Riittääkö miehelle yhtenä ateriana tämä?
Tomaattikeitto, leipä, lasi vettä ja täyttävä salaatti.
Mies ei ole mikään sonni, mutta kai tuolla pärjää sen 4-6 tuntia? Aikuiselle miehelle ja itselleni ruokaa teen.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuossa on alkukeitto ja salaatti. Pääruoka puuttuu.
Pääruoka puuttuu? Minkälainen pääruoka?
Sellainen, josta saa energiaa ja ravintoa.
Jos tomaattikeitto ja salaatti eivät ole sitä, niin en halua tietää kuinka epätervellistä mössöä syöt.
Kerro ihmeessä miten tomaattikeitto ja salaatti on energiapitoista ja ravinteikasta.
Olen 110-kiloinen 183 cm pitkä mies ja syön usein keiton ja salaatin lounaaksi. Sopii varsin hyvin nimenomaan lounaaksi kesken työpäivän, ei ala väsyttämään. Päivälliseksi pitää sitten saada joku jämäkämpi setti. Jos tekisin ruumiillista työtä, niin ehkä söisin lounaallakin tukevammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos leipä on kokonainen ruislimppu, niin riittä hyvin.
Jos täyttävä salaatti koostuu esim. kanasta ja majoneesista, niin silloinkin riittää hyvin.
Kanaa ei tähän salaattiin nyt tule eikä ole kokonaista limppua yhdelle miehelle. Kuka edes syö noin paljon leipää yhdellä kertaa? 1-2 isoa leipäpalaa. Majoneesia ei ole, se on epäterveellistä.
Mikä majoneesissa on se epäterveellinen osa? Majoneesi on tehty kananmunasta, öljystä ja mausteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täyttävä salaatti koostuu esim. kanasta ja majoneesista, niin silloinkin riittää hyvin.
Kanaa ei tähän salaattiin nyt tule eikä ole kokonaista limppua yhdelle miehelle. Kuka edes syö noin paljon leipää yhdellä kertaa? 1-2 isoa leipäpalaa. Majoneesia ei ole, se on epäterveellistä.
Mikä majoneesissa on se epäterveellinen osa? Majoneesi on tehty kananmunasta, öljystä ja mausteista.
Liikaa rasvaa, turhaa energiaa ja suolaa sekä sokeria. Itsetehtynä ja harvemmin syötynä menettelee.
Ei pärjättäs kumpikaan. Minä 58kg ja mies 67kg.
Vierailija kirjoitti:
Mies? Tuo on keskenkasvuisen teinipojan paino.
Vierailija kirjoitti:
Alhan kuorimaan pottuloita ja makkarasoossi tulille.
Kiitos ei. Ei kuulu ruokavalioon kummallakaan, vaikka perunaa syömme eri muodossa. Missä on salaatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies? Tuo on keskenkasvuisen teinipojan paino.
Mies on 31v ja minä 40v.
Vierailija kirjoitti:
No jos se salaatti on "täyttävä", niin eikös silloin pitäisi riittää?
Mutta 4-6 tuntia on kyllä tosi pitkä ruokaväli, varsinkin toi 6 tuntia!
Joo niin munkin mielestä... mä syön aamupalan 9 maissa ja sit päivällä 15 maissa, that's all. Tai syön mä suklaata tms välipalaksi. Päin helkkaria, tiedän. Mutta siksi mä esim en pärjäis tuolla, keiton kanssa ainakin menee useampi leipäviipale.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä sutjakat miehet syö noin. Miesvaltainen ja fyysinen ala.
Plösömmät vetää monta perunaa kun mamma on mukaan laittanut.
Kyllä ne plösöimmät taitaa vetää jotain muutakin kuin perunaa. Perunassa on vähemmän kaloreita kuin riisissä tai pastassa, joten sillä ei kyllä yksinomaan lihomaan pääse.
Oikea mies ei mitään kasviskeittoja tai salaatteja eli rehuja syö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä taitaa olla joku terveysruokahihhuli.
Mä en itsekään söisi salaattia ja keittoa samalla aterialla, mikä idea?
Vierailija kirjoitti:
Mun fyysistä työtä tekevä ja tavoitteellisesti salilla käyvä mies kuolisi nälkään tuollaisella annoksella 🤣
Mutta juu, oikeastikkin riippuu niin paljon siitä, kuinka fyysinen miehen päivä on. Jos makaa sohvalla koko päivän, tuo on oivallinen lounas....
Miten niin kuin TAVOITTEELLISESTI? Mitä hän siis tavoittelee salilla käymisellään? Laittakaa aina se tavoite, koska muutoin "tavoittellisuus" on vain pelkkää tyhjää höpönlöpöä jolla tarkoituksena on korostaa tosissaan oloa, mutta kun ei osata sitten kertoa mikä se tavoite on, niin koko viesti sulaa typeryyteensä.
Ei todellakaan riitä, iso lautasellinen lihakeittoa ja pari ruisleipää paksulla kinkulla.
Punaista maitoa tuoppi
Riippuu mikä on "täyttävä salaatti". Jos se sisältää lihaa, kalaa tai kanaa niin silloin tuo ruoka on ok. Mutta jos ei ole lihaprotetiinia ollenkaan niin varsinkin vantterammalle miehelle jää nälkä.
Kai se riippuu siitä kuinka täyttävästä salaatista on kyse. Jos se on vaikkapa kanahalloumisalaatti, missä olisi useampi siivu halloumia ja kokonainen kanan rintafile niin kyllä sillä jo jonkin aikaa pärjäisi, varsinkin jos olisi riittävän tuhti salaattikastike.
Lasi vettä ? Sori, mutta kuulostaa hiukan säännöstellyltä. Mä itse selvittäisin ensin (ilmeisesti et tunne miehen ruokailutottumuksia tai -mieltymyksiä, kun kysyt täällä), että maistuuko hänelle tomaattikeitto. Se ei kaikille maistu. Täyttävällä salaatilla tarkoitat mitä ? Helpommalla pääsisit, jos tekisit keiton missä myös proteiinia, esim. lohikeitto. Tällöin et tarvitsisi välttämättä salaattiakaan lounaspöytään. Mutta makuasia toki.
Itse laittaisin joka tapauksessa keiton kanssa pöytään vähintään hyvää leipää ja monipuolisesti leikkeleitä, joista ruokailija itse valitsee ja syö juuri niin paljon kuin maistuu. En siis määrittelisi 1-2 leipää.
Mä itse kokatessani miehelleni, ystävilleni tai kenelle tahansa, pyrin valmistamaan ruokaa myös heidän mieltymyksiään ajatellen, ja teen mieluummin hiukan ylimääräistä kuin liian vähän.
Kouluruokailut on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Onnekseni en ole ukkos
Todellakin onneksi, jos yhdestä ateriasta tulee näin valtava poru. Yksi perhanan ateria ja porukka itkee kuinka on niin kamalaa, ei pärjää muutamaa tuntia, lihaa pitää olla, vaikka ei edes tiedetä minkä kokoiselle tyypille se ruoka on tai liikkuuko henkilö yhtään.
Ihmiset syö muutenkin liian isoja annoksia kulutukseensa nähden, varmaan tällaisten harhaluulojen takia. "No kun jää nälkä", no opettele syömään vähemmän niin totut siihen.