Onko tietoa, voidaanko pelkosektio evätä vaikka olisi hyvät perusteet?
Jos on kaikki mennyt pieleen edellisessä synnytyksessä, (lopuksi hätäsektiokin), niin voivatko lääkärit pakottaa siihen helvettiin uudelleen? Onko mahdollista ettei sektiota anneta?
En haluaisi sektiota (ei mitään herkkua sekään) mutta synnyttämään en voi mennä, se on ihan varma. :/
Kommentit (15)
Olen varma, että joku keino löytyy! Entä, jos muutat Helsingin seudulle pariksi kuukaudeksi ennen synnytystä ja menet erityismaksuluokan sektioon, jos et muuta keksi! Karmea tilanne, toivon todella, että saat sektion! Onhan kauheaa, että joutuu miettimään vaikka mitä epätoivoisia ratkaisuja mieluummin.
ei missään sairaalassa pakoteta perätilalasta synnyttämään alakautta.
sehän on jo tosi iso riski varsinkin jos on iso vauva.
yksityiseltä sen saa aivan varmasti. Olisin itsekin ottanut lainan sitä varten. Joten ole rauhassa, jos et sitä muuten saa, niin ainakin rahalla. Mutta pidä kiirettä jo, koskaanhan ei tiedä milloin synnytys käynnistyy.
Tämä siis sinulle " porilainen"
omasta kokemuksestani. (mut pakotettiin perätilasynnytykseen, käytännössä) Nyt et anna periksi. Kova kovaa vasten, kieltäydyt synnyttämästä alateitse, piste. tämä on sivistynyt länsimaa jossa naisia ei pakoteta mihinkään, piste. Mää tulen vaikka sun kaa sinne huutamaan jos ei muu auta!
Aivan sama mitkä ne perustelut on.
Synnytyshän voi käynnistyä ennen sektiopäivää ja joskus kaikki voi mennä niin nopeasti, että vauva vain syntyy eikä ehditä leikkaamaan.
Ensimmäinen synnytys meni niin ketuiksi kuin olla ja voi, neljännen asteen repeämät yms. yli 70 tunnin helvetti. Nyt iso lapsi perätilassa: ei sektiota! mä pelkään synntystä nyt niin kovaa että olen miettinyt hyppääväni rekan eteen tai ihan mitä hyvänsä:( silloin se henki lähtee ainakin nopeasti ja pienemmillä tuskilla.. Pelkopoli täällä on ihan turha: luvataan kyllä kirjallisesti vaikka epiduraali kuukautta ennen laskettua aikaa mutta sektiota et saa vaikka henki lähtisi!
Vierailija:
Ensimmäinen synnytys meni niin ketuiksi kuin olla ja voi, neljännen asteen repeämät yms. yli 70 tunnin helvetti. Nyt iso lapsi perätilassa: ei sektiota! mä pelkään synntystä nyt niin kovaa että olen miettinyt hyppääväni rekan eteen tai ihan mitä hyvänsä:( silloin se henki lähtee ainakin nopeasti ja pienemmillä tuskilla.. Pelkopoli täällä on ihan turha: luvataan kyllä kirjallisesti vaikka epiduraali kuukautta ennen laskettua aikaa mutta sektiota et saa vaikka henki lähtisi!
Eikö pitäisi valittaa johonkin vielä?
Ainakin pääkaupunkiseudulta pääsee Porvoota, Hyvnkäätä ja Tammisaarta myöten mihin haluaa. Kai sieltäkin joku älykkäämpi sairaala löytyy, jos ei läheltä niin sit kauempaa.
Ison lapsen perätilasynnytys on TODELLA riski.
" on olemassa ihan oikeusasiamiehen kannanotto siihen, että Suomessa voi kieltäytyä hoidosta, mutta ei valita omaa hoitoansa. Julkinen sairaala ei ole mikään tavaratalo, jossa voi valita tämän tai tuon vaihtoehdon mielensä mukaan." Lehdessä pohdittiin siis keisanrinleikkausta ja synnytyksiä yleensä.
.. en ole vielä raskaanakaan, mutta esikoisen synnytys oli painajaishelvetti!! Enkö siis koskaan voi enää tehdä lasta?
ongelma lienee siinä että mua ei satks:ssa oteta jostain syystä tosissaan. nyt, onko kellään tietoa tuosta sairaala lasaretista? yksityinen sairaala joka tekee keisarinleikkauksia? Mä otan vaikka lainaa, mun on saatava se sektio!
T: se porilainen, rv 36