Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Älä ap anna köyhien kusettaa sua. Opasta hakemaan virallista tietä apua ja osta omalle muksulle uusin iPhone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olemme myyneet halvalla pois monta iPhonea, joissa akku aika finaalissa. Ovat menneet pienituloisille "statuspuhelimiksi". Toimivat lähinnä powerbankin kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Jos haluat auttaa heitä, auta ihan pyyteettömästi vaan. Jos et halua, älä auta. Mutta älä kyttää äläkä vaadi mitään kriteereitä avullesi. 

Voihan se apu silti olla pyyteetöntä, vaikka ap nyt olosuhteista päätellen voikin asettaa avun tarpeen kyseenalaiseksi.

Mitä tulee "kriteereihin", itse ainakin autan mielummin henkilöä, joka on selvästi avun tarpeessa, kuin sellaista, joka voisi pärjätä myös omillaan.

Esimerkki: jos sinut on kutsuttu kaksiin muuttotalkoisiin samana viikonloppuna. Toinen on ilmeisen vakavarainen perhe, joilla olisi käsittääksesi varaa kustantaa muutto itse ja toinen on yksinhuoltajaäiti, jolla tiedät olevan rahat täysin loppu. Kumpaan menet?

• ylös 13
  • alas 3
Rasistit varastaa

Huijaavat niin . Yksikin tuolla kerjäsi surkeana ja myi jotain virkattuja niin omistikin 4 huoneen asunto osakkeen ja toisella autoja ja asuntovaunut niin sanoi lopulta että kun huijaa saa sekä 2 maasta Sossu rahat ja 2000€ kk kerjuurahat päälle ilmaista ruokaa.Niillä on kotimaassaan taloja ja asunnot sama juttu oli yx romani että vonkasi täällä mutta kunnan vuokra asunto ja oma asunto osake ulkomailla Turkissa ja toisella Espanjassa 3 huonetta oli myynnissä niin 70 000€ hinta ja täällä sossusta.Varastamisesta mitään kuullut uskonnot.Somaliaan menee rahaa niiden tileille myös.Tyhmät antaa huijata täällä itseään! Kokeile mennä kerjäämään muihin maihin jos olet suomalainen ja valkoinen.

• ylös 12
  • alas 3
Ahneutta

Huijaahan ne.esittää köyhää ja on omaisuutta muissa maissa.Pahimpia on sellaiset kun tunkeutuu asuntoihin pyytää yöksi sitten yöllä varastavat ja ihan takkeja ottavat naulakosta.Eivät ole köyhiä vaan ahneita.

Vierailija

Minulla samanlainen kokemus kuin ap:lla. Kaksi kaveria, jotka aina valittavat rahan vähyyttä. Keräävät tyylin pulloja, että saavat ruokaa, tai ostavat vain kaksitomaattia kuin kolmeen ei rahaa. Ja minä olen avustanut.

Kunnes kuulin, että toisen perheen lapsella uusin iphonen ja kuukausiraha 200 e.
Ja toisen perheen ruokalista on 5x viikossa mäkkäri.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Mun mummini isän puolelta toi aina kalliita merkkivaatteita ja puhelimia lahjaksi.
Äitini oli yksinhuoltaja eikä häntä auttanut muuten rahallisesti.
Niin mitä sitten olisiko äitini pitännyt takavarikoida ne vaatteet

Vierailija

Ahneutta kirjoitti:
Huijaahan ne.esittää köyhää ja on omaisuutta muissa maissa.Pahimpia on sellaiset kun tunkeutuu asuntoihin pyytää yöksi sitten yöllä varastavat ja ihan takkeja ottavat naulakosta.Eivät ole köyhiä vaan ahneita.

Todellaki ahneita. Älä päästä niitä enää. Tyhmä on, joka antaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
operaattoreilta saa noita kuluttomalla ja korottomalla osamaksulla, sieltä niitä on hankittu muillekin lapsille

Voisin tilata taas jotain. T. Yh

Miksi alapeukkuja? Ehkä kuulosti feikiltä, mutta on ollut suunnitteilla tilata jotain uutta. Ei jaksa jouluun odottaa, jos pukki toisi.

Vierailija

Tämä nainen siis nimenomaan sanoi että heillä ei ole ketään auttavia tahoja ja pojan isovanhempia tai sukulaisia ei kiinnosta. Osa asuu hyvin kaukana.

