Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö lapsiperheessä.

Vierailija
22.02.2021 |

Etätyön ihanuutta hehkutetaan kovasti. Mutta eihän sitä oikeasti voi keskittyä töihin kotona jos lapset pyörivät jaloissa. Tekeekö etätöihin siirtyvä Suomi nyt vanhempien työllistymisestä vielä entistäkin vaikeampaa?

Joo kyllä on päiväkodit ja muut mutta mitäs sitten kun pikkukoululaisen koulupäivä kestää 8-12 ja työhön pitäisi antaa täysi panos kello 16 asti?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä etätyön ylistystä medioissa

Vierailija
22/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen etätyöläinen on etuoikeutettu.

Tämä on minun mielestä ihan käsittämätön väite. Millä ihmeellä tätä perustellaan? Vaanko sillä, että voi tehdä työnsä kotoa käsin? Kyllä minun mielestäni etuoikeutettuja ovat lääkärit, asianajajat, suuripalkkaiset toimitusjohtajat, ministerit ja niin edelleen, eli ihmiset, joilla on niin reilusti tuloja, että he voivat hommata kotiinsa lapsille hoitajan ja tilata ruoat kauppakassilla kotiin. Millä ihmeen ajatusmaailmalla esimerkiksi kahden pienen lapsen yh-äiti on etuoikeutettu, jos hän tekee etätöitä kolmena päivänä viikossa kotona ja on kaksi päivää toimistolla? Hoitaa siinä sivussa kaupassa käynnit, siivoamisen, lapset ja niin edelleen. Minusta on suorastaan idioottim@ista pelkästään etätyön perusteella sanoa yhtään ketään etuoikeutetuksi, kyllä ne etuoikeudet tulevat ihan jostain muusta asiasta kun kotona työn tekemisestä.

On etätyöläisiä joilla on koronaturvallinen työ.

Sitten ovat hoitajat ja asiakaspalvelijat joilla ihmiskontakteja päivittäin riittää.

Sitten ovat työttömät joista moni haluaisi töihin mutta hakemisesta huolimatta moni joutuu pettymään kerta toisensa jälkeen. Rahahuolia ja masennusta.

Eli kyllä, jokainen etätyöläinen on etuoikeutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok eli jos perheenäiti tekee etätöitä sitten hän on kotona koko elämänsä eikä saa ikinä taukoa kotitöistä ja arjen pyörityksestä. Se tauko äitinä olemisesta on henkisesti valtavan tärkeää.

Tämä. Kotona seinät kaatuu päälle. Työpäivän aikana itsestään muistuttavat koko päivän myös kotityöt.

Vierailija
24/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä on kiistatta hyvät ja huonot puolensa. Lyhyen aikaa ok mutta tuskin tätä vuosikausia jaksaisi.

Vierailija
25/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se äiti joka sanoo että lapset eivät vaikuta työtehoon valehtelee :D

Vierailija
26/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi alakoululaista. Ovat kyllä kilttejä ja pysyttelevät enimmäkseen omissa huoneissaan silloin kun mulla on opetusta (videotunteja) mutta vessassa ja jääkaapilla hekin välillä haluavat käydä. Oliskin työhuone mutta valitettavasti mun työpiste on keittiössä. On tää silti huomattavasti helpompi tilanne kuin viime kevät jolloin lapsetkin oli kotona. Hoitivat kyllä kiitettävästi kouluhommansa itsenäisesti, mutta voi sitä loputonta ruokahuoltoa omien välituntien puitteissa!

Vierailija
27/31 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi alakoululaista. Ovat kyllä kilttejä ja pysyttelevät enimmäkseen omissa huoneissaan silloin kun mulla on opetusta (videotunteja) mutta vessassa ja jääkaapilla hekin välillä haluavat käydä. Oliskin työhuone mutta valitettavasti mun työpiste on keittiössä. On tää silti huomattavasti helpompi tilanne kuin viime kevät jolloin lapsetkin oli kotona. Hoitivat kyllä kiitettävästi kouluhommansa itsenäisesti, mutta voi sitä loputonta ruokahuoltoa omien välituntien puitteissa!

Työhuoneen puute on ongelma. Mitä jos molemmat vanhemmat tekevät etätyötä? Kenellä on varaa hankkia asunto jossa on oma työhuone molemmille?

Vierailija
28/31 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin etätyötä, mutta ei onnistu. Aamupäivät ok, mutta kun koululainen palaa iltapäivällä kotiin, niin työnteosta ei tule enää mitään. Meillä saman pöydän ääressä tehdään töitä, läksyjä ja pelataan pleikkaria.

Ei ole työhuonetta, jossa saisi rauhan työhön keskittymiselle.

Palasin konttorille ja olen hyvin tyytyväinen tilanteeseen. Usein olen yksin toimistolla, kun kollegat ovat etänä. Työrauha on taattu.

Vierailija
29/31 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 5-vuotiaani häiritsee etätyöntekoa huomattavasti vähemmän, kuin huonekaveri konttorilla. Välillä tarvitsee tietysti välipalaa tai pientä apua, mutta se vie huomattavasti vähemmän aikaa, kuin puheripuloivan huonekaverin jatkuva, tauoton jauhaminen yhdentekevistä asioista. Ihanaa saada vähän hiljaisuutta ja rauhaa. Kauhulla odotan konttorille paluuta.

Vierailija
30/31 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen työtehtävistä joustavat työajat voi mahdollistaa sen, että valitsee työaikansa eri tavalla kuin ennen. Moni tekee nyt niin, että pitää päivällä taukoa ja jatkaa töitä illalla tai vuorottelee puolison kanssa niin, että toinen vie lapset pihalle ja toinen tekee töitä sen aikaa ja sitten vaihto. Helpooa ja mukavaa se ehkä ei ole ja johtaa helposti siihen, että työstä ei oikein koskaan pääse irti, mutta sillä tavalla saa hommat hoidettua ja tarvittavat tuntimäärät tehtyä. Hankalaa on, jos on koko päivän palaveriputki ja kotona pienet lapset.

Vierailija
31/31 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kännykkä lapselle niin viihtyy vaikka koko päivän yksin....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan