Riittääkö miehelle yhtenä ateriana tämä?
Tomaattikeitto, leipä, lasi vettä ja täyttävä salaatti.
Mies ei ole mikään sonni, mutta kai tuolla pärjää sen 4-6 tuntia? Aikuiselle miehelle ja itselleni ruokaa teen.
Kommentit (76)
Anoppisi taitaa syöttää myös miehesi lasten lisäksi. Onnen pekka, koska olet vieraantunut arjesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni en ole ukkos
Todellakin onneksi, jos yhdestä ateriasta tulee näin valtava poru. Yksi perhanan ateria ja porukka itkee kuinka on niin kamalaa, ei pärjää muutamaa tuntia, lihaa pitää olla, vaikka ei edes tiedetä minkä kokoiselle tyypille se ruoka on tai liikkuuko henkilö yhtään.
Ihmiset syö muutenkin liian isoja annoksia kulutukseensa nähden, varmaan tällaisten harhaluulojen takia. "No kun jää nälkä", no opettele syömään vähemmän niin totut siihen.
Juurikin näin. Kyseessä ei ole koko päivän ainoa ateria vaan lounas lauantaille. Me syömme terveellisesti ja kevyesti, ja kyllä syömme myös lihaa, mutta välillä on hyvä syödä kevyemmin. Mies ei ole mikään ahnehtiva sonni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leipä on kokonainen ruislimppu, niin riittä hyvin.
Jos täyttävä salaatti koostuu esim. kanasta ja majoneesista, niin silloinkin riittää hyvin.
Kanaa ei tähän salaattiin nyt tule eikä ole kokonaista limppua yhdelle miehelle. Kuka edes syö noin paljon leipää yhdellä kertaa? 1-2 isoa leipäpalaa. Majoneesia ei ole, se on epäterveellistä.
Mikä majoneesissa on se epäterveellinen osa? Majoneesi on tehty kananmunasta, öljystä ja mausteista.
Liikaa rasvaa, turhaa energiaa ja suolaa sekä sokeria. Itsetehtynä ja harvemmin syötynä menettelee.
Rasva ei ole epäterveellistä, energia ei ole turhaa, majoneesissa ei ole suolaa eikä sokeria. Et siis löytänyt majoneesista mitään epäterveellistä.
On hyviä ja huonoja rasvoja. Kaupan majoneesia emme käytä. Tuskin kukaan on luullutkaan majoneesin olevan terveellistä, mutta harva ymmärtää miten epäterveellistä majoneesi oikeasti on. Monissa majoneeseissa on yhdessä ruokalusikallisessa n. 10 g rasvaa, 90 mg suolaa ja 90 kilokaloria energiaa. Käytä siis majoneesia harkiten tai valmista itse kevyempää majoneesia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täyttävä salaatti koostuu esim. kanasta ja majoneesista, niin silloinkin riittää hyvin.
Kanaa ei tähän salaattiin nyt tule eikä ole kokonaista limppua yhdelle miehelle. Kuka edes syö noin paljon leipää yhdellä kertaa? 1-2 isoa leipäpalaa. Majoneesia ei ole, se on epäterveellistä.
Mikä majoneesissa on se epäterveellinen osa? Majoneesi on tehty kananmunasta, öljystä ja mausteista.
Liikaa rasvaa, turhaa energiaa ja suolaa sekä sokeria. Itsetehtynä ja harvemmin syötynä menettelee.
Rasva ei ole epäterveellistä, energia ei ole turhaa, majoneesissa ei ole suolaa eikä sokeria. Et siis löytänyt majoneesista mitään epäterveellistä.
On hyviä ja huonoja rasvoja. Kaupan majoneesia emme käytä. Tuskin kukaan on luullutkaan majoneesin olevan terveellistä, mutta harva ymmärtää miten epäterveellistä majoneesi oikeasti on. Monissa majoneeseissa on yhdessä ruokalusikallisessa n. 10 g rasvaa, 90 mg suolaa ja 90 kilokaloria energiaa. Käytä siis majoneesia harkiten tai valmista itse kevyempää majoneesia.
Kai sä nyt ymmärrät, että terveellisyys ei riipu kalorien määrästä. Tai ehkä et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisyyttä ei mitata kaloreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni en ole ukkos
Todellakin onneksi, jos yhdestä ateriasta tulee näin valtava poru. Yksi perhanan ateria ja porukka itkee kuinka on niin kamalaa, ei pärjää muutamaa tuntia, lihaa pitää olla, vaikka ei edes tiedetä minkä kokoiselle tyypille se ruoka on tai liikkuuko henkilö yhtään.
Ihmiset syö muutenkin liian isoja annoksia kulutukseensa nähden, varmaan tällaisten harhaluulojen takia. "No kun jää nälkä", no opettele syömään vähemmän niin totut siihen.
Juurikin näin. Kyseessä ei ole koko päivän ainoa ateria vaan lounas lauantaille. Me syömme terveellisesti ja kevyesti, ja kyllä syömme myös lihaa, mutta välillä on hyvä syödä kevyemmin. Mies ei ole mikään ahnehtiva sonni. Ap
Hyvä, että perheesi saa anoppilassa ruokaa. Ei hän suinkaan sonni ole, sinä olet manipuloiva määräilijä.
Vierailija kirjoitti:
riippuu täysin salaatista. Jos se on vaikka kanasalaatti niin mikä ettei. Tykkäähän mies tomaattikeitosta? Itse olen kasvissyöjä, mutta en silti siitä pidä.
Emme ole vegaaneja emmekä kasvissyöjiä, ja mies pitää tomaattikeitosta.
Vierailija kirjoitti:
Anoppisi taitaa syöttää myös miehesi lasten lisäksi. Onnen pekka, koska olet vieraantunut arjesta.
Hahaha. Ei pidä paikkansa. Mistä vedit tähän anopin ja lapset, koska en ole sanallanikaan maininnut. Anoppilassa käydään vain juhlapäivinä (uusi vuosi, syntymäpäivät) ja lapsia ei ole. Mies ei sielläkään ahnehdi. Tomaattikeitto ja salaatti leipineen ei ole jokapäiväistä ruokaa ja arki sujuu hyvin. En tiedä sinusta, mutta todellisuudentajusi on pahasti hämärtynyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa Felixin ja Hellmann'sin majoneesit mitä kaupassakin myydään, niin löydät ainesosaluettelon, jossa mainitaan sokeri ja suola. Turha väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
No jos se salaatti on "täyttävä", niin eikös silloin pitäisi riittää?
Mutta 4-6 tuntia on kyllä tosi pitkä ruokaväli, varsinkin toi 6 tuntia!
Pitkä väli? Saatan joskus syödä kerran päivässä, yleensä illalla. Ennen sitä töitä 8 tuntia ja kuntosalitreenia 2-3 tuntia kovalla tahdilla.
-M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos se salaatti on "täyttävä", niin eikös silloin pitäisi riittää?
Mutta 4-6 tuntia on kyllä tosi pitkä ruokaväli, varsinkin toi 6 tuntia!
Pitkä väli? Saatan joskus syödä kerran päivässä, yleensä illalla. Ennen sitä töitä 8 tuntia ja kuntosalitreenia 2-3 tuntia kovalla tahdilla.
-M29
Tää taas avaa silmiä sille miksi on niin hirveesti ylipainoisia. Jos syö neljällä aterialla päivässä joka kerta liikaa niin siinähän se.
Vierailija kirjoitti:
Lasi vettä ? Sori, mutta kuulostaa hiukan säännöstellyltä. Mä itse selvittäisin ensin (ilmeisesti et tunne miehen ruokailutottumuksia tai -mieltymyksiä, kun kysyt täällä), että maistuuko hänelle tomaattikeitto. Se ei kaikille maistu. Täyttävällä salaatilla tarkoitat mitä ? Helpommalla pääsisit, jos tekisit keiton missä myös proteiinia, esim. lohikeitto. Tällöin et tarvitsisi välttämättä salaattiakaan lounaspöytään. Mutta makuasia toki.
Itse laittaisin joka tapauksessa keiton kanssa pöytään vähintään hyvää leipää ja monipuolisesti leikkeleitä, joista ruokailija itse valitsee ja syö juuri niin paljon kuin maistuu. En siis määrittelisi 1-2 leipää.
Mä itse kokatessani miehelleni, ystävilleni tai kenelle tahansa, pyrin valmistamaan ruokaa myös heidän mieltymyksiään ajatellen, ja teen mieluummin hiukan ylimääräistä kuin liian vähän.
Kouluruokailut on asia erikseen.
Lohikeitosta en pidä ja mies pitää enemmän tomaattikeitosta, jota valmistan pienen kattilallisen ja leivän määrä oli arvio. Itse syön vähemmän kuin mies. Maitoa emme juo, joten ruokajuomana toimii vesi. Viimeksi miehen kanssa joimme valkoviiniä ruoalla, mutta ruoka oli muuta mihin viini sopi hyvin. Salaatin ainekset mainitsin jo aiemmin. Ap
Mua nyt tavallaan tää kysely ihmetyttää, mikset tiedä miten paljon mies syö jos olette vakipari? Ja jos tuo ruokamäärä ei riitä, kai jostain kaapista löytyy jotain lisää jos jää nälkä? Toisaalta ei neuvotkaan tunnu kelpaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mies taitaa kyllä olla ainut joka osaa vastata tuohon kysymykseen. Itse en moista miehelleni laittaisi.
Vai ei täytä miehen vatsaa? Höh. Mitä sitten kokkaisit miehelle?
Pihvin ja kokoperunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha. Ei pidä paikkansa. Mistä vedit tähän anopin ja lapset, koska en ole sanallanikaan maininnut. Anoppilassa käydään vain juhlapäivinä (uusi vuosi, syntymäpäivät) ja lapsia ei ole. Mies ei sielläkään ahnehdi. Tomaattikeitto ja salaatti leipineen ei ole jokapäiväistä ruokaa ja arki sujuu hyvin. En tiedä sinusta, mutta todellisuudentajusi on pahasti hämärtynyt. Ap
Jalat ovat tiukasti maassa kiinni ja kunnon, hyvin laittamani kotiruoka on terveellistä ja hyvää. En elä päivät pitkät pilvilinnoissa ja muita ei pakoteta syömään aneemista ruokaa mistä itse pitää. Onneksi anoppi ruokkii myös miehesi. Toivottavasti arvostat anoppiasi.