim edellisen kohtauksen iskiessä sanoin, että helpottaisi jos tuntisin tämän naisen. Hän ei kuulemma halua, että tutustun tähän naiseen, koska käyttäydyn mustasukkaisesti.

Vierailija
2/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi tuntee jonkun naisen, joka herättää sinussa mustasukkaisuuden tunteita? Eikä halua esitellä teitä toisillenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siihen ei ole aihetta Ei mieheltä todellakaan pidä vaatia tukea, vaan itse opettelet purkamaan omia tunteita kirjoita ne vaikka paperille tai hommaa psykiatri.

Vierailija
4/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku miehen kaverinainen? Kannattaakin olla vähän varuillaan, mutta ei se miehelle raivoaminen auta.

Vierailija
5/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se itku auta, eniten toivon siinä vain jonkinlaista tukea ja sitä tunnetta että olen tärkeämpi tai että edes jotain ansaitsen, vaikka tunnen turhasta näin. Minusta tuntuu, että voisin päästä tästä ylikin, jos saisin joskus tukea.

Hän siis tuntee naisen, johon ei halua minun tutustuvan koska olen mustis. Luulen olevani mustis vain sen takia miten mieheni minua kohtelee.

Olen kirjoittanut tunteitani ylös ja käyn myös psykologilla jolle olen puhunut myös tästä.

Minusta tuntuu että kelpaan vaimoksi vain hyvinä päivinä.

Vierailija
6/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suhteessa molempien tehtävä on vahvistaa toisen henkilön itseluottamusta ja suhteen sisäistä luottamusta sanoilla ja teoilla, niin että toinen tuntee olevansa rakastettu ja tärkein, niin ei tarvitse tuntea mustasukkaisuutta. Miehesi ei selvästikään näin toimi, jos joudut tuntea epävarmuutta suhteessasi. Keskustele suoraan miehellesi tunteistasi ja kerro mitkä asiat satuttavat. Jos miehesi oikeasti rakastaa sinua on hän valmis tekemään asioiden eteen jotakin tehdäkseen sinulle paremman olon.

M

Vierailija
7/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei halua että tutustutte on tähän vain yksi syy, heillä on suhde!!!!

Vierailija
8/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mustasukkaisuus on turhaa ja saat siitä miehelle kohtauksia, niin tietenkin mies ahdistuu ja tiedostaa, ettet luota häneen. Mustasukkaisuus on suhteen turmio.

Vierailija
9/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai mies voisi tukea monin tavoin, jos olisi empaattinen ja haluaisi niin tehdä. Ensimmäinen askel olisi varmasti tutustuttaa Ap ko. naiseen. Ja paljon muuta, riippuen missä yhteydessä nainen esiintyy miehen elämässä. Pakko ei tietenkään ole, mutta sitten voi kysyä haluaako hän tukea puolisoaan missään?

Vierailija
10/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä ajatusta, että mies ahdistuu vaikka tietää että tunne on turha. Varsinkin jos vaimo sanoo sen ääneen ja sanoo myös mitä kaipaa. Ei sitä toivetta voi selvemmin sanoa. Tunteet on sallittuja suhteessa ja ajattelisin, että puoliso haluaisi toiselta sen huonon tunteen pois. Varsinkin jos tietää ettei sille ole aihetta

Vierailija
11/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että se mitä eniten pelkäät tulee  tapahtumaan.!Älä anna pelolle siis valtaa, ja jos puolisosi päättää lähteä tuon naikkosen matkaan niin käytännössä sinä et mahda asialle mitään. Tai voit tietysti kiristää, uhkailla ja vahtia miestä niin, ettei hän lähde, mutta sillä tavoin pilaat suhteenne ja miehen rakkaus sinua kohtaan sammuu.

Vierailija
12/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sitä ajatusta, että mies ahdistuu vaikka tietää että tunne on turha. Varsinkin jos vaimo sanoo sen ääneen ja sanoo myös mitä kaipaa. Ei sitä toivetta voi selvemmin sanoa. Tunteet on sallittuja suhteessa ja ajattelisin, että puoliso haluaisi toiselta sen huonon tunteen pois. Varsinkin jos tietää ettei sille ole aihetta

Puoliso ei halua tukea toisen harhoja ja sairasta käyttäytymistä. Kuinkahan monta kertaa Ap on miestään syyttänyt, kun itsekin tiedostaa että on turhaan mustasukkainen? Sairas parisuhde.

Vierailija
13/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä ei ole kyse siitä että syyttäisin miestäni mistään. Olen tiedostanut mustasukkaisuuden. Se tunne tulee jostain ja itken ja kerron miltä tuntuu. En siis syytä miestä mistään. En oikeasti edes epäile mitään. Minulla on ahdistava olo mistä en pääse yli, kun mies lyttää minut aina tuossa tilassa.

Vierailija
14/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet terapiaan. Ongelma on SINUN.

Vierailija
15/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinun mielisairautesi on miehen ongelma? ja sinä leikit vielä jotain uhria? 

Vierailija
16/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn terapiassa. Enkö ansaitse mieheni tukea vaikeana aikana?

Vierailija
17/17 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sama asia, jos olisin masentunut. Että turha odottaa tai pyytää puolisolta mitään. Miksi olla puoliso, jos sen tehtävänä on olla tukena vain hyvinä päivinä?