Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****" Marrasmurut tiistaina" *****

08.08.2006 |

Aloitanpa tämän päivän pinon, koska en sellaista löytänyt

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen aamukahvi koneen ääressä - poikkeuksellisesti kotona.

Tyttären tarha alkaa tosiaan vasta torstaina ja koska ulkopuolista hoitajaa ei löydy vuorottelemme puolison kanssa tämän alkuviikon. Eilen olin minä töissä, tänään puoliso ja huomenna taas minä. Itse heräsin vasta seitsemältä vasta kun puoliso oli tekemässä lähtöä töihin ja tytär vetää sikeitä edelleen. Luksusta, että saa nautiskelle kahvista rauhassa ja lukea vauva-palstan aamukuulumisia. Huomenna tähän aikaan olen taas töissä tai ainakin kovaa kyytiä menossa.

Tämä päivä näyttää ainkin nyt aamusta paremmalta kun eilinen. Eilinen kun oli tahmea ja tylsä kun mikä. Kotona on onneksi viilentävä ilmastointi, joten nukkuminen onnistui ja tässä keittiössä on mukavan viileä. Eilinen turvotuskin on laskenut. Se varmaan ilmaantuu päivän mittaan uudelleen, koska ovat luvanneet kuumaa päivää ja on kuitenkin tarkoitus mennä ulos. Idiootti minäkin olen, kun jätin uikkarit mökile - tänään olisi täydellinen päivä viettää rannalla. No, josko tuolta kaapin pohjalta löytyisi edes bikinin yläosa niin asiaa voisi harkita. Täällä kaupungissa voi olla jo tukalan kuumakin. Saapa nähdä. Ainakin suutarissa pitää mennä käymään ja viedä polkupyörä huoltoon. Ajattelin, etten aja sillä nyt enää tänä kesänä. Taitaapa olla fiksumpaa siirtää se huolto muuten ensi kesälle, ettei se ruostu tuolla kellarissa huollettuna mutta käyttämättömänä loppukesää ja talvea. Ensi kesänäkin voi pyöräilyt jäädä vielä vähälle, koska tämä nykyinen maha-asukas on vasta reilu puolivuotias, joten istuminen turvaistuimessa voi olla vähän kiikkerää.

Nyt aamulla olisi tarkotus myös vähän siivoilla. Huone kerrallaan. Eilen illalla siivosin tyttären houneen, tänään taitaa ola vuorossa meidän makkari. Pölyä alkaa olla niin paljon, etei astmaoireet ole enää kaukana. Jos vaihtaisi lakanat ja pesisi vaikka päiväpeitonkin (joka tosin aika harvoin löytyy oikealta paikaltaan, vaan pölyyntyy laatikoston päällä). Ja jos aikaa jää, vois vaikka yrittää siivota vaatehuoneenkin. Se onkin varmaan melkoinen operaario, koska pari vuotta sitten muuton yhteydessä sinne suurinpiirtein tungettiin tavarat ja ovi laitettiin perässä kiinni.

Puoliso on huomenna luvannut korjata saunanlauteet - asia joka sekin on roikkunut jonkin aikaa. Ihna hyvähän tällainen parin päivän " hoitovapaa" on - tulee tehtyä kotitöitä, jotka ovat pitkään odottaneet tekijää.

Mahassa kaikki hyvin - odotellaan kun kaveri herää.

Aurinkoista päivää!

Viljonkka74, 26 tasan

Vierailija
2/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri jogurtin söin ja nyt nautin aamukahvin muutamalla keksillä terästettynä.. Tytöt vein hoitoon ja mies on töissä, joten tänään on taas tällainen kevyt päivä... Kuopus ei oikein olisi halunnut mennä hoitoon, aristaa varmaan, kun joka päivä tulee uusia naamoja - viime viikon ekat hoitopäivät oli menny niin hyvin. Eilen oli sit tullu vähän ikävä ruokailun ja päikkäreiden aikaan, mut onneksi siel on yksi aivan ihana hoitaja, joka kyl saa tilanteen hoidettua.... Suuri kynnys neitillä taitaa olla siinä, et isosisko ei ole koko ajan vieressä tai tuntumassa ;)

Masukki myllää säännöllisen epäsäännöllisesti (osaa lukea ajatukset, kun juuri sain monoa), eli yöllä jos olen valveilla, mutta en kuitenkaan nouse sängystä, niin jo taas alkaa... Taitaa tulla herkkäuninen, niin kuin äitinsä......

Ajattelin, jos vaikka yrittäis käydä katsomassa yhtä hyllykköä, että saisi eteisestä yhden syvennyksen hyödynnettyä kirjahyllyksi - kevään muuton jälkeen alkaa muotoutua, mihin minkäkin tavaran haluaa asettaa.... Vierashuonettakin olen jo vähän tyhjennellyt, tai siis laittanut tavaroita järkevämpiin paikkoihin, kun siitä tulee toinen lastenhuone sitten masukille. Tällä hetkellä siellä on miun ompelupöytä, kun tulee aina jotain mieleen mitä voisi tehdä - toissa päivänä sain päähäni ommella seinälle laitettavan kaukosäädin telineen -- johtuisikohan siitä, että ahdistaa se säätimien etsiminen sohvien välistä ym. ;))

Mut nyt muillekin vuoroa, jos vaikka lepäis vähän....

--Mirpa + masukki 24+5--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viljonkka, saanko osan tämän päivän energiastasi? Mielessä pyörii myös lista tekemättömistä töistä, mutta mistään kehon sopukasta ei löydy virtaa tekemään yhtään mitään. Vatsa on kipuilun takia ihan turra ja edelleen kipeä, väsymys hyvin nukutun yönkin jälkeen on ihan kaamea... ihan kun ois krapula ja vatsatauti ois käyny kylässä ja sen ansiosta olo on tosi hutera. Toivottavasti olo kohentuu, eikä loppuraskaus oo tällasta kitkuttamista... tulee muuten piiiiitkä loppuodotus.

Vatsassa ei myöskään olla vielä heräilty, täytynee mennä hieman sohvalle kuulostelemaan ja keräilemään muutenkin voimia. Kai sitä täytyy ruokakaupassa käydä... appiukkokin tulee tänään kylään...

Sarafan rv 25+5

Vierailija
4/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana että löysin teidät! Olen siis juuri aloittanut tämän aktiivisen seurustelun tietokoneen kanssa...=)

On vaan niin rentouttavaa lukea että olette muutkin kovin vetämättömiä jo tässä vaiheessa raskautta (vaikka en vaivoistanne toki iloinen ole..=( Itse olen vain kärsinyt juuri tuosta samasta ja ollut koko kesän hirveän rikkonaisesti töissä kakennäköisten sairaslomien takia. Huomenna on taas töihin yritettävä mennä.

Mutta vielä tämä päivä " lepäilyä" 3-vuotiaan esikkoni kanssa. Nyt vielä rauhallinen aamuhetki äidillä kahvin ja tietokoneen kera ja lapsella Muumituokio. Päiväkoti alkaa vasta ensi viikolla.

Hyvää vointia teille tälle päivälle!

Vierailija
5/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohdin tietysti allekirjoittaa viestini =)

Eli kyseessä Remu ja vkoja tänään 24+1

Vierailija
6/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten paukahti päälle! Eilen alkoi sormissa tuntua ja tänä aamuna juuri ja juuri sain sormukset vielä sormeen... Mutta toinen juttu on toki se, että lähteekö ne illalla irti. Samoin jaloissa tuntuu ikävää kihelmöintiä ja sandaalit puristaa.

Eilen oli hyvä päivä selän kanssa, mutta nyt tuntuu jo alle tunnin istumisen jälkeen, että selkäkipu on palaamassa. Enää 2 viikkoa seuraavaan neuvolaan... Se on minun etappini, eli siis olen päättänyt koittaa sinnitellä selän kanssa sinne asti. Silloin olisi rv 30+3.

