Koronarokotteesta lähes 40 asteen kuume
Terveydenhoitoalalla oleva ystäväni sai koronarokotteen, josta hänelle nousi kuume, joka oli kovimmillaan 39,8 asteessa. Olo ja vointi tästä kyllä sitten rupesi tasaantumaan, mutta kova oli reaktio. 25-vuotias ja hoikka sekä hyväkuntoinen ihminen kyseessä.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on yleisin sivuoire kaikille rokotteille. Keho nostaa lämpötilaa, jotta saa paremmin rokotteessa olevat heikennetyt virukset nujerrettua.
Koronarokotteessa ei ole heikennettyä virusta🤔
Ystävälleni tuli AstraZenecanin ensimmäisestä rokotuksesta voimakasta pahoinvointia ja väsymystä sekä lihaskivut ihan koko kroppaan. Oireet menivät ohi kokonaan puolessa vuorokaudessa, ne alkoivat seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on monella tutulla noussut kuume, lisäksi useilla on ollut kovaa päänsärkyä, lihas- ja nivelkipuja, joillakin ripulointia. Toisilla oireet kestäneet vaan muutaman päivän, osalla 2 viikkoa. Yksi oli muutaman päivän sairaalassa, toinen ollut jo pidempään. Oudolta tuntuu, kun eihän itse koronakaan ole suurimmalle osalle kuin lievä nuha. Taidan itse jättää kokeilun väliin, koronankin olen jo sairastanut. Oli muutaman päivän nuhaa ja väsymystä, sitten taas kaikki ok.
Vai että sulla on useampi tuttu ollut koronarokotteen vuoksi sairaalassa ja viikkoja kipeänä. Hohhoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on monella tutulla noussut kuume, lisäksi useilla on ollut kovaa päänsärkyä, lihas- ja nivelkipuja, joillakin ripulointia. Toisilla oireet kestäneet vaan muutaman päivän, osalla 2 viikkoa. Yksi oli muutaman päivän sairaalassa, toinen ollut jo pidempään. Oudolta tuntuu, kun eihän itse koronakaan ole suurimmalle osalle kuin lievä nuha. Taidan itse jättää kokeilun väliin, koronankin olen jo sairastanut. Oli muutaman päivän nuhaa ja väsymystä, sitten taas kaikki ok.
Vai että sulla on useampi tuttu ollut koronarokotteen vuoksi sairaalassa ja viikkoja kipeänä. Hohhoijaa...
Samaa ajattelin.
Täytyy olla jo tosi rajut oireet, että joutuu sairaalaan niiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
AztraZenecaa on pistetty vasta vain ja ainoastaan terveydenhuollon henkilökunnalle.
Joten ei sulla kovin montaa tuttua voi olla, tai sitten ne ovat kaikki terveydenhuollon ammattilaisia.
Kas kun muita ei ole vielä AZ:lla juuri rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
AztraZenecaa on pistetty vasta vain ja ainoastaan terveydenhuollon henkilökunnalle.
Joten ei sulla kovin montaa tuttua voi olla, tai sitten ne ovat kaikki terveydenhuollon ammattilaisia.
Kas kun muita ei ole vielä AZ:lla juuri rokotettu.
Täytyy myös toisen olla melkeinpä ensimmäinen AZ:lla rokotettu kun ensimmäiset rokotteet tulivat maahan sunnuntaina 15 päivää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin influenssarokotteen ottamisen sen jälkeen, kun siitä nousi molempien kertojen jälkeen kuume. Muuten en juuri koskaan ole sairaana. Lääkäriystäväni sanoi, että se on vaan merkki hyvästä puolustuskyvystä, jos rokotuksesta sairastuu. Immunikyky kohdillaan.
Rokotuksesta ei sairastu. Ohimenevä reaktio ei ole sairastuminen.
Ihan turhaan lopetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän sen merkki että immuunipuolustus on hereillä.
Mutta mitä tämä tekee riskiryhmäläiselle, jos näin kova reaktio tulee jo nuorelle ja hyväkuntoisellekin ihmiselle?
Se reaktiohan on vain hyva asia.
Miksi muissa rokotteissa ei ole näin vahvoja ja pitkäkestoisia haittoja. En ole koskaan esim kuullut että influenssarokotuksen takia ihmiset jää sairas lomille.
Edellisessä työpaikassani lähes kaikki "saivat oireita" influenssarokotteen jälkeen ja jäivät saikulle siksi aikaa kun omalla ilmoituksella sai jäädä. Nykyisessä työpaikassa yhdellekään ei tullut mitään influenssarokotteesta eikä myöskään koronarokotteesta. Arvaa kummassa paikassa on tyytyväiset työntekijät?
Minä en luota näihin itseilmoitettuihin reaktioihin yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä rokote muun muassa nostaa kuumetta, jos koronan on jo sairastanut (Survivor case).
(Tässä tapauksessa hoitaja kärähti!)
Nostaa se usein muillekin kuin koronan sairastaneille. Minullakin nosti enkä ole sairastanut koronaa. Ei ole ollut mitään tautia puoleentoista vuoteen ja syksyllä multa vieläpä testattiin yhdessä tutkimuksessa, oliko mulla vasta-aineita sairastetun koronan jäljiltä, eikä sellaisia löytynyt.
Rokotteet nimenomaan tuhoavat immuniteettia ja ovat sille haitaksi.
Itse olin teholla 2 päivää ..... Että silleen. Henki meinasi lähteä.
Aika paskaa jos tollasen kuumeen saa rokotteesta. En oo ollu 10 vuoteen kuumeessa. Ainakaan ennen treenijakson loppua en rokotetta ota.
En uskaltaisi ottaa tuollsista ikinä!
Minusta tuo ei kuulosta ollenkaan hyvälle. En ole koskaan saanut kuumetta rokotuksista.
Joillain on myös tullut verihiutaleiden vakavaa puutosta (Trombosytopenia), tila voi johtaa kuolemaan. Kyseessä ei ole rokote, vaan muuta. Terveyden parantaminenhan ei näillä tautiominaisuuksilla ole kuitenkaan pääsyy rokotuksille, vaan jokin muu.
Ihminen ei koskaan ennen ole ollut näin nero ja luonnon huipulla, että sen tiede keksi rokotteen testeineen ja turvalliseksi totesi kahdessa kuukaudessa!
Vierailija kirjoitti:
Joillain on myös tullut verihiutaleiden vakavaa puutosta (Trombosytopenia), tila voi johtaa kuolemaan. Kyseessä ei ole rokote, vaan muuta. Terveyden parantaminenhan ei näillä tautiominaisuuksilla ole kuitenkaan pääsyy rokotuksille, vaan jokin muu.
Ihminen ei koskaan ennen ole ollut näin nero ja luonnon huipulla, että sen tiede keksi rokotteen testeineen ja turvalliseksi totesi kahdessa kuukaudessa!
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Vierailija kirjoitti:
Niillä narkolepsiaan sairastuneilla nuorillakin vain toimi immuunipuolustus hyvin, kun saivat sikapiikin. Ei ongelmaa, hajaantukaa.
Immunipuolustus voi tosiaan toimia niin hyvin että rokote laukaisee autoimmuunisairauden, esimerkiksi MS-taudin, motoneuronisairauden, diabeteksen, astman jne.
N-43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän sen merkki että immuunipuolustus on hereillä.
Mutta mitä tämä tekee riskiryhmäläiselle, jos näin kova reaktio tulee jo nuorelle ja hyväkuntoisellekin ihmiselle?
Nää on hyvin yksilöllisiä.
Mä olen saanut nyt kummatkin rokotteet. Riskiryhmässä 2 diabetes, ylipainoa yms. + duuni.
Lämpöilyä oli kummankin jälkeen ja rokotuspaikkaa kuumotti. Riskiryhmässä 2 diabetes, ylipainoa yms.