Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako skitsofrenikko itse olevansa sairas vai tuntuuko kuin olisi normaali?

Vierailija
22.02.2021 |

Tietääkö kukaan? Ja jos on tajunnut, niin mistä on sen tajunnut?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsodrenia on thteiskunnan kehittämä termi laajalle kirjolle "oireita", jos yksilö ei sopeudu myymään aikaansa orjuuttamallamitseään yhteiskunnan rattaissa. Herää jo.

Kai otat rokotteesi kiltisti ja maski tiukasti päässä? 😂😂😂

Kyllä minulla on skitsofrenia, ja olen myös pitänyt maskia.

Ei minua rokotekkaan pelota!

Sanoinko ihan suomeksi?

Vierailija
22/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Pelkäätkö olevasi skitsofreenikko? Hakeudu lääkärin pakeille!

Vierailija
24/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia on keksitty sairaus. Dissosiaativinen identiteettihäiriö sekoitetaan tosi usein siihen koska dissosiaativinen identiteettihäiriö on hankalasti tunnistettavissa ja moni sitä sairastava saa skitfronia diagnoosin ja syövät turhaan psykoosilääkkeitä joka on haitallista. Vai miten selitätte sen että jouduin 11 vuotiaana pakkohoitoon ja sain todella isot annokset psykoosilääkkeitä 17 vuotiaaksi asti kunnes löydettiin oikeaa diagnoosi eli dissosiaativinen identiteettihäiriö ja 9 eri persoonaa. Lopetin lääkkeet salaa koska mua ei kuunneltu että en sairasta skitsofreniaa mutta kas, 4 vuoteen ei mitään sairaalajaksoja joita pitäisi tulla jos oikeasti olisin ollut skitsoo ja lopettanut lääkkeet. Olin vaan "sairauden tunnoton" kunnes löydettiin oikea diagnoosi ja lääkäri kielsi psykoosilääkkeet.

Kai sä ymmärrät, että vaikka sinun diagnoosisi meni pielee, ei se tarkoita että kaikkien meni ja siten kukaan ei oikeasti ole skitsofreeninen? Itse tunnen yhden, ja hän on omastaankin mielestään skitsofreenikko ja saa apua lääkityksestään.

Mietinpä vaan miksi mun asiallinen kommentti dissosiaativinen identiteettihäiriöstä ja oikeasta diagnoosista poistettiin tästä ketjusta.....

Vierailija
25/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsofrenia on keksitty sairaus. Dissosiaativinen identiteettihäiriö sekoitetaan tosi usein siihen koska dissosiaativinen identiteettihäiriö on hankalasti tunnistettavissa ja moni sitä sairastava saa skitfronia diagnoosin ja syövät turhaan psykoosilääkkeitä joka on haitallista. Vai miten selitätte sen että jouduin 11 vuotiaana pakkohoitoon ja sain todella isot annokset psykoosilääkkeitä 17 vuotiaaksi asti kunnes löydettiin oikeaa diagnoosi eli dissosiaativinen identiteettihäiriö ja 9 eri persoonaa. Lopetin lääkkeet salaa koska mua ei kuunneltu että en sairasta skitsofreniaa mutta kas, 4 vuoteen ei mitään sairaalajaksoja joita pitäisi tulla jos oikeasti olisin ollut skitsoo ja lopettanut lääkkeet. Olin vaan "sairauden tunnoton" kunnes löydettiin oikea diagnoosi ja lääkäri kielsi psykoosilääkkeet.

Kai sä ymmärrät, että vaikka sinun diagnoosisi meni pielee, ei se tarkoita että kaikkien meni ja siten kukaan ei oikeasti ole skitsofreeninen? Itse tunnen yhden, ja hän on omastaankin mielestään skitsofreenikko ja saa apua lääkityksestään.

Mietinpä vaan miksi mun asiallinen kommentti dissosiaativinen identiteettihäiriöstä ja oikeasta diagnoosista poistettiin tästä ketjusta.....

Helpompi pitää "potilaat" aisoissa psykoosilääkkeissä. Dissosiaativinen identiteettihäiriössä on antipsykooteista haittaa, saa eri persoonat aivan sekaisin. Huomasin saman, viestissä ei ollut mitään asiatonta mutta sieltä vaan lähti poistoon.

Vierailija
26/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielen sairaudet on hyvin raskaita, että kovin normaalilta tuskin tuntuu tiedostipa sairautensa tai ei. 

Vierailija
27/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skitsodrenia on thteiskunnan kehittämä termi laajalle kirjolle "oireita", jos yksilö ei sopeudu myymään aikaansa orjuuttamallamitseään yhteiskunnan rattaissa. Herää jo.

Työ ei ole orjuutta, vaan osa yhteiskunnallista elämää

Työttömiä leimaa kieroutunut persoonallisuus joka ei halua osallisuutta yhteiskuntaan, eikä sosiaalisuutta vaan vinoutunutta vuorovaikutusta jossa työtön arvostelee muita kulissien takaa ja saa kaiken ilmaiseksi yhteiskunnalta

Vierailija
28/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin lähti oma asiallinen viestini. Suponnagentit ja thl poistaa lääkevastaiseetmviestit...

Vierailija
29/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpompi pitää "potilaat" aisoissa psykoosilääkkeissä. Dissosiaativinen identiteettihäiriössä on antipsykooteista haittaa, saa eri persoonat aivan sekaisin. Huomasin saman, viestissä ei ollut mitään asiatonta mutta sieltä vaan lähti poistoon.