Onko ketään muuta, joka ei ole vielä ajatellutkaan mitään vauvajuttuja? Siis että mitä pitäisi tehdä ja minne sänky laitetaan ja minne vaatteet jne. ? Jotenkin tätä toista odottaessa en jaksa miettiä ko. asioita ollenkaan... Vähän elän siihen tyyliin, että kai kaikki järjestyy " itsestään" . Ehkä mammalomalla sitten jaksaa paneutua noihinkin juttuihin! Pesänrakennusviettiä on sitten muuten kyllä, viimeisen päälle olen sisustanut kodin muuton (6kk sitten) jälkeen ja nyt kaikki alkaa olla kuten olen halunnutkin. Lähinnä tuntuukin siltä, että vauvansänky ei sovi makkarin sisustukseen ollenkaan ;) No, pakko joustaa tämän kerran ;)

Mutta eipäs tässä muuta. Vauva on (totta kai) rauhallinen, kuten aina.

Marrastoive rv 28+2

Vierailija
7/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Remu tänne marraspalstalle :)

Marrastoive - täällä myös eräs joka ei ole kovinkaan ajatellut vauvajuttuja. Ehkä innostus vähän kasvaa, kun saa äitiyspakkauksen ja pääsee hypistelemään vaatteita. Jotenkaan ei vain nyt jaksa touhottaa samalla tavalla kuin neidin kanssa.

Työt maistuvat tervalle - ei huvita eikä jaksa. Tietenkin niitä ongelmia ja pattitilanteita tuntuu tulevan ihan liiankin kanssa ja " virtaongelma" rassaa kun ei jaksaisi... Hormoonit tuntuvat heittelevän melko paljon, välillä tulee ilman syytä tosi mollin puolella oleva fiilis. No, kyllä tämä tästä.

Meillä kanssa on neidin tarhaan meno ollut vaikeaa, siirtyminen isojen ryhmään ja uudet hoitotädit eivtä tunnu kauheasti innostavan aamuisin. Onneksi aamunitku kestää vain hetken ja sitten on kuulemma tassa leikeissä mukana. Hemmetti vain kun itseäkin alkaa tarhassa itkettämään kun toinen on niin surkeana ja roikkuu jalassa.

Tässäpä tätä - vähän bluesin puolella tänään. Pitääkin hakea tänään kaupasta isoo hasselpähkinäsuklaa levy (piupaut neuvolan tädille ja painolle). Se jos mikä piristää :)

Masuapina 26+2

Vierailija
8/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaan kirjoittelen. Olen ollut mökkeilemässä ja harvakseltaan päässyt tietokoneelle.

Tuota hellettä tuntuu nyt piisaavaan. Mulla ainakin käy voimille jos paljon ulkona puuhailee. Onkin mukavaa kun tässä tietokoneen kohdalla on kattotuuletin. Meillä päin oli jo aamu yhdeksältä varjossa 20, kuuma päivä tulossa...

Tänään vietetään kuopuksen 2v synttäreitä. Sain täytekakun heti aamusta täytettyä ja paikat " edustuskuntoon" . Nyt vain odotellaan iltapäivää, että sukulaiset tulevat.

Marrastoive; et ole ainoa. En minäkään sen kummemmin ole miettinyt vauvan tavaroita. Tämä jo kolmas lapsi niin kaipa se alkuinnostus on jo mennyt ohi... Pinnasänky paloina varastossa ja kaikki vauvavaatteet jossain kaapin perukoilla. Pitää sitten syksymmällä laittaa paikat kuntoon. Ja kaikkea löytyy niin ei tarvitse mitään hankkia paitsi ehkä itkuhälytin kun vanha rikki ellei saada korjattua.

Omassa navassa ei erikoista. Närästys on alkanut vaivaamaan ja edelleen jos syö liikaa tulee ällö olo. Hb ei ole noussut raudan syönnistä huolimatta. Samoissa lukemissa on pysynyt (116). Ens viikolla onkin lääkärineuvola. Kova on vauveli melskaamaan masussa. Yksi yö oikein heräsi, että kuka hemmetti mua mahaan noin lujaa tökkii, mutta vauvelihan se ilmoitti olemassaolostaan...

Aurinkoista torstaita!!!

