Te jotka näytätte reilusti ikäistänne nuoremmalta
Vaikuttaake se jotenkin elämäänne? Mitä itse olen huomannut, niin kaikissa virastoissa, pankissa, lääkärissä jne välillä tuntuu kuin puhuttaisi minulle kuin jollekkin pikkulapselle. Muistan kun ensimmäisen kerran täysi-ikäistyttyäni menin baariin, niin portsari ei meinannut päästää sisään. Minkäs minä sille voin että kroppani on kuin 12v pojalla ja kasvoni lapsenpyöreät
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia pidän partaa. Olen 30 ja jos parran ajaa pois niin baarissakin parikymppiset jo v ittuilee. Ja parran kanssa muutenkin saanut asiallisempaa kohtelua. Näytän ilman ihan lapselta
Ymmärrän ratkaisusi hyvin. Minäkin olisin kasvattanut nuorena parran, jos minulla vain parta kasvaisi. Sattumoisin minulla kuitenkin hyrrää sellaiset hormonit, ettei niillä partaa kasvateta.
Kun nelivitosena rupsahdin, ja aloin näyttää ikäiseltäni, yllätyin, kun yhtäkkiä sainkin asiallista palvelua ihan joka paikassa, mihin menenkään. Kun olin kolmekymppinen, minua luultiin vielä alaikäiseksi. "Millä luokalla sinä oot?" "En ole opettaja", vastasin.
Viimeksi ikääni on vähätelty, kun olin 47v. Eräs henkilö tuhahti halveksivaan sävyyn: "Et sinä kyllä vielä neljääkymmentä ole." En tullut kysyneeksi, minkä ikäinen rouva itse on. Joskus olen oletettua nuorta ikääni halveksivalta ihmiseltä kysynyt, mikä on hänen oma ikänsä. Yleensä kyseessä on ollut minua nuorempi henkilö.
Olen vanhus , ärsyttää kun luullaan aina nuoremmaksi, mitä olen . Influenssarokotuksissakin , kysyttiin , mitä noin nuori täällä tekee ! Kun ilmoitin jääväni vanhuuseläkkeelle , niin järjstäin kaikki , ihmettelivät , millekkäs vapaalle meinaan jäädä. Enempi ja vähempi on kiusallista , kun ei pidetä ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Teinipoikani ei ole enää vuosiin kehdannut liikkua mun kans missään kun ulkopuoliset luulevat tyttöystäväksi :D
Mulle kävi sama kummipojan kanssa jotain 35-vuotiaana, useampi ihminen luuli.
Mua ei sinänsä haittaa tytöttely ja henkkareiden kysely. Työpaikoilla on oletettu että en osaa mitään ja mut on siksi jätetty rauhaan,
musta on ollut vaan hauska pistää luu kurkkuun niille.
Käytän söpöyttäni ja pienuuttani häikäilemättä hyväkseni.
Vierailija kirjoitti:
Teinipoikani ei ole enää vuosiin kehdannut liikkua mun kans missään kun ulkopuoliset luulevat tyttöystäväksi :D
Minun 10 vuotias sanoi kaverinsa sanoneen hänellä olevan nuoren näköinen äiti. Ensin oli ilmeisesti ihmetelty kenen tytön kanssa poika oli ollut.
Eikai tämä ole se syy miksi poika hiihtää kaupungilla aina minun perässä :D
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhus , ärsyttää kun luullaan aina nuoremmaksi, mitä olen . Influenssarokotuksissakin , kysyttiin , mitä noin nuori täällä tekee ! Kun ilmoitin jääväni vanhuuseläkkeelle , niin järjstäin kaikki , ihmettelivät , millekkäs vapaalle meinaan jäädä. Enempi ja vähempi on kiusallista , kun ei pidetä ikäisenä.
Niin, ei sekään kauheasti imartele ”oot sä niin vanha”. No, kuule oon.
Vierailija kirjoitti:
Henkkarit kysytään aina alkossa vieläkin vaikka olen +30 vuotta. Välillä ärsyttää, nykyisin varsinkin maskin kanssa.
Eikös papereita kysytä kaikilta, jotka näyttävät alle 30 vuotiailta. Eli ei tuossa vielä tarvitse paljon heittoa olla. Jos alle 30 vuotiaalta ei kysytä papereita, se tarkoittaa, että on ikäistään vanhemman näköinen.
Se, että viisikymppiseltä kysytään paperit, mutta ei hänen tyttäreltään, on jo suorastaan koomista.
Parikymppisenä se näkyi siinä että baareihin oli joskus vaikea päästä sisälle "isoveljen papereilla" ja siinä että naisia ei juuri kiinnostanut. Jossakin kolmen kympin korvilla kun pikkuhiljaa miehistyi eikä näyttänyt enää teinipojalta niin asia kuitenkin korjaantui. Nyt nelikymppisenä lähinnä huvittaa että jos ajaa parran pois niin kysytään papereita Alkossa edelleen. Se on tietty plussaa että nuoremmatkin naiset flirttailee, ainakin siihen asti että saavat tietää kuinka vanha olen :-)
Täytän tänävuonna 40v. (Kamalaa, kun se näyttää vanhalta...)
Olen 155cm, siro ja pitkähiuksinen, eikä oikeastaan ole vielä niin kamalasti ruttuja kasvoissa. En oikeastaan seuraa muotia, pukeudun mukaviin vaatteisiin. Ihoni ei tykkää meikkivoiteista, joten käytän meikkinä oikeastaan vain vähän ripsaria.
Paperit kysytään Alkossa tai kaupan kassalla, jos olen yksin tai ystävien kanssa liikkeellä. Kerran myös mieheni kanssa ollessa. Miehelle ei myyty alkoholia, koska myyjä epäili, että se ostaa sitä minulle. Myös minun henkkarit tarkastettiin. Olen 2kk vanhempi miestäni :D
Lasten kanssa liikkuessa ei kysytä enää.
Monessa paikassa tulee ilmi vähän väliä, että luullaan nuoremmaksi. Security-firman edustaja tuli ovelle ja kysyi ovatko vanhempani kotona. Opiskelin parisen vuotta sitten uuden ammatin, ja varsinkin harjoitteluissa luultiin, että olen joku vasta lukiosta tullut ja että odotan ensimmäistä lastani, kun odotin neljättämme.
Nyt töissä järkiään kaikki ovat sanoneet, että olivat luulleet minun olleen joskus teiniäiti, kun esikoiseni on jo 14v, ja että olivat luulleet minua 10v nuoremmaksi tai että olen joku nippa nappa 30v täyttämässä oleva.
No, hauskaa niin kauan kuin sitä kestää. :D Kohta varmaan rupsahdan ja se siitä sitten.
Esikoiseni on minua reilut 15cm pidempi ja toinenkin poika hujahti jo ohi. Kivaa, kun voin lainata heiltä huppareita ja takkeja. Kengät on jo liian isoja minulle.
^ Ei kun ei olekaan enin heitto, kysyttiin junalipusta että aikuisten vai puolikas, ikäraja menee kai 16- vuotiaassa. Mutta en kyl oikeasti näytä senikäiseltä enkä mielestäni 18 vuotiaaltakaan, että noi on olleet jotain poikkeamia n 10-vuoden skaalan janalta.