Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0-o-0-o Tiistain helminauha o-0-o-0

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silly Sausage: Sinulla on LA siis siirtynyt hiukan. Sama sairaalakin näyttää olevan. :) Saapa nähdä koska todellissudessa sinne päädytään..

Vierailija
22/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 17.2. se la oli ihan alun perin, mutta alkuraskauden ultrassa se laakari muutti sen 12.2.. Mutta eilen ultrassa siirrettiin takas 17.2.. Ehkapa kiljutaan siella Kossilla sit samaan aikaan :)

Ihana seurata kestovaippakeskustelua! Mina olen niista tosi kiinnostunut, mutten tunne henkkoht ketaan joka olis niita kayttanyt - kiva siis kuulla teilta kokemuksia. Tuntuu vaan olevan niin paljon valinnanvaraa...olis helppoa jos joku laatis semmoisen ostoslistan milla paasis sit alkuun (vink vink), hih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viela kirjoittaa muutakin.

Niin joo tuosta itsemaaraamisoikeudesta. En osaa sanoa miten asia on, ei ole tullut (onneksi) vastaan. Mut voi olla tosiaan et on noin ku lehdessa vaittavat...kakspiippuinen juttu. Otetaanko noissa miten huomioon sitten ihmisen tila, siis etta arvioidaan miten se ihminen itse on kykenevainen paattamaan asioista (jos on vaikka tajunta hamartynyt tai psyyke jotenkin epatasapainossa tai jotain)? Ah, en osaa nyt selittaa mita tarkoitan, tyhma-mina. Unohtakaa koko mun hopina :)

Makkara, joka paatti nyt lahtea kauppaan ostamaan pari tyopaitaa syksyksi.

Vierailija
24/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin siis kun Ensikoiden puolella on monet kertoneet kuinka naissa " kuukausipinoissa" on monet tunteneet itsensa ulkopuolisiksi kun naissa on suurimmalla osalla jo ennestaan lapsia ja kokemusta odotuksesta. Nyt tulee iso kiitos ja kunnianosoitus helminauhalaisten kokeneille aideille: mina en ainakaan oo taalla kokenut ko. asiaa mitenkaan kiusalliseksi! Musta taalla kaikkien kommentteihin suhtaudutaan hienosti, ja musta on aivan kerrassaan ihanaa lukea teidan kokeneempien juttuja. Ja kaikki taalla tuntuu olevan asioista yhta innostuneita, ei vaan me keltanokat.

Kippis ja kulaus meidan Helmisten ihanille pro-mammoille!

Makkara

Vierailija
25/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että kun mulla tuli ihan tippa linssiin ku luin tuon HassunMakkaran viestin missä meitä pro-mammoja kiiteltiin.. Kauhiasti lämmitti mieltä.. Kaikillehan tää on uutta, jokainen raskaus ku on erilainen, vaikka se olis kymmenes. Ite yritän aina parhaani mukaan vastailla jos jostain jtn tiän. Ja vaikken välttämättä tietäskää.. =) Tietysti välillä on niitä päiviä ett ajatuxet ja jutut pyörii vaan oman ( . ) ympärillä mutt seki kuuluu tähän " taudinkuvaan" .

Voi hitzi, ny o lähettävä herkistelemästä, purskahan muuten kohta itkuun eikä jaxas jälkikasvulle alkaa selvittään mix mamma parkuu. Liikutuxentäyteistä päivää Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!!

Maaret(ti) (ei niin kovinkaan kylmähermonen.. =)) & örppis [color=red]♥[/color]

Vierailija
26/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos [b]Aama[/b]! Me alettiin esikoisen kanssa kestoilla vasta ½-vuotiaana ja siitä lähtien on Fuzzeista olleet L:t käytössä. Muutaman XL:n ostin univaipoiksi, että mahtuu enemmän imuja heavy wetterille (heh, kestovaippaslangia - suom. kus' ruiskulle ;D). Ajattelin alkuun, että vastasyntyneen kanssa voisi toimia juuri harso-villahousuviritelmä, mutta ne Fuzzit niin houkuttais (eikä vähiten ihQjen värien takia). Ehkä lähdetään sekakäytöllä liikkeelle: muutama S-koon Fuzzi ja yhdet villikset + niihin muutama harso ja kuivaliina, lisäksi sitten tarpeen mukaan kertakäyttövaippoja ja sitten perstuntuman mukaan tilailemaan lisää kestoja... Voi tosiaan olla kaksosille ne S:t isoja, vaikea tietää etukäteen. Kyllähän monet syntyy yli kolmikiloisinakin.

Tuonne MSN:n puolelle voi hyvin noita [b]tavara- ja tarvikeaiheisia listoja [/b]linkkeineen ja vinkkeineen alkaa koota :)

[b]Hoidosta ja itsemäärämisoikeudesta [/b]olen [b]Makkaran [/b]kanssa samoilla linjoilla. Ja lisäksi: onko jokaisella tavallisella tallaajalla ilman sen suurempia ymmärrykseen vaikuttavia sairauksiakaan tarpeeksi tietoa ja ymmärrystä eri hoitovaihtoehdoista. Esim. juuri epiduraali ja sen vaikutukset koko synnytyksen kulkuun (-> piuhoihin kiinni + oksitosiinitippa -> vaikutukset ponnistusvaiheeseen). Kyllähän monessa (hoitotilanteessa) potilas saa osallistua päätöksen tekoon, esim. tuttu, jolla eturauhassyöpä: " sai" itse (lääkärin kerrottua faktat) päättää hoitomuodon leikkauksen ja säde- ja hormonihoidon välillä. Siis tarkoitan, että kyllähän moni kykenee ymmärtämään ja hankkimaan tietoa jostain tietystä hoidosta, muttei kuitenkaan välttämättä tiedä paljoa muista hoitovaihtoehdoista saati sitten niiden vaikutuksista pidemmällä tähtäimellä ja kokonaisvaltaisesti. Luotan siihen, että lääkäreillä pitkien opintojen ja kokemusten perusteella on paljon paremmat edellytykset päätösten tekoon. Jos vielä sattuu olemaan empatiakykyä ja halua kuunnella potilaan toiveita, niin tulos on varmasti paras mahdollinen.

[b]Konkarit ja [/b](ei suinkaan vs.) [b]ekakertalaiset [/b]-asetelma on mun mielestä suunnaton rikkaus. Itse tunsin saavani paljon esikoisen odotuksessa ja varsinkin vauva-aikana kokeneemmilta. Toisaalta esikoisen odotus on niin ainutkertainen ja taianhohtoinen aika, että siihen mielellään osallistuu ja sitä muistelee uudestaan. Jännä on huomata myös, miten paljon samanlaisia tuntoja tuntuu olevan kaikilla, on sitten eka tai viiden raskaus meneillään. Tapahtuu jotain suurta - juuri

minulle

- ja kuitenkin samalla kaikille, ikiaikaiselle naisten - äitien - ketjulle.

Vierailija
27/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin mökillä muutama päivä ja meinas ihan tulla vierotusoireita, kun ei päässyt koneelle.. = )

Luin kaikki aikaisemmat pinot ja piti kommentoida jotain juttuja, mutta en (yllätys yllätys) taida puoliakaan muistaa, mitä piti kirjoittaa..

Kaikille ultrassa käyneille onnittelut! Ja tsempit meille vielä ultraa odottaville!! Eiköhän me vielä hetki jakseta odottaa.. mulla ultra torstaina ja voi kuinka odottavan aika on pitkä!

Nikkejä en muista, mutta muutama kolmannen odottaja oli huolissaan juuri tästä kolmannesta raskaudesta.. Onneksi en ole tässäkään asiassa ainoa. Oon miettinyt, että mikä siihen vaikuttaa, että pelkään niin kauheasti, että jotain menee pieleen tai että mahassa ei olekaan mitään ym. ym.

Aikaisemmin ei ole osannut pelätä tai miettiä tälläisiä asioita juuri ollenkaan.

Ajatuksia on vähän rauhoittanut mahassa ajoittain tuntuva mylläys, jonka oletan olevan vili vilperin liikkeitä.. ne kun ei enään ole ihan hentoisia lepatuksia vaan kunnon " muljauksia" !

Ultraan enään 2 (kokonaista) päivää!

Kyllä jännittää..

mammutti & vili rv 12+4

Vierailija
28/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehti karata..

Eli piti vielä toivottaa tervetulleeksi kaikki uudet [b]helminauhalaiset[/b]!

Ja siitä liinailusta; mulla on vauva-lehden mukana tullut kantoliina..

Kokemusta liinailusta ei ole, joten oon siinäkin asiassa ihan urpå, mutta taidan kokeilla sitä olemassa olevaa liinaa ja jos se on kätevä niin hankin niitä lisää.

Vierailija
29/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko tosissas että voisit tehdä semmoista listaa msn-puolelle?!? Hiukkasen olis tervetullut ja arvostettu juttu! Ja mulla ainakin mm. lisäis todennäköisyyttä lähteä mukaan kestovaippailuun kun kokeneemmat tekis asiasta yksinkertaisemman kertomalla millä pärjää aluksi. Olenko ehkä vähän laiska ja saamaton itse?! Taidan olla :)

Noihin epiduraali- ym- pohdintoihin vielä, vaikkei nyt suorastaan niihin liitykään... Että musta on ollut mielenkiintosta huomata miten terv.huollon suosituksissa ja käytännöissä on isojakin eroja " sivistyneidenkin" maiden välillä. Yks juttu on epiduraali: musta tuntuu että täällä sitä ei anneta läheskään niin herkästi ku Suomessa, vaan painotetaan sitä, että se voi lisätä sitä synnytyksen kestoa. Toinen on kotisynnytykset: tuntuu että täällä niihin kannustetaan enemmän ja täällä niitä on enemmän. Nää kaks juttua on nyt ihan mutu-pohjalta havaittuja, eli EI todellakaan mitään faktatietoa. Mutta esim vauvalehtien perusteella on tullut vaan tommoinen kuva... Siitä foolihaposta olen sanonut ennenkin, että se on täällä ISO ja TÄRKEÄ juttu. No mut se noista.