Vilma 26+3

Vierailija
9/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja minä taidan olla se tämän porukan draamakuningatar keskosina syntyneiden lasteni ja kohdunkaulan heikkouden kanssa ;-)))

(huomaatteko itseironian- alan nousta alaviresstä vihdoin?)

Tämän aamun olen pähkäillyt sterilisaatioasioita. parin viikon päästä on mulla neuvolalääkäri josta saan lähetteen sterilisaatioon ja ensi viikolla pyydän merkkaamaan taysin papereihin että jos sektion joutuvat tekemään niin katkasisivat putket samalla. iso päätös jota on pyöritelty jo yli 2 vuotta. (juu, tämä raskaus ei ollut suunniteltu...)

mun maha tuntuu jotenkin pieneltä. ainakin verrattuna edellisiin raskauksiin. painoakin on tullut vain 6kg. mieskin on siitä hieman huolissaan kun on mulle aika epätyypillistä (edellisissä tuli miltei 20kg vaikka keskosina tulivat)..

vauva on edelleen kamalan meneväinen juuri yöaikaan. mies on joutanut osallistumaan tähän raskauteen paljon vähemmän kuin aikaisempiin mutta eilen illalla oli pitkä sessio kun jutteli vauvalle ja houkutteli murua potkinmaan mua virtsarakkoon. oli tosi romanttista ja hellyyttävää.

supistukset ovat lisääntyneet jatkuvasti. ja kipeitä ovat. reilun viikon päästä olis äitipolim ja alkaa mietityttää tosiaan onko aukeamista tapahtunut lisää.

Onko teillä muuten paikat yhtään auki? varsinkin uudelleensynnyttäjät? mullahan se ulkosuu on hieman auki ja edellisessä raskaudessa aukes tosi nopeesti kun alkoi aueta. joten hieman pelottaa.

makaillen.

mom rv26+4

Vierailija
10/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks sai viime yön nukuttua, lapsetkin nukkui heräämättä aamu kymmeneen, poika oli kerran vähän oksentanut ämpäriin, ihan ihme tauti, edellis yönä aamuyöstä oksenti ja vähä aamulla ja koko päivän oli pirtee ja kaikki mitä söi pysyi siällä ja nyt sit jossain välissä yöllä oli vähän oksentanut, nyt taas on ihan ok. Toivottavasti jäis tähän eikä tarttuis tohon pikkuiseen.

Vauvan tuloon valmistautumisesta..mä itekseni välillä mietin kaikkee et mitä ostaa, mut ostanut en ole mitään, muuton aikana katoin vähä läpi noita vaatteita ja valkkasin pienimmät ja poikamaiset sivuun ja survoin hyllyihin. Ajattelin et heti ku valtaa vauvan vaatteille ees pari hyllyä kaapista niin ei tuu täytettyä sitä kaikella muulla roinalla :) pinnasänky on jo meiän makkarissa, meillä on noita kaks, tuotiin toinen jo rempan alkuaikoina tänne kun neiti nukkui siinä ja turhaa sitä tuosta mihkää roudaa kun ei nyt kovin kauaa mee ku pitäs hakee takas, kivasti roinaa ja rompetta siihen on kerääntynyt...no eipä pyöri jaloissa.

Meillä on kodinhoitohuone vielä ihan vaiheessa, niin ei ole sinne kaappeihin saanut laitettua tavaroita niin on vähän rempallaan sit kaikki muuki. Sielä olis aika inhottava työvaihe nyt menossa, et saas nähä koska mies intoutuu sen ahkeroimaan valmiiksi. Harmittaa kun ei pysty siinä auttamaan.

Mites teillä muilla, onko sukulaiset innoissaan tulevasta vauvasta? Meillä ei, ainakaan miehen puolelta, eräätkään eivät edes onnitelleet ja hädintuskin vieläkään puhuvat vauvan tulosta mitään :( Anopilla ongelmana ettei kai me ny vaan uusia tuplia osteta...niitä kun saa käytettynä ihan hyviä ja lainaa vaikka naapurista....just joo...