Ap

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu? Jos haluat auttaa heitä, auta ihan pyyteettömästi vaan. Jos et halua, älä auta. Mutta älä kyttää äläkä vaadi mitään kriteereitä avullesi. 

Voihan se apu silti olla pyyteetöntä, vaikka ap nyt olosuhteista päätellen voikin asettaa avun tarpeen kyseenalaiseksi.

Mitä tulee "kriteereihin", itse ainakin autan mielummin henkilöä, joka on selvästi avun tarpeessa, kuin sellaista, joka voisi pärjätä myös omillaan.

Esimerkki: jos sinut on kutsuttu kaksiin muuttotalkoisiin samana viikonloppuna. Toinen on ilmeisen vakavarainen perhe, joilla olisi käsittääksesi varaa kustantaa muutto itse ja toinen on yksinhuoltajaäiti, jolla tiedät olevan rahat täysin loppu. Kumpaan menet?

Olen samaa mieltä, että mieluummin sitä auttaa avun tarpeessa olevaa, mutta entäs jos se perhe on auttanut teitä muutossa ja yksinhuoltaja ei. Me ollaan esim. autettu sukulaisia muutoissa. Mutta meitä ei kukaan tule auttamaan, kun ollaan kuulemma niin rikkaita (keskituloisia), että voidaan maksaa muuttomiehille. En mä tiedä, mutta mun mielestä se on vähän epäreilua. Eli meidän apu kelpaa, mutta meitä ei auta kukaan.

Että ap:n kannattaa pyytää kaveria siivoamaan tunniksi kotiinsa ja antaa ruokakassi palkaksi. Mä en mene enää yhdenkään sukulaisen muuttoon, kun siitä puuttuu vastavuoroisuus.

Vierailija

Täällä kyllä huomataan millaisia idioo tteja vähävaraiset ovat.

Ostetaan osamaksulla kun se kk erä on niin halpa että se on melkein ilmainen. Ei vidddu mitä logikkaa. Juujuu, kiva maksella jotain antiikkia iphonea joka meni rikki aikoja sitten vielä vuonna 2028. Ja todellakin se kestäisi niin kauan jos meinaa kympin kk erällä ostaa tonnin iphonea!!!

Ja swappie!!! Olit sitten liian kermaperse ostaaksesi sen iphonen suoraan torista ilman välikäsiä. Olisit varmaan säästänyt satkun tai pari siinäkin. Mutta köyhällähän on aina varaa!!!

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Kerran ostin "köyhälle opiskelijalle" 50 euron ruokakassin ja seuraavalla viikolla törmäsin häneen Veikkauksen pelaamossa. Suurin osa suomen köyhistä kaipasi elämänhallinnan opastusta, eikä rahaa tai tavaraa.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin "köyhälle opiskelijalle" 50 euron ruokakassin ja seuraavalla viikolla törmäsin häneen Veikkauksen pelaamossa. Suurin osa suomen köyhistä kaipasi elämänhallinnan opastusta, eikä rahaa tai tavaraa.

Tämä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kuinka vähävarainen tuttava on?

Ja mietin myös miten ap tietää vain puhelimen ulkonäön perusteella että kyseessä on uusin iPhone. Niitähän saa käytettynä aika edullisesti.

11 ja 12 eivät kyllä pahemmin eroa ulkonäöltään. Sitä vanhemmat erottuvat kun helposti näkee kameroitten lukumäärän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ostetaan osamaksulla kun se kk erä on niin halpa että se on melkein ilmainen. Ei vidddu mitä logikkaa. Juujuu, kiva maksella jotain antiikkia iphonea joka meni rikki aikoja sitten vielä vuonna 2028. Ja todellakin se kestäisi niin kauan jos meinaa kympin kk erällä ostaa tonnin iphonea!!!

Ja swappie!!! Olit sitten liian kermaperse ostaaksesi sen iphonen suoraan torista ilman välikäsiä. Olisit varmaan säästänyt satkun tai pari siinäkin. Mutta köyhällähän on aina varaa!!!

Aika köyhää kielenkäyttöä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei ole 7 vuotta vanhoja enää laskuissa. Äly hoi.

Sivut