Blah kun päätä sattuu taas.

Makkara

Vierailija
30/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalasta olivat just soittaneet miehelle, että eilisen veritestin tuloksetkin oli okei! Siis siihen ultraan liittyen. Hienoa :)

Makkara

Vierailija
31/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hyvistä uutisista!

Täräytin MSN:n puolelle materialistista asiaa, jatkakaa muutkin :)

[b][color=pink][size=2](.) [/size][/color][/b]Meillä mies pääsi toteuttamaan vauvahankinnat omalta osaltaan ja kävi vaihtamassa auton. Esikoista odottaessa teki saman: auto oli vaihdettava jo ennen kuin edes alettiin miettiä vaunu- tms. hankintoja :D

Hassua: suihkussa tuli taas maitoa. Taitaa johtua päivän kantoliinahömppäyksestä :) Tulee ihan maidonnousu-tunne, kun ajattelenkin pientä vaavinkaista liinassa tuhisemassa. EllaRoon Mei Hipistä syntyi kaupat, vaikuttaa melko eksoottiselta.

Mä oon alkanut tulla toisiin aatoksiin sen kotidopplerin suhteen. Taitaa jäädä tilaamatta. Jospa senkin rahan pistäisi johonkin vielä hyödyllisempään, esim. kantoliinoihin ;)

Vierailija
32/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset [b] RvaPomelolle [/b] edelleen noista liinailusivuista! Kattelinkin niitä jo eilen ja muutama kaveri on kehunut tuota Hug a Bubia vai miten se kirjoitetaan. Läysin

ihan

mun värisen liinan ja se sitten täytyy varmaan ostaa.. siis toi huggis mokka-hassel on

pakko

saada!!! Iiks, aika hintava on kyllä... Saako Pomelolle lähettää laskun, sun syytä vähän niinkuin...???

Tarvikelistasta ym. hankintavinkeistä.. Niitä on tosiaan hyvä olla esillä, sieltä varmasti ainakin ensikot saavat vinkkiä mitä kaikkea tosiaan voi tarvita. Sanon siksi että

VOI

, sillä itse sen sitten näkee käytännössä onko jokin asia tarpeellinen itselle vai ei. Esim. muutama kaverini on hankkineet rintapumpun ihan turhan takia, minä taas tarvitsin sitä pari ekaa kk melkein joka päivä.

Ja siihen piti vielä sanoa että hienoa että kaikilla on " hyvä olla" eikä ensikot tunne oloaan mitenkään vieraaksi tässä meidän ihanassa porukassa. Kuten joku sanoikin, kaikki raskaudet on erilaisia kysyttävää tulee varmasti jokaiselle. Mulla oli odotus- ja vauva-aikana 24h suora linja ystävälleni, jolla on 3 lasta. Sain varmaan miljoona vinkkiä häneltä.

Ja hei, vaikka mullakin on yksi lapsi, olen periaatteessa ainakin yhdessä asiassa yhtä keltanokka kuin ensikotkin; sain vauvan nimittäin sektiolla joten synnytyksestä/synnyttämisestä en tiedä

mitään!!!

Kääks.

Vierailija
33/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pikaisesti ennen nukkumaanmenoa mm. kiittämään Jolandaa neuvoista. (kyselin pakaran vihlomiseen vinkkejä). vielä ei ole helpottanut, ja nyt rupean kokeilemaan lämpöpussia kylmän sijaan. Lenkilläkin kävin (!) ja hyvin meni, mutta ylösnousut sängystä, tuolilta on hankalia. pakarat on ärtyneet heti loman loputtua - teen istumatyötä... =työ ei sovi mulle, saako jäädä jo uudelle lomalle ?? :D

Hyvää yötä kaikille helmille ja onnea kaikille jo asukkinsa ultrassa tavanneille!

Viherrys 11+4

Vierailija
34/34 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lupaa maksaa liinalaskuja. Omissakin riittää selvittelemistä miehelle ;D Tosin mies on kyllä ymmärtäväinen asian suhteen, voisihan ihmisellä kamalampiakin paheita olla... Sitä paitsi: naisihminen löytää liinalle (kuten kaikelle muullekin

tarpeelliselle

)

aina

[u]järki[/u]perustelut, kun hetken miettii - ja jälleenmyynitarvokin on hyvä ;)

Nyt miehen kainaloon ja kone kiinni tältä päivältä :)