Toi neiti kun syntyi niin mikään ei maksanut mitään, uutena vaan... yks murehtii et tyttö jää nyt ihan paitsi kaikesta huomiosta kun vauva tulee. Poika on jo niin iso ettei niin äidin helmoissa enää pyöri, toki joskus tulee syliin, mut harvoin ja jos ite pyytää et tuu ny niin ei tuu.

Tulihan taas tekstiä, jos menis vähä pölyjä pyyhkiin, sopivan kevyttä puuhaa.

Tuuli rv 27

Vierailija
11/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uudelleensynnyttäjä on tiukasti kiinni, sekä ulko- että sisäsuu... Ja paikat muutenkin kiinteät. Kohdunkaula ihan pikkiriikkisen lähtötilanteesta lyhentynyt, mutta siis ihan milleistä puhutaan. Tästä olin itse aika yllättynyt (että ei tosiaan yhtään mitään ole tapahtunut, tokikaan en sitä toivonut tietenkään!!), sillä mulla on supistellut jo kesäkuusta tosi tiuhaan ja napakasti.

Vierailija
12/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuli: ei meillä suvusta kukaan hössää tästä vauvasta. miehen puolella on 8 alle kouluikästä, joten aika arkea kaikille..

mun äiti taitaa olla ainut joka joka neuloo vauvalle..

Vierailija
13/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on ihanan pilvistä ja lämmintäkään ei ole kuin jotain +20 astetta - jee :)

Tässä töissä istustkelen ja katselen ja pakosta kuuntelen kun puliukot tappelevat ydinkeskustan paraatipaikoilla kaiken kansan riesana. On se kumma ettei noita saa siirrettyä minnekään muualle örisemään, toivottavasti eivät parkkeeranneet koko päiväksi liikkeen eteen.

Vein aamulla roskia, työkaveri oli siivoillut eilisen päivän. Pahvijätelaatikko oli ihan tyhjillään ja kippasin yhden laatikollisen suoraan lootan pohjalle, laatikko näytti päällisin puolin siltä ettei ollut muuta kuin pahvia mutta yllätys yllätys, siellä pohjalla olikin kaikkea muuta. Siinä sitten yritin hyppiä ja kuikkia laatikon pohjalle mahan kanssa mutta en tietenkään yltänyt ottamaan muuta roinaa pois sieltä eikä muitakaan ollut lähettyvillä. No - heittelin pahvit siihen päälle ja häivyin vähin äänin roskalaatikolta. Kaikesta eniten itseäni ottaa kaaliin tämä loppuraskauden kömpelyys - kun ei yllä minnekään eikä loppuajasta ylety tavaroihin jos jotain putoaa lattialle tms...Kaikki se on vielä edessäpäin odottamassa. Saa nähdä miten sitä marraskuussa saa talvisaappaat jalkaansa...

Masuasukkini on aika vilkas - potkii ja simputtaa pitkin päivää ja yöllä ilmeisesti nukkuu koska minäkin saan nukkua.

Mutta taas töihin...

MrsCruiser

Vierailija
14/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tähän sukulaisinnostukseen kommentoin, ja sitten lupaan olla hiljaa ;)

Eli meillä tuleva vauva on äidilleni 7. lapsenlapsi, mutta kyllä äiti jaksaa olla innostunut. Samoin siskoni jaksavat kuunnella raskaushöpinöitäni ja kertoa, miten heillä se ja se juttu on mennyt. Ja sen vuoto-jupakan aikaan (onko siitä jo muka 3 kuukautta?) olivat kaikki huolissaan ja lohduttivat ja rohkaisivat. Anoppi sitten taas... No, jos eilistä pinoa lukee niin sieltä löytyy vastaus tähän kysymykseen. Lyhennetty versio voisi olla tämä: anoppia ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta se kuvaakin hänen kokonaisvaltaista suhtautumistaan ylipäätään kaikkeen. Miehen sisko tulee hyvin äitiinsä.

Että näin meillä.

Vierailija
15/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tosiaan rustasin hurjat teksti, jotka sain kadotettua. Laitan nyt jotain mistä eilen oli puhetta....

Momentti: Meille tulee kans kolmas, mutta ikäerot on sillai isot, että ei kolmea ihan pientä ole hoidettavana. Kuitenkin jotkut asiat mietityttää. Esikoinenhan aloittaa koulun, joten arki on aloitettava tietyllä rytmillä. Aamurutiinit onkin ne, jotka eniten jännittää. Että sais lapset reippaasti syömään, pukemaan ja pesuille. Itsensä pitää varmaan laittaa kuntoon jo ennen lapsia. Keskimmäinen, tyttö 4v, kun ei syö, jos en vieressä vahdi. Se onkin se toinen suuri asia, joka jännittää. Meinaa välillä hermo mennä, kun neiti ei syö mitään. Tyttö aloittaa kerhon ja aamupäivän välipala hieman sekoittaa ruokarytmiä, kun muutenkin nyt pitäis jättää kaikki ylimääräinen pois, että oikea ruoka maistuis. Kerho on onneksi ihan lähellä, että tarvittaessa vauva haalarissa kainaloon ja isosiskoa kerhoon viemään. Pääsee takasi aamupuuhiin nopeasti.

Paikat on mullakin hieman pehmenneet ja ulkosuu sormelle auki jo 16 viikolta, kun oli sitä vuotoa. Erityisemmin ei supistele. Nyt oon kuitenkin miettinyt tuota koululaisen saattelemista joka päivä a 1,3 kmx4, että miten jaksan. No lääkäriystävä lupasi katsoa tänään mun tilanteen. Samalla päästään koko perhe ultraan! Näkevät lapsetkin pikkuveljen ruudulta. Ja mies on nähnyt pikkuisen viikolla 9, että on siitä jo " hieman" muuttunut. Neuvolalääkäri kun mulla on vasta 6.9. kun työt alkais 7.9. Tulee tämä vähän ylimääräisenä sitten.

Synnytysvalmennuksesta oli jo aiemmin puhetta. Minä aion osallistua, taas. Tietoa ja kokemustakin on jo, mutta pidän sitä itselleni henkisenä valmennuksena. Miestä en pakota tällä kertaa mukaan, enkä itsekään välttämättä osallistu joka luennolle. Vinkkinä muuten, meillä esikoisen valmennusporukka kokoontui pari vuotta kuukausittain ja hyviä ystäviä on jäänyt siitä porukasta paljon.

Helteestä vielä... Meillä siis lapset syntyneet 99 ja 02 heinäkuussa molemmat. Nämä kesät oli myös helteisiä. Joten sori vaan, jos tämä on mun karmaa, niin helteet jatkuu siihen asti, kuin synnytän...

Sukulaisista. Mua jännitti hieman aluksi muitten kommentit, että vieläkö kolmas... Meillä edellinen nyt 4v, eikä miehen puolelta muilla ole näin pieniä, niin ne kyllä ihan odottaakin. Omalta puolelta äiti ja isä odottaa kans kovasti.Siskollani alkaa jo kuulemma vauvakuume vaivata, hänen esikoinen tulee marraskuulla 3v. Veljeni perheeseen syntyi juuri myös kolmas, mutta ne on toisella paikkakunnalla. Äiti on kova tekemään etukäteen hankintoja vauvalle. Veljeni perhe sai laatikon, jossa oli uusia vaatteita, pyyhe, jotain tarvikkeita ja ihanat uudet villanutut töppösineen kaikkineen. Tiedän saavani samanlaisen paketin. Äiti on jo pyytänyt minua valitsemaan nutun värin... Anoppikin virkkaa vaunuihin peittoa. Niin ja itse olen pikkuhiljaa hommannut vauvalle uusia vaatteita. Edellinen kun on tyttö ja hänellä oli kovin vaaleanpunainen vaatevarasto. Vaunut polttelee vielä kaupan varastossa, varattuna toki jo. Pinnasänky on viety maalattavaksi. Hoitopöydän paikkaa on jo raivattu jne. Mulle iski tämä vauvakuume aika vahvana, vaikka oltiin jo ajateltu, että nuo kaksi riittää. Nyt alkuhankaluuksien jälkeen olen halunnut jo hieman antaa itselleni luvan nauttiakin tunteesta ja tavaroitten haalimisesta. Suuri osa tarvikkeista oli jo ehditty antaa kiertoon tai myydä pois.

No joo tulihan sitä tekstiä taas. Odotan ihan innolla iltapäivää, että päästään kurkkaamaan, mitä masukille kuuluu.

Bubbles 27+3

Vierailija
16/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan tosiaan kolmatta ja täällä myös paikat kii, ei ees pehmentyneet, onneksi. Nyt keskiviikkona on lääkärinla et katotaan sit taas mikä tilanne.

Vierailija
17/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tämä meidän vauva tulee olemaan omien vanhempieni 7. lasten lapsi. Oma esikoiseni nyt 7v on vanhin. Hauskaa on vielä se, että kaikki lapset on syntyneet heinä- tai marraskuulla!!! Meitä sisaruksia on 3. Ja kaikilla esikoisena poika. Minulla ja veljelläni poika-tyttö-poika. Siskollani " vasta" yksi, mutta kovasti vauvakuume alkaa ottaa valtaa...

Vierailija
18/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pähkäillään työssä jatkamisen/jaksamisen kanssa, periaatteessa en haluaisi sairaslomaa hakea, enhän ole sairas vaan raskaana mutta kun tuntuu että selkä ei sittenkään kestä ( jep olen yksi niistä marrasmuruista jotka ahkeroivat hoitoalalla) eilinen iltavuorosta aamuvuoroon ( tuttu juttu muillekin varmaan ) vuoro veti voimat ihan loppuun. Palautumisaikaa vuorosta jää niin vähän ( lyhyet yöunet) että selkä vihoitteli jo aamusta ja päivän juostuaan iltäpäivällä meinasi itku tulla. Tämän iltavuoron jälkeen pari vapaata joten katsotaan nyt, tyhmältä tuntuu sekin että pitäisi viimeisillä voimillaan töissä yrittää, taitaa olla hoitajien liiallista kiltteyttä tämäkin tiedänhän työkavereiden joutuvan siellä entistä kovemmalle jos jään pois.

Vauvatavaroita ei ole meidän nurkkiin vielä ilmestynyt yhtään. Pinnasänky on paloina varastossa jne. ei ole vielä ollut inspiraatiota alkaa mitään laittelemaan. Tosin pari laatikkoa ajattelin tänään makuuhuoneen lipastosta tyhjentää vauvan vaatteille.

Kovin potkii vauva ja muutenkin olo olisi ihan pirteä. Seuraavaan neuvolaan on ikuisuus, vasta lokakuulla, verenpainetta käski itse töissä seurailemaan ( ? )

Hössöttääkö teidän miehet raskauden kanssa ? meillä mies ei yhtään. Oli Kyllä mukana ultrassa (ekassa) ja nyt kyllä pasittaa mut lepäämään herkästi kun näkee miten mä väsyn töistä, laittaa ruokaa ja tekee kotitöitä mutta ei lepertele mahalle ja tunnustele potkuja eikä kulje mun kanssa äitiysvaatostoksilla tai rutiinikäynneillä neuvolassa. Näitäkin miehiä nimittäin näkyy paljon neuvoloissa ja äitiysvaateosastoilla. Se että oma mieheni ei näihin miehiin kuulu ( en muuten osaisi edes kuvitella mieheni lepertelevän mahalleni ) ei minua vaivaa koska kokemuksesta tiedän kuitenkin että vauvan synnyttyä mies on myyty ja ihana isä muutenkin kahdelle ensimmäiselle lapsellemme. ( ja vauvalle tämäkin äijä jo sitten osaa leperrellä : )

Vierailija
19/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin tavallaan toinen koska meillä on yksi lapsi kuollut. Viime raskaudesta on n.6vuotta aikaa ja jotenkin tämä raskaus tuntuu kuin ensimmäistä odottaisi :D Mulla on aiemmat raskaudet sujuneet hyvin loppun asti, joten en pelkää liian aikaista synnytystä tms. ongelmia. Molemmat pojat on leikattu koska eivät ois mahtuneet syntymään. Mina kun olen niin pienikokoinen. Tämän vauvan saan synnyttää kuitenkin alakautta jos tämä jäis n. 3kiloiseksi. sitten rv 36 synnytytapa arviossa voipi selvitä käynnistävätkö aiemmin että saisin alakautta synnyttää.

Aiemmin luulin ettei kahden sektion jälkeen saa alakautta synnyttää, mutta lääkärini sanoi että kyllä saa jos molemmat leikkaukset hyvin parantuneet ja vaakasuuntaiset sektiot, ja mulla kun viimeisimmästä sektiosta n6vuotta jo aikaa , joten leikkauskohdat pitäis olla hyvässä kunnossa jo. Oishan se mahtavaa synnyttää alakautta, mutta saa nähdä miten käy..

Mä olen henkisesti alkanut valmistautumaan koulun alkuun. 2kuukauden laiskottelun jälkeen olen istunut tietokoneella kaksi päivää lähes putkeen kirjoittamassa raportteja ym. koulujuttuja. Laskin että 39 koulupäivää ennenkuin alkaa äitiysloma. Kyllähän sen kestää vaikka päällään jos vain kunto säilyy hyvänä. Näyttely alkaa 14.8-27.8 Iitin kirkonkylän kesäkahvilassa. Jos on lähettyvillä asuvia niin käykäähän katsomassa :D

t.Vaavaa ja hurjasti potkiva Vaavi 25+6

Vierailija
20/30 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

REMU06: Tervetuloa joukkoon!

MOMENTTI: Täällä uudelleensynnyttäjä, jolla paikat tiukasti kiinni. Ei edellisissäkään ollut mitään lupaustakaan siihen suuntaan ennen kuin vasta ihan h-hetkellä... toisaalta varmaan ihan hyvä, mutta toisaalta hirvittää, että menee pitkäksi ja isoksi =o

TUULI81_: Meillä miehen suku (etenkään anoppi) ei ole koskaan ollut innoissaan meidän lapsista. Heille ykkönen on miehen veljenpoika. Oma sukuni sitten on asiallisempaa. Eivät hössää, mutta selvästi odottavat ja osallistuvat tavallaan. Etenkin sitten, kun vauva on syntynyt. Meillä tavataan olla sellaisia *realisteja*, joten kauhea hössääminen ei todellakaaan kuulu kenenkään tapoihin. Tosin nyt tämän kolmannen kanssa tuli hiukan tunne, että *vieläkö lisää*, mutta kyllä kaikki ovat ottaneet ihan mukavasti =)

SILVAIN: Meillä ei mies hössötä raskauden kanssa. En tiedä, missä ne todella osallistuvat isät ovat, sillä itse en ole koskaan tavannut ketään isää neuvolassa muuta kuin aivan vastasyntyneen kanssa. Olisihan se kiva, jos mies juttelisi masulle tms. mutta ei meillä mies ole sellainen. On sanonut itsekin, että hänelle vauva on todellinen sitten, kun se on syntynyt =) Ja totta tosiaan, sitten meidän isi kyllä *lässyttää* =P Sellainen tosin on, että välillä varoittelee ja komentelee, etten saisi nostella ja rehkiä. Hiukan siis huolehtii, ettei tavallaan tapahdu mitään ei toivottavaa.

OMA (.) Tänään on sitten liitytty selkävaivaisten joukkoon =( Jostain syystä aamulla ihan yllättäen meni selkä. Varmaan jotkut lihakset ilmoittelevat, ettei saisi niin huolettomasti nostella lapsia =( Koko ajan hiukan jomottelee ja suoristautuminen on vaikeaa. Aina toisinaan minulla näitä *selkäkramppeja* on. Eipä helpota, kun on romut niin huonossa kunnossa... Noooh, jos se muutaman päivän sisään ottaisi ja helpottaisi. Ei vaan tahdo pysyä noiden vikkelien viikareiden perässä =o

TalviSalama + Tiitiäinen 27+5 (yrittää nyt hiukan oikoa itseään)