Take a look in the pool and what do you see

In the dark depths there faces beckoning me

Can't you see them it's plain for all to see

They were there oh I know you don't believe me

Oh, I've never felt so strange

But, I'm not going insane

I've no doubt that you think I'm off of my head

You don't say but it's in your eyes instead

Hours I spend out just gazing into that pool

Something draws me there I don't know what to do

Oh, they drain my strength away

Oh, they're asking me to stay

Nightmares, spirits calling me

Nightmares, they won't leave me be

All my life's blood is slowly draining away

And I feel that I'm weaker every day

Somehow I know I haven't long to go
Joining them at the bottom of the pool

Vierailija
30/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä aivan lapsuudesta saakka sairastui skitsofreniaan. Ei ole väkivaltainen mutta ihan täysin erilainen todellisuus. Lääkitsee alkoholilla joka päivä. Luulee että kaikki juo koko ajan, ihan kaikki, koko ajan. Lääkärinkin uskoo juovan salaa ja yrittävän jotenkin masentaakseen estää häntä juomasta.

Veljensäkin juo salaa kuulemma vaikka on raitis mies.

Joka ilta hän soitti minulle ja jos join sauna kaljaa niin hän nauroi hihkuen että taas juon ja jatkan aamuun asti sammuen.

Todellakin aivan erilainen maailma voi olla, kaikkia ajatuksia ja kuvitelmia ja ne tuntuvat kai täysin toisilta eikä miltään sairaudelta.

Kummallinen on ihmismieli

Kaikki skitsofreenikot ei ole tuollaisia

Alkoholilla kyllä moni hoitaa sairauttaan nykyään kun ovat nykyään kotihoidossa. Oma veljeni on juuri kuvatun kaltainen. Kuolee viinaan, on nyt nelikymppinen

Vierailija
31/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ ei ole orjuutta, vaan osa yhteiskunnallista elämää

Työttömiä leimaa kieroutunut persoonallisuus joka ei halua osallisuutta yhteiskuntaan, eikä sosiaalisuutta vaan vinoutunutta vuorovaikutusta jossa työtön arvostelee muita kulissien takaa ja saa kaiken ilmaiseksi yhteiskunnalta

Tuohonkin voidaan vaikuttaa erilaisilla "menetelmillä"....

Vierailija
32/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän olla rauhassa, elävät omaa elämää niin hyvin kun pystyvät. Toiset paremmassa kunnossa kuin toiset. Näin se menee. Ei kaikki ole huonokuntoisia.

Vierailija
33/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä yrität nyt tehdä hullua?

Vierailija
34/66 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toisella vanhemmallani on ollut skitsofrenia. Se diagnosoitiin aina myöhäisellä iällä ja silloin tuli todellinen romahdus erilaisten rasitteiden sumeurauksena, toki oli alttiutta, iski psykoosi ja pahat vainoharhat. Aiemmin ei läheiset usko, että olisi elänyt sellaisessa todellisuudessa eikä ollut siis viitteitä siitä, että olisi aiemmin uskonut samoihin salaliittoihin yms. Juuri ennen vainoharhojen puhkeamista oli ollut syvä masennusjakso vaikkei aiemmin ollut näkyviä masennusoireita ollut. Laitettiin suljetulle, mutta siellä alkoi esittää hiljalleen sairaudentuntoista ja lupasi syödä lääkkeitä, pääsi pois. Kokeilikin lääkityksiä, mutta sitten lopetti, hyödyttömiä. Mitä arvioisin, että 10-15 vuotta oli pahimmat vainoharhat, sitten ne vähitellen siitä noin 10-15 vuoden sisään alkoi olla suhteutetumpia todelliseen todellisuuteen ja sitten, viimeinkin loppui. Työkykyisenä ja rakastavana vanhempana pystyi osallistumaan suurimmaksi osaksi aikaa ja oli myös monia asioita, jotka eivät jotenkin sekoittuneet vainoharhoihin ollenkaan vaan tavallaan samalla isolta osin pystyi olemaan tässä maailmassa. Kuviteltu julma salaliitto vaan vainosi häntä omassa todellisuudessan. Ei kyllä vieläkään myöntäisi koskaan olleensa hullu, mutta en menisi sitä tivaamaankaan. Hyvä kun on karisseet ne kuvitelmat päästään ja on terve kuin muutkin. En nyt ehdi kuvata tarkemmin eikä ole tarkoitus tulla tunnistetuksi, mutta selvästi ei kärsi enää samoista luuloista, kasvoi niistä pois eikä onneksi olleet alkuunkaan pahimmasta päästä vaikka oli ne aika hurjia juttuja kyllä

Vierailija
35/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuttu luulee että jääkaapissa on valo silloinkin kun ovi on kiinni

Vierailija
36/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ongelma mielisairauden suhteen on se että sairauden tunto puuttuu.

älä yleistä.

Vierailija
37/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tajuaa, jotkut ei. Vakan harhaepisodin aikana ei varmasti kovin moni ymmärrä, että harhat eivät ole oikeita.

Vierailija
38/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv1 klo 20

Vierailija
39/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden työssä käyvän psykiatrin, joka on skitsofreenikko.

Jos onkin teknikko.

Vierailija
40/66 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on niin voimakkaat lääkkeet, että kuka muukin tahansa näkisi harhoja ja elelisi sivupersoonissa niiden mömmöjen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan