Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pidätkö häntä korkeasti koulutettuna?

• ylös 0
  • alas 3

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Kaikki koulutus on hyvästä, ja arvostan jokaista työtä tekevää ihmistä. Traden koulutusta en kuitenkaan pidä kovin vaativana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen itse tradenomi ja en arvosta, koska työllistymisessä tradenomiopinnoista ei ole ollut oikein mitään apua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sillä pääsee Prisman kassalle.

Tunnen erään tradenomin, joka työskentelee Helsingissä arvostetussa IT-firmassa, palkka noin 5000 euroa kuukaudessa ja ajaa tienaamaan uudella Mersulla.

”Ihan vaan” koodaamalla menemään.

Vierailija

Arvostan siinä missä insinöörinkin koulutusta. Moni työnantaja vaan ei arvosta ja monen koulutus menee hukkaan.

Xepra

Toimitusjohtajana arvostan taitoja, lahjakkuutta ja energiaa sekä oppimiskykyä. On hyvä että ihmiset kouluttautuvat, mutta pelkkä oppiarvo ei tarkoita mitään. Tapaan usein ihmisiä, joilla on koulutus mutta ei mitään tietämystä. Palkkaan ihmiset sen mukaan mitä he ovat, en sen mitä he ovat opiskelleet. 

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Arvostan tietenkin ja pidän sitä ihan tavallisen ihmisen tavallisena tutkintona. Vähän sama kuin vaikka sairaanhoitaja.

Vierailija

Arvostan kaikkea koulutusta erittäin paljon. Vai olisikos parempi jos kaikki vaan makaisi sohvalla ja syljeskelisi kattoon?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tunnen erään tradenomin, joka työskentelee Helsingissä arvostetussa IT-firmassa, palkka noin 5000 euroa kuukaudessa ja ajaa tienaamaan uudella Mersulla.

Minäkin tunnen kansakoulupohjaisen miljonäärin. Epäilen kyllä, että se bisneskyky ei johdu kansakoulusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunnen kansakoulupohjaisen miljonäärin. Epäilen kyllä, että se bisneskyky ei johdu kansakoulusta.

No, tämä kyllä oppi korkeakoulussa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No, tämä kyllä oppi korkeakoulussa.

Ammattisellaisessa.

Vierailija

Taas näitä.. miksi kukaan ei kysele että arvostatteko vaikka metsätalousinsinöörin tutkintoa? Onko takana joku trauma.. Itse sekä arvostan että olen hyötynyt kun siirryin sellaisiin tehtäviin joissa teknisen koulutuksen lisäksi kaupallisesta osaamisesta oli hyötyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas näitä.. miksi kukaan ei kysele että arvostatteko vaikka metsätalousinsinöörin tutkintoa? Onko takana joku trauma.. Itse sekä arvostan että olen hyötynyt kun siirryin sellaisiin tehtäviin joissa teknisen koulutuksen lisäksi kaupallisesta osaamisesta oli hyötyä.

En kauheasti arvosta metsäinssin tutkintoa. Olen itse metsäinssi, ja en todellakaan ymmärrä millä meriiteillä sitä kutsutaan korkeakoulututkinnoksi. Amis se on.

Vierailija

No tutkinnosta itsestään on hankala sanoa juuta tai jaata. Onhan meillä huonoja sairaanhoitajiakin, vaikka kaikki samaa koulutusta käyvät vuosia.

Itse olen ollut tyytyväinen tähän mennessä. Valmistuin hieman etuajassa, olen ollut koko ajan sen jälkeen oman alani töissä ja palkkakin on ihan kiva. Mutta ei tämä mielestäni mikään loppuelämän koulutus ole, ainakaan minulle, koska se on lopulta kuitenkin aika geneerinen.

Eli siis tähän tilanteeseen tradenomius on minut tuonut, mutta jatkan opiskelua ja erikoistumista esimerkiksi avoimen amk/yo puolella, jotten jää paikoilleni. Uusia tradenomeja puskee joka vuosi joten täytyy itse huolehtia siitä, ettei jää jalkoihin.

Vierailija

Arvostan kaikkia tutkintoja koulutustasosta huolimatta. Kavereissa useampi tradenomi ja jokainen on työllistynyt sekä tyytyväinen työhönsä. Itse opiskelen yliopiston puolella. Mun mielestä se että on opiskellut edes jotain loppuun asti on jo hieno piirre ja tärkeintä että itse tykkää sekä pystyy itsensä elättämään.

Vierailija

Joo, enemmän se on tuuria saako hyvän työpaikan kuin jostain tietystä tutkinnosta kiinni. Olen itsekin trade vuodelta käpy, yks työpaikka johti toiseen ja nyt oon tienannut jo vuosia yli 50k vuodessa. Tuuria oli, mutta ilman tuota tutkintoakaan en tässä olis.

Vierailija

Ainoa mun tietämä tradenomi on johdon sihteeri. Johtoryhmään kuuluu DI:jä ja inssejä.

Sivut